• provi87

IVF-start slutet på april/början på maj

Harvester skrev 2016-04-29 11:15:06 följande:

Nehe, inget återinförande idag :(

Var fyra befruktade ägg av fem men de hade inte växt på sig riktigt som de skulle, är det vanligt ni som varit med förr? Dag 2 efter äggplock idag.

Ny tid på måndag men de sa att det är ju inte säkert att de växer på sig :/

Åhhh vad jobbigt att helgen kom emellan, förstår att ni vill veta nu! De är säkert bara lite långsamma och så kommer allt vara normalt på måndag, håller tummarna för er. Om de växer är det ju ett bra tecken tänker jag! 
  • provi87

Jag har äggplock på måndag! Tolv äggblåsor idag, de flesta mellan 14-20mm, så det har växt bra. Sista sprutorna ikväll och ägglossningssprutan imorgon! 
    De frågade om jag var nervös inför äggplocket och jag kände mest att jag har längtat så jag kan bli klar med denna processen :) 

Ser fram emot att få läsa om lite graviditeter här i tråden veckorna som kommer! Många kör ÄP nästa vecka verkar det som ja

• provi87
    daisy80 skrev 2016-04-29 23:22:19 följande:

Vad kul! Jag har ÄP på tisdag, så då ligger vi väldigt lika! Jag hade idag 10 äggblåsor som var rätt stora, och sen flera mindre som ska få växa på sig några dagar till. Ja nu ska det bli många graviditeter i denna tråden framöver! Känner precis som du, att även om äggplocket kanske inte blir nån skön upplevelse, så är det ändå så skönt att det äntligen händer.

Ja då ligger vi lika i tid och antal ägg också, vad spännande! Ska bli så kul att se hur många ägg som finns, vågar man hoppas på 8 iallafall? :) Stort lycka till på tisdag!! 
  • provi87

NU HAR JAG VARIT PÅ ÄGGPLOCK!!! Varit hemma ett par timmar. Det var inte alls så farligt som jag oroat mig för. Grät ganska mycket innan så fick lugnande tablett och sen även lugnande dropp. Och äggplocket tog verkligen inte lång tid, mindre än tio minuter. Kändes väl inte skönt men jag tycker spolningen var mycket värre. Och alla var så snälla :)

Nu kanske jag fortfarande har morfin kvar i kroppen men jag känner typ inget obehag längre. Direkt efteråt hade jag typ som kraftig mensvärk, men nu ingenting om jag är stilla iaf. Och jag tänker ligga i sängen och låta min man passa upp på mig idag haha

Jag hoppades ju på 8 ägg men jag fick ut elva, såååå glad! Av tolv äggblåsor. Hoppas de är mogna och att många blir befruktade så jag aldrig behöver göra detta igen. Återföring på onsdag om de blir befruktade och utvecklas bra. 

Ska bli så kul att höra om era erfarenheter ni som har äggplock imorgon och nästa vecka!

• provi87
    FruA78 skrev 2016-05-02 13:56:23 följande:

Idag var vi på vårt andra ultraljud och det blir tyvärr äggplock på fredag istället för onsdag. Så två dagar till med orgalutran :( Ev. insättning på måndag. Är det fler som har insättning på dag 3?

Ahh förstår att du hade hoppats på onsdag, men två dagar till är inte så mycket! Då kan du se ljuset i tunneln ändå, två sprutdagar kvar! Jag har läst bloggar där de fått återföring på dag fyra.. borde inte påverka sannolikheten att det blir nåt eller? 
  • provi87
    daisy80 skrev 2016-05-02 14:46:36 följande:

Åå grattis till 11 ägg!! Vad skönt att allt gick så bra!! Har idag börjat bli lite nervös inför mitt äggplock imorgon, så det kändes skönt att läsa ditt inlägg och att du inte tyckte det var så farligt som du trott.

Vad spännande, får du veta imorgon hur många som blivit befruktade? Håller tummarna på många!

Nej, de sa att de inte vet det förrän onsdag, och är det problem ringer de innan 12 på onsdag (ska dit 15 för återföring). 

Var inte nervös! Det var verkligen ingen fara. Du kan be om lugnande, det var jättebra för mig (iallafall det lugnande som jag fick under ingreppet i armen, tabletten innan hjälpte inte supermycket), somnade nästan under ingreppet! Jag fick ligga på en varm grej och fick en varm kudde på magen och det var nästan mysigt haha, de hade lustgas där inne också men det behövdes inte. Och plötsligt var det över, hur enkelt som helst. En väldigt positiv upplevelse gentemot det jag hittat på i mitt huvud :)

Hoppas du får samma upplevelse som jag och berätta gärna imorgon!

• provi87
    Kvinna84a skrev 2016-05-03 09:18:22 följande:

Ni får gärna lägga till mig också :)

Kvinna84: 3 försöket med ivf pga dåliga simmare. Nu har sambon genomgått behandling så hoppas på bättre förutsättningar denna gång.

Vad är det för behandling? Vi har samma problem men de sa att det inte finns något att göra, men när jag hämtade ut gonal-f så stod det att den används bl.a. för att öka spermieproduktionen. Ganska sur över detta, läkarna sa att IVF är det man gör vid manlig infertilitet. 
  • provi87
    daisy80 skrev 2016-05-03 17:21:24 följande:

Äggplock avklarat idag! Tycker (också) att det gick mycket bättre än förväntat, det stack till lite vid bedövningen och när de stack igenom första äggstocken, men annars gick det jättebra. Det molar och spänner en del i magen/äggstockarna nu, men när jag sitter helt still känns det knappt något. Fick ut 9 ägg, så jag är nöjd! De ringer imorgon efter lunch och berättar hur många som blivit befruktade, och så blir det förhoppningsvis återföring på fredag. 
    Ikväll blir det till att ligga i soffan och kolla på film med gott samvete

Vad skönt att det gick så bra!! Imorgon kommer du nog inte känna mycket, det gör inte jag. Spännande att de berättar imorgon, det har ju inte jag fått veta, det hinner de väl inte på Sahlgrenska.
    Grattis till 9 ägg det är ju toppen! Hoppas många blir befruktade nu så du slipper göra fler plock :)  
  • provi87
    malre skrev 2016-05-03 19:53:24 följande:

Äggplockning gjord idag. Gick bättre än sist med mycket mindre smärta. 12 ägg blev det så vi får hoppas att de befruktas bra. Börjat få ont nu framåt kvällen men mår väldigt bra. Skönt att ha fått det gjort i alla fall :)

Lycka till allani som skall plocka snart.

Superdupergrattis till tolv ägg! Fantastiskt och så skönt att du mår bra, när har du återföring?
  • provi87

Usch det var mycket tunga tankar i tråden idag..
    Otroligt ledsen för er skull Regnbågsdröm!! Känner med er :(

Jag känner mig också nere. Var på sjukhuset för återföring idag och visst fick jag ett insatt, men inget till frysen. Jag fick ju ut 11 ägg och naiv och opåläst som jag är tänkte jag att typ 5 kunde väl gå till frysen? Så skulle jag slippa göra IVF ever again. Men av 11 kunde de bara befrukta 7, resten var omogna. Och bara ett stackars ägg delade sig på ett vettigt sätt, det fick jag tillbaka. Läkaren verkade inte särskilt entusiastisk över denna återföring heller. När jag pratade med läkaren sa hon att 40% av alla får inget till frysen, jag var helt i chock! Jag har helt missat detta, tänkte att alla blir befruktade och kan frysas typ. Så dum var jag. Jag har så svårt att tro att det blir något med detta och börjar mentalt förbereda mig på mer sprutor.. 

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj