• malre

IVF-start slutet på april/början på maj

Marre22 skrev 2016-04-22 13:41:20 följande:

Tack alla!

Nu sitter vi i bilen på väg från Falun. Vi kombinerar med en spa-weekend i Loka Brunn - så det känns skönt.

För som spänningarna släppte... Ojoj.

Som befarat så blev det inte ett plättlätt fall. IVF ger framgång när man inte kan bli gravid, i vårt fall kan vi ju bli gravida men dessa missfall...

Vi hade ett mycket bra samtal med läkaren Jenny som vi fick träffa.

Och studien presenterades. Alla gamla journaler gicks igenom noga.

Medicinering föreslogs.

Vi valde att ge IVF en chans till att få fler svar.

Vi kommer vara med i studien. Men för att få vara med så måste vi avstå Prednisolon vilket jag gärna hade velat ha.

Men fördelen med studien gjorde att vi ändå valde studien och så gör vi ett försök utan studie sedan, och då är det Prednisoln inte omöjligt.

I nära 2 timmar pågick samtalet och jag är så glad att jag tog chansen att ställa alla mina frågor.

Jag hinner med ett försök innan sommaren men missade start idag med en dag, är på dag 3 idag!

Men men... Nu laddar vi för sprutstart.

Pga lågt AMH, lite högre BMI och ålder och äggbedömning via VUL så fick jag en väldigt hög startdos.

Menopur, korta protokollet. 450 Enheter. Beräknas sprutstart mitten maj.

Tack tjejer för era tummar och er omtanke idag.

Eftersom jag inte sitter vid dator skulle jag var jätteglad om någon kunde klistra in min rad på listan.

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj.

Så skönt att du känner att du hade bra samtal.
    Men vad inebär detta nu? Vilka mediciner ska du testa? Vilka studer har de som pågor nu?

Håller tummarna för dig!
  • malre

Lycka till idag regnbågsdrömm, hoppas du får de äggen du vill ha och att det blir tredje gången gillt!

• malre

Lycka till idag regnbågsdrömm, hoppas du får de äggen du vill ha och att det blir tredje gången gillt!

• malre

Håller tummarna!

Regnbågsdröm skrev 2016-04-24 11:57:33 följande:

JAG RUVAR!!! Ett litet fyrcelligt fint embryo ska nu få gro inuti mig. Så lycklig! Sätter allt vårt hopp till den.

De andra två var inte tillräckligt bra, därav bara en tillbaka. Men jag är lycklig för den och hoppas så mycket nu. Håll tummarna alla!

• malre
    KaosArt skrev 2016-04-26 06:53:32 följande:

Nu har äntligen mensen kommit, så imorgon är det sprutstart för mig! :)

Härligt!

Jag har nu sprutat gonal f i tre dagar. Har haft ont i huvudet första två dagar, men det är borta nu. Kroppen blev van eller nått. Däremot är jag trött och mår illa på morgonen speciellt...
    Har faktiskt mer biverkningar den här gången än förra, men inga som man inte kan stå ut med. 
    Hoppas ULtill helgen visar på fina blåsor. Prel ÄP är nästa onsdag
  • malre

Kul stt se att det går framåt här för många. Här går det lite för bra, över 20 äggblåsor på ul i helgen. Äp på tisdag. Är orolig för överstimulering...

• malre

Ja de bytte äggmognadsspruta för att minska riskerna, från orrivelle till suprefact. Men en liten risk finns det ju! Alla reagerar olika, vissa blir överstimulerade av betydligt färre ägg, vissa känner knappt av något med ännu flera ägg.

Hur många ägg fick din kompis? Vad hände med henne?

KaosArt skrev 2016-05-01 13:14:55 följande:

Funderande precis på hur det gick för dig! :)

Åh okej ja hoppas du klarar dig från det, min vän blev det vid sitt försök för några veckor sedan och det verkar väldigt jobbigt. Hon blev jätte dålig. Så hoppas verkligen inte det händer dig! Sa dom något på ditt ul om att du kan bli det eller?

Skönt med äp på tisdag i alla fall :)

• malre

Ingen fara, jag blir inte så lättskrämd. Vet att man tom kan behöva tömma vätska ur buken. Ja ja man får ta det som det kommer.... Vi vet nog mer på tisdag.

KaosArt skrev 2016-05-01 14:08:39 följande:

Okej men det var ju bra. Hoppas det går bra för dig.

Jag vill ju inte skrämma upp dig men hon blev så dålig att hon fick andningsproblem och extrema smärtor. Låg på sjukhus i ca en vecka och äggstockarna blev så vätskefyllda att de blev som tennisbollar ungefär. Men det är ju väldigt ovanligt att man reagerar så starkt. Jag minns inte hur många ägg hon fick. Men tror inte det var så många.

Men som sagt så är det inte så stor risk att bli så dålig, nu helst när de anpassat ägglossningsprutan också så går det säkert bra :)

• malre

Äggplockning gjord idag. Gick bättre än sist med mycket mindre smärta. 12 ägg blev det så vi får hoppas att de befruktas bra. Börjat få ont nu framåt kvällen men mår väldigt bra. Skönt att ha fått det gjort i alla fall :)

Lycka till allani som skall plocka snart.

• malre

Hej

Man kan få bra frysta embryo på dag 6 också. Där jag går så har de bättre statistik med frysta blastocyster än färska. Deppa inte ihop, det finns hopp!!!!

Kram

Harvester skrev 2016-05-02 22:20:35 följande:

Blev inget återförande idag heller, äggen hade fortfarande inte växt på sig ordentligt :((

De skulle se vad som hänt imorgon och ev frysa in ngt embryo men vad är oddsen för att det skulle hänt ngt dag 6 om det inte växt bra första fem dagarna...

I vilket fall är ju oddsen ännu sämre med fryst embryo men annars måste jag ju göra om allt och allt detta jag gjort nu (långa protokollet och ganska ont efter äggplock) har varit i onödan..

Jävla skit!! :,(((((

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj