• stajlish

IVF-start slutet på april/början på maj

grodan26 skrev 2016-05-01 09:25:32 följande:

Hej! 
    Följt tråden ett tag och det är spännande att följa er alla. Hoppas på positiva besked här snart. 
    Jag ska påbörja mitt första IVF försök här i dagarna, väntar bara på mensen efter en proverakur. Tar sista tabletten idag. Kör korta protokollet så ska börja med sprutor förhoppningsvis tors-fre nästa vecka. 
    Sen jag fick beskedet om att vi ska börja med IVF känner jag att livet har återvänt till mig. Jag är glad och lycklig för första gången på flera månader. Vet att det kan vända inom en snar framtid men försöker njuta av det just nu. 
    Lycka till ni andra - vi ses i tråden framöver! 

Hej o välkommen hit! =)
  • stajlish
    KaosArt skrev 2016-05-01 13:26:31 följande:
    Aha okej är det så det fungerar, spännande! :)

Är det någon speciell anledning till att du får göra långt protokoll? Eller är de kanske lika vanligt som kort? Har ingen större koll med vet verkar vara lite vanligare med kort upplever jag.
    Precis, man går in i ett tillfälligt klimakterie :D För att sedan spruta igång äggproduktionen! =) Nej, de är nog standard på Sahlgrenska vad jag förstod... o de berodde på vad de ansåg var bäst för individen lite beroende på ålder, orsak för IVF osv.. fick jag förklarat för mig när jag frågade min läkare :) Och eftersom det långa fungerade så bra för mig/oss frra ivf:en så ville dom köra på samma igen! Dock högre dos gonal-f denna gång från början!
  • stajlish
    Kvinna84a skrev 2016-05-01 17:03:37 följande:
    Vad kul :) Vart är du i processen?
    Ska börja spraya med Suprecur på tisdag! =) Du då?
  • stajlish
    KaosArt skrev 2016-05-01 15:49:41 följande:
    Aha okej! Spännande att höra vad de kan göra för att hjälpa till altså. Och hur de anpassar efter varje individ.

Skönt att ni har bakom er att det faktiskt fungerande bra med stimulering och sådär. Hoppas att det fungerar lika bra denna gång! =)
    Eller hur, vet egentligen inte varför de tyckte jag skulle ha det långa.. men det är ju inget "fel" på mig, utan vi gör ju detta endast pga att min man har för få spermier för att vi ska kunna bli gravida på naturlig väg, men som sagt så funkade det ju bra eftersom vi lyckades bli gravida =) Ja, hoppas på samma lycka denna gång o att de ska gå hela vägen. Plus fler ägg till frysen för ev. syskon hoppas vi också på! Därav högre dos gonal-f denna gång.. va lite lamt förra gången.. o snålt! Men de är ju lite av en testomgång första =)
  • stajlish
    KaosArt skrev 2016-05-01 21:15:06 följande:
    Nä men de har väl sina anledningar ;)

Ja det hoppas jag på med, att får till frysen för ev. syskon. Men ja de kanske är att hoppas på lite för mycket på första försöket, för det är ju som du säger lite testomgång. Såklart är ju det stora målet att få ett ägg som vill stanna, så får hålla fokus på det och se det som en bonus om vi nu får något till frysen!
    Haha, eller hur!? Så är det nog ;) 

Ja, man ska givetvis va glad om man ens får ett befruktat att sätta in färskt. Ja, man ska nog va glad att man får ett som vi fick till frysen som vi fick på första försöket, inte ens alla som får de ju! Men jag hoppas ändå på fler blastocyster denna gången! :) och att färskförsöket går vägen såklart.. :) Man måste ha hopp! Sen verkar de ju gå för många första gången med va de verkar ju.. Men håller med dig! Helt rätt inställning.. hur ligger ni till? Liksom var är ni i processen nu? :) O vad är er anledning till ivf? Hur gamla är ni? var går ni? :)
  • stajlish
    halfmoon skrev 2016-05-02 10:03:11 följande:

Hej alla!

Jag hakar på er!

Fick samtal från RMC Malmö att vi får börja denna mensen. Så ikväll blir första sprutan. Vi kör kort protokoll.

Jag är gråtmild redan innan vi ens hunnit börja, så undrar hur detta ska sluta! :D

Välkommen! =)
  • stajlish
    provi87 skrev 2016-05-02 13:46:10 följande:

NU HAR JAG VARIT PÅ ÄGGPLOCK!!! Varit hemma ett par timmar. Det var inte alls så farligt som jag oroat mig för. Grät ganska mycket innan så fick lugnande tablett och sen även lugnande dropp. Och äggplocket tog verkligen inte lång tid, mindre än tio minuter. Kändes väl inte skönt men jag tycker spolningen var mycket värre. Och alla var så snälla :)

Nu kanske jag fortfarande har morfin kvar i kroppen men jag känner typ inget obehag längre. Direkt efteråt hade jag typ som kraftig mensvärk, men nu ingenting om jag är stilla iaf. Och jag tänker ligga i sängen och låta min man passa upp på mig idag haha

Jag hoppades ju på 8 ägg men jag fick ut elva, såååå glad! Av tolv äggblåsor. Hoppas de är mogna och att många blir befruktade så jag aldrig behöver göra detta igen. Återföring på onsdag om de blir befruktade och utvecklas bra. 

Ska bli så kul att höra om era erfarenheter ni som har äggplock imorgon och nästa vecka!

Åh, grattis! Va underbart! Härligt att du upplevde det så positivt, precis som jag! =) Var ju ett fantastiskt resultat med 11 ägg! Hoppas på många befruktade nu!
  • stajlish
    daisy80 skrev 2016-05-02 14:51:06 följande:

Jag har ju äggplock imorgon tisdag, och när jag var på vul i fredags lät de ganska säkra på att jag får återföring på fredag, alltså dag 3. Det är nog stängt på torsdag som är en röd dag. Dag 5 blir ju på söndag för mig, och tror inte det görs då heller...Vet inte om någon hört talas om någon som fått ET på dag 6? Hursomhelst, jag tror dag 3 blir jättebra!

Kommer gå kanon imorgon på ditt plock! Ska tänka på dig :) Var också supernervös inför mitt men det gick så mkt bättre än jag trott! Det går fort! :) Vi hade både ET och FET på en lördag!
  • stajlish
    KaosArt skrev 2016-05-02 19:48:41 följande:
    Vi är på sprutdag 6 idag, så ska lägga till Orgalutran ikväll. Var och tog blodprov idag och ska sänka dosen Menopur från 225 till 150 nu för jag hade höga värden. Ska ta nytt blodprov och på vul på onsdag. Tror det blir äp kanske början på nästa vecka. Eller om de växt på sig bra kanske slutet på denna. Men tror mer på nästa.

Hos oss har de inte hittat någon anledning. Så vi vet inte varför det inte fungerar, vi har försökt i snart två år. Vi går på ivf kliniken i Falun.
    Okej. Går de bra med sprutorna? Okej. Ja, snart dags för plock för dig/er då! :)
  • stajlish
    daisy80 skrev 2016-05-02 21:53:12 följande:
    Å tack snälla du, känns så bra med några extra tankar och tummar som hålls :) Och vad skönt att du också hade en bättre upplevelse än du väntat dig. Bra med lite positiva historier, nu kan jag nog sova hyfsat inatt kram!
    Hoppas du kunde sova gott och att du fick samma positiva upplevelse o att allt gick bra med ägg osv :) Kram
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj