daisy80 skrev 2016-05-02 14:51:06 följande:
Jag har ju äggplock imorgon tisdag, och när jag var på vul i fredags lät de ganska säkra på att jag får återföring på fredag, alltså dag 3. Det är nog stängt på torsdag som är en röd dag. Dag 5 blir ju på söndag för mig, och tror inte det görs då heller...Vet inte om någon hört talas om någon som fått ET på dag 6? Hursomhelst, jag tror dag 3 blir jättebra!
Man kan absolut få ET dag 3, som svar till er båda. Antar att det är första gången för er? Det är förstås olika från olika kliniker, men min klinik tar dag 3 om man haft plock en fredag, för att slippa gå in och jobba söndag. Dock funkade inte det för oss första gången, då äggen inte delade sig tillräckligt bra till dag 3. Så vid tredje försöket när äggplocket också inföll på en fredag, så planerade de om och gick in och jobbade på söndagen, så att jag kunde få återföring dag 2 istället. Det är olika hur olika kroppar fungerar och hur äggen är. Det där lär de ju sig efter ett tag. De som får insättning dag 5 är de som har många ägg där de ser bra kvalitet direkt. Annars vågar de inte vänta så länge. Man kan få insättning mellan dag 2 och 5 beroende på äggens kvalitet. Men oftast dag 2 eller 5, men funkar med dagarna där emellan också. Men brukar främst bero på öppettider om man får annat, vad jag vet. Stort lycka till till er båda!