• Sanlu87

IVF-start slutet på april/början på maj

FruA78 skrev 2016-05-16 13:34:42 följande:

Jag fick inte heller ta något blodprov utan bara två vul innan det blev äggplock. Så klinkerna verka göra olika.

Inget blodprov för mig heller och bara ett ultraljud.
  • Sanlu87
    KaosArt skrev 2016-05-16 18:21:49 följande:

Det är bra resultat tycker jag, jag fick 6 och har ett i magen nu och fick veta att två gick till frysen. Så håll hoppet uppe! Viktigare att de är av bra kvalité än att får många. :)

Håller mina tummar för sina fem till på onsdag ! :)

Åh va roligt för dig! Grymt bra ju!! Åh tack för peppen, känns mkt bättre nu!
  • Sanlu87
    malre skrev 2016-05-17 17:40:33 följande:

Min blödning upphörde och idag två dagar innan TD fick jag ett fint pluss! Jag är gravid kan inte fatta det!!!!!

Håller tummarn för flera pluss i gruppen

Styrkekramar till alla

Stort grattis! Fantastiskt ju!
  • Sanlu87

Då var man ruvare då :)

Var helt säker på att de skulle ringa imorse och säga att det inte fanns något att sätta tillbaka. Men alla 5 ägg hade blivit befruktade och delat sig fint och det finaste är nu insatt.

Hoppas på något till frysen också men det är ju ändå väldigt osäkert sa de.

Nu är det bara vänta och se!

• Sanlu87
    provi87 skrev 2016-05-18 09:36:30 följande:

Tack fina ni! Ringde Sahlgrenska och rapporterade mitt minus, de sa att det förmodligen inte är någon bebis om minus på RD14 och att jag kan sluta med lutinus OM JAG VILL. Ehh.. jaha, så jag slutar väl med det och inväntar blodet. Kommer den inte inom en vecka ska jag ta ett nytt test. 

Känns så himla sorgligt, hoppades så mycket. Jag vill så gärna vara tjejen som överraskar min kille med ett positivt test och som blir gravid fort, men men.. Resan för IVF1 slutar alltså här, börjar med IVF2 i september ser det ut som. Ska gå ner alla de där kilona som jag gått upp nu (vågar inte väga mig). 

Håller tummarna för alla er här inne, vi har ju fått ett plus i tråden och jag vill läsa om många fler! Blir så glad av att läsa att folk lyckas i den här processen <3 Ni är så himla grymma alla som kämpar!! 

Kram på er alla 

Lider verkligen med dig! Men det kommer lösa sig! Nu får du ha en jättehärlig sommar och samla kraft och energi och försöka njuta av tiden! Kram!
  • Sanlu87
    provi87 skrev 2016-05-18 13:32:18 följande:

Grattis! Det verkar ju lovande för några till frysen också, håller tummarna :)

Tack :)
  • Sanlu87
    FruA78 skrev 2016-05-22 06:52:07 följande:

Jag är gravid!!! Så himla underbart. Testade positivt idag på ruvardag 13 med ett tredagars embryo. Har testdag på onsdag egentligen. Är helt skakis och glad. Nu hoppas jag att den lilla stannar har haft 2 missfall tidigare. Men just nu är jag gravid :)

Stort grattis!!!
  • Sanlu87

Jag tyckte att det var väldigt många som klagade på hur jobbigt det var under ruvningen, och att det kändes som så lång tid etc., tyckte då att så farligt kan det väl inte vara, men nu när jag är där själv så kan jag bara instämma, sjukt jobbigt psykiskt och tiden går ju så sjukt sakta!!!

Känns ju som att man kommer bli galen av detta...

• Sanlu87
    KaosArt skrev 2016-05-27 11:14:02 följande:

Tack ALLA så himla mycket för era lyckönskningar och grattis. Det här är så himla ofattbart :) , vi har varit ett så stort stöd under det här. Utan er hade jag nog grävt ned mig totalt. Tack för att ni funnits här <3 <3 <3 <3 <3 <3

Finee - Jag är glad att du får upp ditt hopp! För det händer ju verkligen, mot alla odds :)

Förstår din känslor kring din kollega. Jag var jätte orolig för hur jag skulle känna när min sambos syster som är beräknad att föda om ca 3 veckor får sitt barn och jag står där utan någonting. Men nu är jag gravid så då kommer det nog kännas lättare. Men det är ett slag i magen varje gång man får höra om någon som är gravid, och speciellt de som inte ens försökt eller uttrycker så att det är ju hur enkelt som helst att bli gravid.

Jag tror att intralipiden kan hjälpa mycket, (vet du ditt resultsrmpå den ?)och att man verkligen vet att det är ett fin embryo som utvecklats bra, när man försöker på egen hand så vet man ju inte ens om ägget och spermier möts. Så vi får mycket hjälp! Jag tror på dig och håller mina tummar. <3

Stort grattis KaosArt till ditt plus!! Måste vara en fantastisk känsla att äntligen se det där strecket !
  • Sanlu87

Angående symptom etc. så är jag på RD 11 nu och har de senaste dagarna känt en del värk från nedre delen av magen, ibland hugger det till. Väldigt trött också och svullen mage. Och just det, svettas mkt också.

Men svårt att veta vad det beror på. Börjar bli nervös inför fredag som är testdag... Man vill ju så gärna få ett svar samtidigt som man ju inte vet om man vill ha svaret... Om ni förstår :)

Under spruttiden så kände jag mest att magen blev väldigt svullen.

• Sanlu87
    halfmoon skrev 2016-05-30 20:59:30 följande:

Hej tjejer!

Jag är fortfarande med i matchen, iaf ett tag till. Fick fortfarande positivt igår på testdag (dock bara gravid 1-2 :( ) och blödningen kom aldrig igång. Haft lite ljusbruna flytningar ett par dagar men det verkar (peppar peppar) ha lugnat sig.

Vi har meddelat resultatet till kliniken och min sambo fick även tala med en läkare som sa att det var vanligt med små blödningar och att vi inte skulle stirra oss blinda på testen (de ökar men känns långsamt) då hcg kan variera. Vi fick tillsagt att nu ska vi vara glada och så får vi vänta och se.

Jag är superpessimist och ropar inte hej på långa vägar, men jag tillåter mig att hoppas lite till. Googlat alldeles för många bilder på stegring av gravtestet senaste dagarna. Så ett råd till er andra som ska testa, ta ett test och var nöjd med två streck på stickan/plus oavsett styrka! Det blir som det blir sen ändå. ;)

Åh va roligt! Klart att du ska fortsätta hoppas! Håller verkligen tummarna! Förstår hur du känner och att man inte vill hoppas på för mycket men det är ju väldigt positivt att ni fick ett plus!

Och bra att veta inför testdag på fredag att det kan räcka med ett svagt streck.
  • Sanlu87
    S1981 skrev 2016-05-30 20:29:47 följande:

Idag på ruvardag 11 så blöder jag :( har mindre än vanlig mens men antar att det är lutinus som gör det. Gör ondare än vanlig mensvärk. Har testdag på fredag men känner att det är kört. Testade i morse med - på stickan. Får försöka igen efter sommaren!

Usch va tråkigt... :((
  • Sanlu87

RD 14 idag, testdag på fredag.

Tog ett digitalt test imorse. Och det visade; Gravid 2-3 veckor !!!!

Svårt att förstå! Även om jag anat med tanke på alla symptom men man vet ju inte vad som kommer från lutinus etc.

Ska även ta klinikens test på fredag morgon men testet från idag måste väl stämma ?!

• Sanlu87

Lider verkligen med er som fått mens / testat negativt. Det är ju så sjukt frustrerande! Men er tid kommer, ge inte upp!!

Tänk vad vi går igenom... Men jag försöker tänka att

man lär sig ngt av det och växer som människa.

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj