• FruA78

IVF-start slutet på april/början på maj

KaosArt skrev 2016-04-28 20:23:46 följande:
    Förstår att du vill slippa sprutorna, jag känner så redan nu. Inte bra... har många dagar framför mig. Men vad gör man inte lixom.

Hoppas det ser fint ut så du får göra äggplock på måndag! :)
    Tack så mycket det hoppas jag med.
    Hoppas att det går bättre med sprutorna för dig och att du inte behöver spruta så många dagar.
  • FruA78

Jag var på första ultraljud i fredags men behöver komma tillbaka igen imorgon för blåsorna var inte tillräckligt stora än. Behövde inte ändra nått i medicineringen och
    läkaren sa att det blir ev. äggplock på onsdag eller fredag. Hoppas att det blir på onsdag.

• FruA78
    KaosArt skrev 2016-05-01 09:49:52 följande:
    Okej skönt att de hittat rätt dos :) Ja hoppas på att det blir på onsdag så du inte behöver vänta så länge. Hur många dagar har du sprutat nu?
    Ja det var ingen idé att höja dosen eftersom äggblåsorna var alla jämnstora 10-12 mm det som hade hänt var att det skulle komma fler små till men som ändå inte skulle hinna växa på sig och de stora skulle dra iväg för snabbt.

Det blir åttonde dagen med sprutor ikväll.
  • FruA78
    KaosArt skrev 2016-05-01 08:58:44 följande:

De två senaste sprutorna har gått mycket bättre, det är ju verkligen inte kul. Men tror vi har får in bättre teknik så det gör inte lika ont som i början. Imorgon börjar nästa steg, blodprov och start med orgalutran, lite orolig för den sprutan men ja de måste gå bra!

Har blivit jätte känslig, tror jag grät halva dan igår. Skitjobbigt! Bara jag inte börjar gråta på jobbet imorgon. Känslig och ledsen hela tiden typ. Någon annan som känner samma? Har även känt av lite från äggstockarna, lite små värk ibland, men inte så mycket. Brukar man känna av mycket efter fyra sprutor? Är lite orolig att jag inte reagerar tillräckligt på dosen. Hur kan de se på blodprov om man har rätt dos, behöver de inte kolla på hur äggblåsorna växer också?

Skönt att höra att det har gått bättre med sprutorna.

Jag känner igen mig, jag brukar inte gråta annars så ofta men nu så gråter jag mer och känner mig ledsen. Vet inte om det är hormonerna eller pressen. Kram
  • FruA78
    grodan26 skrev 2016-05-01 09:25:32 följande:

Hej! 
    Följt tråden ett tag och det är spännande att följa er alla. Hoppas på positiva besked här snart. 
    Jag ska påbörja mitt första IVF försök här i dagarna, väntar bara på mensen efter en proverakur. Tar sista tabletten idag. Kör korta protokollet så ska börja med sprutor förhoppningsvis tors-fre nästa vecka. 
    Sen jag fick beskedet om att vi ska börja med IVF känner jag att livet har återvänt till mig. Jag är glad och lycklig för första gången på flera månader. Vet att det kan vända inom en snar framtid men försöker njuta av det just nu. 
    Lycka till ni andra - vi ses i tråden framöver! 

Välkommen hit! Skönt att ni snart får börja med ivf och att du mår bra just nu. Hur länge har ni försökt få barn?
  • FruA78
    provi87 skrev 2016-04-29 21:00:38 följande:

Jag har äggplock på måndag! Tolv äggblåsor idag, de flesta mellan 14-20mm, så det har växt bra. Sista sprutorna ikväll och ägglossningssprutan imorgon! 
    De frågade om jag var nervös inför äggplocket och jag kände mest att jag har längtat så jag kan bli klar med denna processen :) 

Ser fram emot att få läsa om lite graviditeter här i tråden veckorna som kommer! Många kör ÄP nästa vecka verkar det som ja

Härligt att höra! Lycka till imorgon ;)
  • FruA78
    daisy80 skrev 2016-04-29 23:22:19 följande:

Vad kul! Jag har ÄP på tisdag, så då ligger vi väldigt lika! Jag hade idag 10 äggblåsor som var rätt stora, och sen flera mindre som ska få växa på sig några dagar till. Ja nu ska det bli många graviditeter i denna tråden framöver! Känner precis som du, att även om äggplocket kanske inte blir nån skön upplevelse, så är det ändå så skönt att det äntligen händer.

Lycka till på tisdag! ;)
  • FruA78
    provi87 skrev 2016-05-02 13:46:10 följande:

NU HAR JAG VARIT PÅ ÄGGPLOCK!!! Varit hemma ett par timmar. Det var inte alls så farligt som jag oroat mig för. Grät ganska mycket innan så fick lugnande tablett och sen även lugnande dropp. Och äggplocket tog verkligen inte lång tid, mindre än tio minuter. Kändes väl inte skönt men jag tycker spolningen var mycket värre. Och alla var så snälla :)

Nu kanske jag fortfarande har morfin kvar i kroppen men jag känner typ inget obehag längre. Direkt efteråt hade jag typ som kraftig mensvärk, men nu ingenting om jag är stilla iaf. Och jag tänker ligga i sängen och låta min man passa upp på mig idag haha

Jag hoppades ju på 8 ägg men jag fick ut elva, såååå glad! Av tolv äggblåsor. Hoppas de är mogna och att många blir befruktade så jag aldrig behöver göra detta igen. Återföring på onsdag om de blir befruktade och utvecklas bra. 

Ska bli så kul att höra om era erfarenheter ni som har äggplock imorgon och nästa vecka!

Åh vad skönt att höra att det gick så bra ändå :) Ja idag får din man passa upp på dig.

Hoppas att du får tillbaka guldembryot nu. Kram
  • FruA78

Idag var vi på vårt andra ultraljud och det blir tyvärr äggplock på fredag istället för onsdag. Så två dagar till med orgalutran :( Ev. insättning på måndag. Är det fler som har insättning på dag 3?

• FruA78
    daisy80 skrev 2016-05-05 23:52:01 följande:

Tack goa ni för ert stöd och pepp inför min återföring imorgon, det betyder mycket!! Jag hoppas guldägget ligger där och väntar nu!

Angående lutinus så började jag med det idag, två dagar efter äggplocket är rutin på min klinik. Hade lite ömma bröst redan innan, vet inte om ovitrellen har suttit i fortfarande, men nu ett antal timmar efter första lutinus har jag sjuuukt ömma bröst. Dessutom har jag fortfarande lite brunaktiga flytningar efter äggplocket, någon mer som haft det fortfarande två dagar efteråt?

Hur har det gått idag? Kram
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj