• Redcat

IVF-start slutet på april/början på maj

Kärleksbarn00 skrev 2016-05-24 09:54:19 följande:

Hej. Nu är ÄP klart. Fick ut 8 ägg:)

Har "bara" fått ut 6 innan, så nu får vi bara hålla tummarna att guldäggen håller bra kvalitet och klarar av celldelningen. ??

Gu va roligt håller tummar och tår för att guldägget klarar utvecklingen

Får jag fråga hur många äggblåsor du hade?

Hur är det att ta ut ägg? Ska göra mitt första uttag på fredag
  • Redcat
    Sanlu87 skrev 2016-05-24 13:01:37 följande:

Jag tyckte att det var väldigt många som klagade på hur jobbigt det var under ruvningen, och att det kändes som så lång tid etc., tyckte då att så farligt kan det väl inte vara, men nu när jag är där själv så kan jag bara instämma, sjukt jobbigt psykiskt och tiden går ju så sjukt sakta!!!

Känns ju som att man kommer bli galen av detta...

har inte ruvat (?) själv så vet inte hur det är (Men jag tror att jag kommer nog ha det lika jobbigt som du och som andra har när jag väl ska gå igenom det). Jag kan förstå att det är jobbigt för dig, och hoppas att det sedan kommer visa sig att det jobbiga va värt det för dig jag tror att du kommer klara dig igenom det här på ett bra sätt även fast det är en jobbig tid
  • Redcat

Finns det någon mer här inne som också tar allergimedicin? Jag undrar lite vad eran doktor har sakt till er om den medicinen under tiden av den här processen? (från när man börjar med prutorna-äggplock-insättning och under ruvnings (?) tiden)

Min doktor sa till mig att jag inte behövde sluta med mina tabletter tills jag får ett plus på gravtestet men jag är lite orolig eftersom man igentligen inte ska ta dom tabletterna när man är gravid? :-/ och jag kommer ju ha vart gravid ett litet tag när jag ska ta testet.. :-/

• Redcat
    Kvinna84a skrev 2016-05-24 13:29:31 följande:

Tack alla! Jag fick gravid 1-2v på digitalt test vis lunch så nu vågar jag vara glad. Ska berätta för sambon ikväll! Har testdag på fredag och då vågar jag lita på detta till 100% :)

Va kul!! grattis det är ju positivt och jag håller tummar och tår för dig nu att det fortsätter vara det
  • Redcat
    Kärleksbarn00 skrev 2016-05-24 14:59:17 följande:

Jag har 9 äggblåsor, så det var ett ägg i alla förutom i ett.

Jag tycker inte det är så farligt, klart det känns lite men det är ju över på ett par minuter. Det kommer gå jättebra ska du se :) kram

Okej jag har 18 äggblåser jag hoppas så otroligt mkt att jag har några ägg och att dom klarar av utvecklingen.

Tack för dom orden det hjälpte mkt kram
  • Redcat
    KaosArt skrev 2016-05-24 18:32:41 följande:

Fysiskt mår jag bra, men känner mig som sagt stressad och orolig. Men men kan ju inte göra så mycket just nu, bara vänta och vänta.

Va tråkigt :-S kan förstå att du känner så :-S när ska du ha test dagen?
  • Redcat
    KaosArt skrev 2016-05-24 20:31:42 följande:

På lördag är det dags! Kan tänka mig att jag vaknar vid typ 04 då och inte kan somna om och gå och testa då! Hehe :)

Måste sysselsätta mig med massa i veckan känner jag, så tiden går!

Okej då är det endå inte så lång tid kvar men kan förstå om det känns som en evighet för dig :-/

Hihi så kommer jag nog också göra när det blir dags jag kommer hålla tummarna för dig nu att mensen inte kommer och att du får ett pluss på lördag

Ja du får nog försöka göra det en sak som brukar funka för mig när jag inte ska tänka för mycket på saker är att jag brukar gå hem till min mamma och hålla på i hennes trädgård eller gå lång promenad med hundarna i skogen du kanske har något liknande som gör att du känner lugn och gör att hjärnan saktar ner, isånna fall skulle det nog vara en bra plan
  • Redcat
    KaosArt skrev 2016-05-25 09:00:03 följande:

Tack för dina tummar, gullig du är :):)

Ja jag brukar yoga, eller promenera. Eller bara hitta på något med en vän eller syskon :) så brukar jag lugna ned mig lite och tänka på annat.

Hihi tack du är gullig också :-P uppskattar verkligen stödet jag får när jag går igenom de här

Va kul att du har någon sådan sak du får försöka fylla din vecka med sådanna roliga saker så ska du nog se att tiden kommer gå lite snabbare
  • Redcat
    Kärleksbarn00 skrev 2016-05-25 10:17:01 följande:

Hej. Ringde till kliniken (eller labbet rättare sagt). De sa att 6 av 8 ägg hade klarat befruktningen vilket jag ät väldigt glad över:) Sen sa han att jag skulle återkomma på fredag för de hade inte riktigt bestämt sig för hur länge de skulle odla. Jag frågade då om det kunde bli på fredag? Han svarande: ja eller lördag. Tycker bara låter konstigt. För lördag då är det ju 4dagars odling? Någon som varit med om det? Kram

Gu va roligt

Har inte vart med om någon odling än (ska göra första utaget på fredag) men till mig sa dom att om det går som det ska så ska dom sätta in på måndag eller onsdag för mig (måndag=4dagar, onsdag=6 dagar) så tror att det kanske inte är så konstigt
  • Redcat

Jag tog sista sprutan Idag/(igår(?)) kl 20.00. Är det vanligt att man känner av den fort?

Jag började känna av den när det hade gått 1timme och ca 45min, har jag ont i äggstockarn (det är värst i den jag har mäst ägg) och det käns som att det bara blir värre och värre.. :-/

Jag är också spänd i hela nedredelen utav magen men jag tror att det beror på att jag har mått illa och spytt idag. Jag har haft lite små känningar i äggstockarna vissa dagar men inte på samma sätt som nu,det är en annan känsla och kraft. Är det vanligt att få så? Eller kan de ha något med att jag hade överproduktion? :-S

• Redcat
    KaosArt skrev 2016-05-26 06:49:06 följande:

Jag vet iine om det är vanligt men det kan säkert va så, alla äggblåsor ska hinna mogna på ett och ett halvt dygn så de måste ju arbeta på! :)

Men jobbigt att du känner av det så mycket! Vet att vissa kan bli super svullna efter äl sprutan. Du känner säkert extra mycket för att du hade överperoduktion.

Jag mår bättre idag är fortfarande spänd och mår illa men känner inte lika smärta idag

Hade några äl test kvar hemma, så kollade i morse för att jag hade tråkigt och ville lite se vad som skulle hända jag tror jag aldrig har sett ett t-streck vara så krafigt emot controllstrecket haha
  • Redcat
    KaosArt skrev 2016-05-26 07:16:39 följande:

Sambon och jag har kommit överens om att testa imorgon, altså en dag tidigare än vår TD. Så nervöst, inbillar mig att jag fått lite mer mens känningar. Men jag har så svårt att avgöra känner jag.

Det känns så stort, så definitivt. Hoppet lever ju fram till test. Så om ett dygn så kan allt vara över, eller så är det bara början.

Va kul håller tummarna att ni får ett pluss
  • Redcat

Grattis KaosArt för plusset är så glad för din skull och håller tummarna att det håller sig så här kram

Och grattis ni andra som har plussat

Har inte vart inne på några dagar nu så ska vell berätta vad som har hänt. Va upp till Falun i fredags och det gick bra, gjorde inte lika ont som jag trodde att det skulle göra , hade 18 äggblåsor och dom fick ut 9 ägg (dom tog inte alla blåsor) har vart så trött och haft så ont i helgen att jag bara har tagit det lugnt dom ringde i lördags och sa att 5st ägg va mogna och att 4st hade blivit befruktade. Fick komma tillbaka idag och sätta in ett ägg och dom andra ska dom odla någon dag till för att se om dom kan frysa ner dom fick se en bild på ägget som dom satte in och när jag såg det så kunde jag inte sluta le hahaha han sa att ägget va bra och dom fick in det på rätt plats och att min slemhinna(tror ja?)va 10 (någonting) hihi

Så nu får jag vänta och se en sak jag undrar, hur räknar man ruv-dagarna, är första dagen idag eller i morgon? Ska göra gravtest den 14 juni

• Redcat
    Marre22 skrev 2016-05-30 17:08:18 följande:

Vi plockades på samma dag och satte in samma dag, vi måste ha varit där samtidig!

Haha jasså jag hade tid 20i 2 idag när va du dit?
    KaosArt skrev 2016-05-30 17:23:45 följande:

Skönt att allt gått bra för dig! :) Hur mår du nu? Med smärtan och sådär? Fint att du fick några att odla vidare på, håller tummarna för dom, :)

Ja visst var det härligt att få se bild! Har sparat ned den på telefonen ja och brukar kika lite ibland ;) ja ruvdag 1 blir imorgon.

Jodå jag mår helt okej, har fortfarande ont när jag går på toa och när jag rör mig i vissa vinklar och mår fortfarande lite illa med jämna mellanrum men annars mår jag bra tack

Jag kom på tanken lite senare att jag skulle ha knäppt kort hade varit kul att ha den och titta på som du kan, får nog kolla om det går att fixa det sen kanske okej, då vet jag tack
  • Redcat

Hej alla underbara människor orkar tyvärr inte läsa igenom allt ni skrivit men såg lite grann

Beklagar verkligen finee att det inte höll i sig hela vägen :-/ kram

Och sett att det är många som ruvar nu

Själv är jag på ruvdag 9 nu (tror jag, gjorde insättning den 30 maj). Känner inte av någonting, det ända jag har som "syntom" är att mina bröst är ömma och svullna men vet att man kan få det utav vaginaltabletten så.. Ni som har plussat, kände ni av något när ni va i ruvdag 9? Jag är lite orolig att det inte kommer ta sig :-/ när testade ni och fick pluss? Tänkte om ni testade någon dag innan testdagen?

• Redcat
    Kvinna84a skrev 2016-06-08 14:51:58 följande:

Jag hade svullna, ömma bröst och molande värk i magen. Från ruvdag 7 hade jag mensvärk till och från sen plussade jag på ruvdag 12 tror jag det var. Vet inte om det var gravsymtom eller symptom från hormoner :) Jag testade tidigare pga att jag hade kramper natten till ruvdag 12 och blev orolig. Men fel hade jag hehe!

Hoppas du får ett fint plus om några dagar!

Okej jag fick som ett hugg i magen någon dag efter insättningen och sen har jag haft någon typ äl smärta någon gång vissa dagar, fast dom lämnade några äggblåsor vid uttaget så det kan ju ha med det att göra :-/ jag och sambon tog ett test på ruvdag 6 (i söndags) och det va neg men vet att det va väldigt tidigt. Jag vill så gärna testa igen innan testdagen för jag känner att det kliar i fingrarna men är väldigt orolig ifall det visar neg igen :-/

Va kul att du plussade hoppas jag kommer få känna samma lycka

Har haft väldigt mycket hemma hos mig på sistonde så har inte riktigt kunna tänkt och känt efter så mycket, men nu när det är lite lugnare och jag tänker på det så käns det som att jag känner mer (typ som att jag är öm i nedre delen utav magen) men jag vet inte om det bara är mitt huvud (har en kompis som bor hos oss för studen, hon lämnade sin sambo förra veckan och flyttade in)
  • Redcat
    Doris88 skrev 2016-06-09 14:04:59 följande:

Igår var vi och gjorde äggplock och fick ut 9st ägg. Sambons prov såg fint ut :)

Börjat med lutinus idag.

Dom ringde nyss och meddelade att vi har 6st fina embryon nu som väntar på att jag ska komma dit på måndag. Jag var nästan inställd på kanske 1-2st så blev väldigt överraskad av det resultatet. Nu tänker man ju bara att det är inte helt 100% att det blir något alls som klarar sig tills på måndag. Bara hålla tummarna, försöka jobba och leva någelunda som vanligt närmaste dagarna så går tiden fort

Beklagar så mycket för er som misslyckats :( bit ihop och det går bättre nästa gång :) 

Gu va kul håller tummarna att det är din tur nu och att allt går som det ska hela vägen

Fick också ut 9ägg men det va bara 5st som va mogna. Och 4befruktades och har nu 3st som klarade sig till frysen (har ett befruktat i mig nu, ruvdag 10)
  • Redcat

Hade testdag idag. Mitt svar va negativt, så nu måste jag vänta tills augusti till att göra mitt första försök med en som har vart fryst. Käns som att jag bara vill lägga mig i sängen och bara skita i den här dagen... känner att jag skulle vilja stor böla men det vill inte riktigt komma fram, känner bara smärta just nu. F*n vad jag hatar det här!

• Redcat
    Jazzgirl76 skrev 2016-06-14 11:49:27 följande:

Å vad ledsen jag blir för din skull! Det känns för jävligt... Tillåt dig att sörja ett tag och var sen glad för att du har en i frysen! Lycka till med den och ha en fin sommar!

Tack för ditt stöd det tar nog hårdare på mig än jag vill inse, min sambo blev helt knäckt. Så känner att jag måste vara lite starkare för hans skull. Jag har tur att jag har 3stycken i frysen så jag har som tur är några försök om den inte klarar upptiningen. tack desamma
    FruHolmli skrev 2016-06-14 12:59:06 följande:

Kramar i massor!

Vi håller ihop och kör på FET i augusti! Vi har också en eskimå där!

Jag har kommit igen o längtar nu sönder mig!

Aldrig har jag önskat mina7 veckors semester ska gå fort förbi!!

Vart går du?

Hihi det tycker jag att vi får göra jag har som tur 3st i frysen så någon av dom måste ju klara upptiningen jag kan förstå att du vill att sommaren går fort, jag och sambon ska få hem en valp i slutet utav månaden så våran sommar kommer nog gå väldigt fort

Jag går i Falun, vart går du?
    Minimasken skrev 2016-06-14 14:39:18 följande:

Redcat jag vet precis hur du känner!! Jag tog även ledigt efter mitt första negativa besked. Smärtan tar tid att bearbeta men tänk att det inte var meningen denna gången och att ni lyckas nästa!

Kan förstå att du gjorde det, jag är sjukskriven så som tur är så kan jag bara vara hemma och ta det lugnt jag försöker att inte tappa hoppet och jag hoppas verkligen att de tar sig för oss med någon av dom frysta, tror inte min sambo kommer klara av en hel behandling igen :-/
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj