• Kvinna84a

IVF-start slutet på april/början på maj

KaosArt skrev 2016-05-16 18:47:35 följande:

Gud vad jag spammar nu känner jag, men det har hänt så mycket här under dagen! :)

Ringde till kliniken idag och frågade hur det hade gått för min ägg under helgen.

De odlade ju vidare fyra stycken, och två tog sig till frysen! Wee, känns skönt!

Så de fryste dem idag, så två 6 dagars har vi på lager nu.

Känns så bra att ha en backup, om detta inte går vägen nu. Så slipper jag gå igenom hela svängen på en gång.

Stajlish - fint du skriver :) <3 och härligt att du snart får komma igång med sprutor snart, nästa steg lixom. Håller också med om att vi skulle behöva lite plus här inne! :)

Grattis till ägg i frysen.. Skönt att slippa göra allt igen.. :)
  • Kvinna84a
    malre skrev 2016-05-17 17:40:34 följande:

Min blödning upphörde och idag två dagar innan TD fick jag ett fint pluss! Jag är gravid kan inte fatta det!!!!!

Håller tummarn för flera pluss i gruppen

Styrkekramar till alla

Stort grattis!!! :)
  • Kvinna84a
    daisy80 skrev 2016-05-19 12:57:02 följande:

Igår på RD 12 (bim) började det med rosa flytningar, testade minus på kvällen och nu blöder jag som bara den. Så jävla ledsen och uppgiven. Grät hela kvällen, inatt, och nu på jobbet, går inte att hejda. Vet inte var jag ska göra av mig själv.

Usch! Vet känslan! Ta hand om varandra. Tänker på er!
  • Kvinna84a

Har någon mer fått ont efter Äp mot rumpan? Fick jätte ont direkt efter sen har det fortsatt efter insättningen. Det lixom hugger till...

• Kvinna84a
    S1981 skrev 2016-05-19 21:30:44 följande:

Jag fick också så! Det gick dock över efter typ 1-2 dagar efter ÄP. Typ lite som kramp?

Ja exakt.. Mitt har inte gått över tyvärr och de senaste två dagarna har varit jätte jobbiga. En vecka sedan insättningen. Läste att det kan vara mensvärk, hoppas inte det.
  • Kvinna84a
    FruHolmli skrev 2016-05-20 18:50:26 följande:

Nejnejnej! Inga fler nu. Lilla frö, stanna nu.

Hoppas d är bara skensmärta!

<3

Tack.. Vi får hoppas det!!
  • Kvinna84a
    FruA78 skrev 2016-05-22 06:52:07 följande:

Jag är gravid!!! Så himla underbart. Testade positivt idag på ruvardag 13 med ett tredagars embryo. Har testdag på onsdag egentligen. Är helt skakis och glad. Nu hoppas jag att den lilla stannar har haft 2 missfall tidigare. Men just nu är jag gravid :)

Stort grattis!! :)
  • Kvinna84a
    KaosArt skrev 2016-05-23 17:06:25 följande:

Åh jag har funderat fram och tillbaka på det där med att tjuvtesta. Diskuterat med sambon, för vi borde kunna få svar på om det gick eller ej på typ onsdag. Men vet inte ändå, har läst lite att ivf embryon kan behöva lite extra tid på sig att fästa och producera hcg. Men vet såklart inte om det stämmer. Samtidigt vet jag inte om jag vill ha minus och sedan mås jobba dagen efter.

Jag tror jag kommer vänta till test dag. Hua det är så svårt. Hur resonerar du? Har du en bra känsla? Några symptom?

Jag tvekar också, fram och tillbaka.. Symptomen vågar jag inte lita på pga alla hormoner man har i sig.. Men haft mensvärk till och från, ömma och svullna bröst, hugger till och värker då och då framförallt på höger sida. Känns som att det är 50/50 på att vi lyckats, vågar inte hoppas för mycket men viljan är så stort att det är svårt att hålla sig.

Har du några symptom?
  • Kvinna84a

Vilken morgon.. Vaknade i natt med kraftiga kramper på höger sida och kallsvettades men det gick över efter 10min.. Imorse tog jag ett test.. Ett streck.. Tänkte att det är kört men läste på instruktionen efter och det ska vara ett streck.. 1 streck i kontroll rutan och 1 i testrutan om man är gravid.. Jag är alltså gravid??!! Jag bara skakade.. Jag har precis varit och köpt ett till test, vågar inte tro att det är sant. Tar ett om några timmar igen, ett digitalt tänkte jag. Kan det vara vår tur nu?! Svagt streck är ändå ett streck? Ruvardag 12 är det för tidigt? Frågorna bara snurrar.. Jag vill veta nuuuu! :)

• Kvinna84a

Tack alla! Jag fick gravid 1-2v på digitalt test vis lunch så nu vågar jag vara glad. Ska berätta för sambon ikväll! Har testdag på fredag och då vågar jag lita på detta till 100% :)

• Kvinna84a
    halfmoon skrev 2016-05-24 17:33:03 följande:

Stort grattis! :D

Jag fick ett tydligt plus på clearblue plus nyss! Ingen tvekan längre! :)

Tack å grattis till dig!! :)
  • Kvinna84a
    KaosArt skrev 2016-05-26 22:36:16 följande:

Vi kunde inte hålla oss, vi tänkte, vad gör 8 timmar hit eller dit lixom.

Och vi plussade!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag är så glad, kan inte sluta le. Bara skakar i kroppen.

Kan inte fatta att det är sant. Att jag kunde bli GRAVID! Så häftigt.

Nu ska strumpan bara stanna kvar i typ åtta månader till! <3

Stort grattis till er! Vi håller tummar och tår att våra små stannar kvar!! :)
  • Kvinna84a

Mina symptom var ju verkligen som om jag skulle få mens.. Kraftig pms någon dag innan bim.. Mensvärk till och från.. Jätte ömma bröst osv. Sen ett fint plus dagen efter bim. Sen dess har brösten fortsatt vara ömma, molande värk till och från sen en extrem trötthet kvällstid.

Jag har fått två stora cystor på äggstocken som gör att jag vissa nätter har legat i kramper, men de ska tydligen försvinna snart :)

• Kvinna84a

Tråkigt att några fått mens men ge inte upp! Plötsligt händer det. Vi är alla enormt starka och till slut blir det allas tur. :)

• Kvinna84a
    Miri skrev 2016-06-07 17:21:20 följande:

Grattis!

Idag gjorde jag mitt tidiga ultraljud i vecka 8 (7+3). Var ju nervös pga av svaga test och inga symptom men tji fick jag, det är TVÅ!!! Är helt i chock.

Satte iofs in två embryon men gavs ändå bara en maxchans på 5% att det skulle bli tvillingar och 20% att det skulle ta sig alls (alltså 1% chans att insättningen skulle resultera i en tvillinggraviditet).

Fick se två små hjärtan picka *kärlek*. De mätte ca 8-9 mm, den ena var dock lite mindre än den andra (fick inga mer exakta uppgifter). Tycker 8-9 mm låter lite lite men läkaren var nöjd så ska försöka att inte oroa mig.

Å grattis till två. Jag är väldigt spänd inför torsdagens vul då jag också får veta om det blir en eller två.. Satte in 2 embryon men fick aldrig veta vilka chanser det är att det blev tvillingar.. Får se! :)
  • Kvinna84a
    Redcat skrev 2016-06-08 10:59:46 följande:

Hej alla underbara människor orkar tyvärr inte läsa igenom allt ni skrivit men såg lite grann

Beklagar verkligen finee att det inte höll i sig hela vägen :-/ kram

Och sett att det är många som ruvar nu

Själv är jag på ruvdag 9 nu (tror jag, gjorde insättning den 30 maj). Känner inte av någonting, det ända jag har som "syntom" är att mina bröst är ömma och svullna men vet att man kan få det utav vaginaltabletten så.. Ni som har plussat, kände ni av något när ni va i ruvdag 9? Jag är lite orolig att det inte kommer ta sig :-/ när testade ni och fick pluss? Tänkte om ni testade någon dag innan testdagen?

Jag hade svullna, ömma bröst och molande värk i magen. Från ruvdag 7 hade jag mensvärk till och från sen plussade jag på ruvdag 12 tror jag det var. Vet inte om det var gravsymtom eller symptom från hormoner :) Jag testade tidigare pga att jag hade kramper natten till ruvdag 12 och blev orolig. Men fel hade jag hehe!

Hoppas du får ett fint plus om några dagar!
  • Kvinna84a
    Miri skrev 2016-06-09 21:25:55 följande:

Hur gick det på ultraljudet idag?

Vi fick se ett litet hjärta ticka.. Vi blev enormt glada och vågar hoppas lite på att det går vägen nu :) Den andra hade inte klarat sig tyvärr men vi är super glada ändå.

Hur mår du med två små? :)
  • Kvinna84a
    Miri skrev 2016-06-10 19:07:23 följande:

Grattis! Det är en sådan lättnad att få se det där hjärtat.

Jag mår bra, fortfarande inga symptom, vecka 9 idag (8+0). Men fick en liten klarröd blödning för en timme sedan.. så oron som lagt sig lite sedan vul kom tillbaka med full styrka. Dock inte ont eller molvärk... återkommer imorgon.

Hoppas att det inte är någon fara!!! Behöver ju inte vara det!! Tänker på er!
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj