• Doris88

IVF-start slutet på april/början på maj

Bah så jobbigt :( dom ringde från mitt sjukhus igår för att meddela tid för vul nr 1, kl 8 imorgon. MEN fredagens vul går inte att genomföra då det inte finns någon på plats då. Kommer att få besked imorn om att nr 2 kanske kommer att bli nästa tisdag istället, den 7 juni

Då blir ju äp försenat :/

Någon fler som fått knas i planeringen?

• Doris88

Bah så jobbigt :( dom ringde från mitt sjukhus igår för att meddela tid för vul nr 1, kl 8 imorgon. MEN fredagens vul går inte att genomföra då det inte finns någon på plats då. Kommer att få besked imorn om att nr 2 kanske kommer att bli nästa tisdag istället, den 7 juni

Då blir ju äp försenat :/

Någon fler som fått knas i planeringen?

• Doris88
    Sanlu87 skrev 2016-06-01 06:36:56 följande:

RD 14 idag, testdag på fredag.

Tog ett digitalt test imorse. Och det visade; Gravid 2-3 veckor !!!!

Svårt att förstå! Även om jag anat med tanke på alla symptom men man vet ju inte vad som kommer från lutinus etc.

Ska även ta klinikens test på fredag morgon men testet från idag måste väl stämma ?!

Grattis grattis :D
  • Doris88
    finee skrev 2016-06-01 08:10:48 följande:
    Hur gick det idag doris?
    Jo det gick bra :) dock hade det inte hänt speciellt mycket på höger äggstock. På vänster fanns det några stycken, men dom var lite för små än. Gjorde blodprov också.

Väntar nu på samtal från Umeå och får besked om det kanske räckte med detta vul eller om jag måste göra ett till på tisdag nästa vecka. Typiskt att det skulle köra ihop sig med såna saker. Tanken var ju ett vul på fredag men det går ju inte.
    Ska bli spännande senare att höra vad dom säger :)

Tog första Orgalutranen igår. Den gick bra, men jag är inget stort fan av den måste jag säga. Grövre nål men det gick :D
  • Doris88

Jag behövde endast göra ett vul nu innan äggplock :D

Dom ringde idag fån Umeå och sa att det räcker och jag kör på med samma dos som nu och har äp på onsdag om en vecka, den 8 juni kl 7:30 :D

• Doris88

Igår var vi och gjorde äggplock och fick ut 9st ägg. Sambons prov såg fint ut :)
    Börjat med lutinus idag.
    Dom ringde nyss och meddelade att vi har 6st fina embryon nu som väntar på att jag ska komma dit på måndag. Jag var nästan inställd på kanske 1-2st så blev väldigt överraskad av det resultatet. Nu tänker man ju bara att det är inte helt 100% att det blir något alls som klarar sig tills på måndag. Bara hålla tummarna, försöka jobba och leva någelunda som vanligt närmaste dagarna så går tiden fort

Beklagar så mycket för er som misslyckats :( bit ihop och det går bättre nästa gång :) 

• Doris88
    Miri skrev 2016-06-07 17:21:20 följande:
    Grattis!

Idag gjorde jag mitt tidiga ultraljud i vecka 8 (7+3). Var ju nervös pga av svaga test och inga symptom men tji fick jag, det är TVÅ!!! Är helt i chock.

Satte iofs in två embryon men gavs ändå bara en maxchans på 5% att det skulle bli tvillingar och 20% att det skulle ta sig alls (alltså 1% chans att insättningen skulle resultera i en tvillinggraviditet).

Fick se två små hjärtan picka *kärlek*. De mätte ca 8-9 mm, den ena var dock lite mindre än den andra (fick inga mer exakta uppgifter). Tycker 8-9 mm låter lite lite men läkaren var nöjd så ska försöka att inte oroa mig.
    Grattis till två stycken :D

Vad är det egentligen som avgör om de sätter tillbaka 1 eller 2?
  • Doris88

Spännande! Dom ringde idag och berättade att en av våra hade delat sig för snabbt och en för långsamt så dom vågar inte vänta och chansa tills på måndag. Så det blir insättning redan imorgon. Våra 2 som delat sig olika var tydligen med i matchen fortfarande ändå :D Någon fler som haft ungefär lika dant? Och i så fall hur har det slutat? :/

• Doris88

Nu är jag också med i ruvarligan :)

I lördags fick vi tillbaka det embryo som hade blivit befruktat av spermien själv på vanligt ivf sätt :) hoppas denne är en kämpe i 9 månader till!
    Någon av de närmaste dagarna får vi veta hur det gick för våra resterande 3st som hade klarat sig så här långt (dess med icsi)

Testdag 29/6

Någon av alla här som har ett bra tips på ett snällt te för gravida/ruvare? Tycker så mycket om att fika te och macka på kvällen men läst att just svart te bör man undvika :(

• Doris88
    stajlish skrev 2016-06-07 23:13:08 följande:
    Tack <3 Jo tack, det kan man verkligen säga. Ja, hoppas det också.. tack för stöd o pepp! Kram
    finee skrev 2016-06-06 22:03:31 följande:
    Förstår att du är ledsen, det ligger så väldigt nära till hands att hoppas såklart. Alltid så jobbigt med besked som inte är så bra. Hoppas att den lille som blev över klarar sig till frysen i alla fall. Håller tummaran för det fina embryot ni fick insatt idag också <3

Ja, jättetungt med missfallet, blev så glad när jag plussade. Har mått så himla dåligt idag. Usch. Ska ringa kliniken imorgon och försöka få något slags besked om vad nästa steg blir nu.
    Ja, det gör ju det :/ Och för att man jämför med förra gången osv.. man kan ju hoppas på ett mirakel på den andra..men som sagt, vi tänker att den inte klarar sig så blir de bara en positiv överraskning OM den skulle göra det. 
    Tack <3 

Ja, missfall är inte kul alls, en jävla käftsmäll. Fick du mer besked av kliniken om nästa steg idag?Tack och GRATTIS till två! Herregud va kul! =) Snacka om positiv överraskning!
    KaosArt skrev 2016-06-07 18:41:51 följande:
    Grattis till ruvningen! Förstår att omständigheterna gör dig ledsen, hur har det gått för embryot de odlade vidare på? Så orättvist att det blir såhär för en del, ivf är verkligen inte rättvist någon stans.

Önskar verkligen att den lille du ruvar på nu är en riktig kämpe som stannar kvar hela vägen fram nu. Kommer hålla tummarna för dig! <3 kram
    Tack snälla <3 Det vet vi inte förrän vi får hem brevet nästa vecka...men som sagt, vi räknar inte med det. Nej, verkligen inte rättvist.. o jag förstår inte varför de var så många som inte klarade sig vidare när de ändå var så många som blev befruktade :( 

Ja, vi får verkligen hoppas på att det är en riktigt stark en! Men så svårt att tänka så när de andra inte var det... men eftersom denna klarade sig iaf en dag längre än de andra så kanske de betyder nåt..!? :D Vi får se helt enkelt..vill bara att tiden ska gå fort tills vi vet nu...ruvartiden är ju såå seg! Kram Tack! Ja, det går vi göra! <3

Ja, det är inte roligt...de gick från superglad till snopen o ledsen för oss på en sekund typ.. först när embrylogen sa att 7 av 8 mogna ägg blivit befruktade så tänkte vi "då får vi ju till frysen" för att sedan få "men 2 klarade sig till idag, varav det ena inte i dagsläget klarar en frys"... det var en käftsmäll kan man säga. Men men, nu får vi verkligen hoppas denna jag ruvar på är embryot med stort E! :)
    Men som du skriver, precis så känner jag...svårt att ha hopp liksom.. men det kommer väl när besvikelsen lagt sig hoppas jag!

Hur går ruvningen för dig? Idag är ruvdag 3 för mig :) och idag fick vi veta att vi fick 2st till frysen
  • Doris88
    stajlish skrev 2016-06-15 10:55:49 följande:
    Hej!

Jodå. är på RD10 idag... tiden går såååå långsamt.. försöker att inte tänka på det FÖR mycket.. de blir som de blir ändå tänker jag. Vi fick ingen till frysen den här gången =( Så de va tufft.. så blir de inget nu, blir det IVF3 i höst...
    Men snart vet vi...

Grattis till de två till frysen! =)

Och lycka till med ruvningen!
    tackar och lycka till själv! :) jobbigt att ni inte fick till frysen denna gång. Skulle det inte ta sig nu så kan det gå mycket bättre nästa gång med kanske många som klarar sig till frysen :)

Idag, ruvdag 4, har jag haft som småstick i magen i stort sett hela dagen och vid ett tillfälle kom det en liten rosa dutt men sen inge mer.
    Är det möjligt att det är tid för att det ska fästa? Exakt en vecka sedan vi gjorde äp, fick tillbaka en 3dagars
  • Doris88

Vad tyst det blev här :o

Det är väl fortfarande någon som inte fått sitt resultat än?

Jag är på Ruvdag 11 idag och man kan väl säga bim enligt äggplock (14 dagar efter plock) men testdag om en vecka den 29e.

Känner inget speciellt förutom att brösten ömma i stort sett hela tiden sen sprutorna och att jag hade konstig känsla i magen hela dan för precis en vecka sen (7 dagar efter äp)

Ska man vara ivrig att köpa nått test innan helgen eller kan man vara cool och vänta en vecka till? :)

• Doris88

Nu är det väl bara jag kvar som väntar på resultatet?

3 dagar kvar till testdag och håller mig ganska cool än så länge men funderar på att testa imorn eller tisdag bara så att jag hinner få tag på kliniken innan dom stänger för sommarn :p

Stajlish, hur gick det för dig?

• Doris88

Det var nästan för bra för att vara sant! Första ivf-försöket och fick tillbaka en 3dagars som hade lyckats befruktas på egen hand i skålen.

Plussade nyss med Predictor från Kronans droghandel :)

Ska testa imorn igen med det som kliniken skickade med så jag kan ringa in och meddela :)

Ruvdag 16 idag.

19 dagar efter äggplock

Gruvar mig inför illamående som garanterat smyger sig på när som helst :/ Var gravid 2006 som slutade i abort

• Doris88

Usch vad tråkigt :(

men det löser sig nog för er å på ett eller annat sätt bara ni får återhämta er ett tag :)

• Doris88
    stajlish skrev 2016-07-01 13:46:27 följande:

Det blev inget :(

Så nu får vi ladda om inför IVF 3 i höst.

Hur går de för dig?

Usch vad tråkigt :( njut av sommaren och ta nya tag sen :)

Jag fick ett mycket tydligt plus i tisdags och har fått tid för ultraljud den 3/8 :)
  • Doris88
    stajlish skrev 2016-07-21 20:36:56 följande:

Hej tjejer!

Tänkte bara uppdatera här med en solskenshistoria eller vad man ska kalla det...
    Många av er är säkert med i IVF-gruppen på FB så ni vet kanske, men skriver det här ändå Glad

Plussade imorses... tydligen lyckats bli gravid på naturlig väg precis efter vårt misslyckade IVF-försök 2 i juni. HELT SJUKT! Förvånad

Kan knappt fatta det.. o vågar inte hoppas o tro för mycket än såhär tidigt.
    Men är så chockad så jag inte finner ord.

Vi trodde aldrig att vi kunde bli gravida på naturlig väg pga makens få simmare... (därav IVF) Vi försökte i FYRA år innan vi sökte hjälp o utredning osv... o då inte ett endaste litet ynka plus... men nu mitt i pausen från de misslyckade andra ivf-försöket i väntan på de tredje o sista på Sahlgrenska...så kommer detta som en blixt från klar himmel!? 

Kram på er allihop Hjärta

Stort grattis :D Håller tummarna!

Här gick vi in i vecka 9 igår så idag har vi 8+1
    Har mått väldigt dåligt senaste 1½ veckan så jag har varit hemma från jobbet. Fick sjukskrivning 2 veckor framåt men hoppas på att kunna börja jobba igen redan till veckan :)
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj