• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Redcat skrev 2016-05-23 20:18:30 följande:

Hihi va bra jag är på dag 11 (jag har tagit sprutor i 10dagar). Jag gjorde blodprov i torsdags och då fick jag reda på att jag är överstimulerad så fick sänka dosen utav gonal-f. Jag har den korta behandlingen var och tog blodprov idag och gjorde ultraljud, jag har 6 äggblåsor i ena och 12 i andra och så sa hon något om att min slemhinna va i tre någonting (kommer inte ihåg hahaha). Ska göra utplock på fredag och insättning på måndag eller onsdag nästa vecka

Vi går i Falun

Det är vårat första barn och våran första behandling vi försökte över ett år och när vi började med undersökningen så kom dom fram till att min fästman har lägre spermie antal och rörlighet jag har väldigt ojämn mens i jämna mellanrum men dom hittade ingen orsak till varför jag har det

Okej, jag blev också överstimulerad, men känner inte av det så mycket nu. Men låter som att ni har bra förutsättningar nu i alla fall :)

Jag går också i Falun, är ni med i intralipid studien?
  • KaosArt
    finee skrev 2016-05-23 20:34:04 följande:

Jamen ja! Hahah! Skrev fel - TRE klarade sig till frysen Haha, bra att du är observant

Hur går det för dig? Bim imorgon va? Ska du testa?

Hehe men vad skönt med tre till frysen! Så skönt att ha backup!

Ja bim imorgon. Har känningar från livmodern, men vet ju inte om det beror på mens, lutinus eller graviditet. Jag håller på att bli tokig. Oro så fort ja ska gå på toa. Vill bara att veckan ska gå.

Pratade med sambon idag om att testa på onsdag, men jag tror vi väntar. Han vill vänta. Men känns jäkligt tungt, vill ju bara veta. Vissa stunder har jag gett upp. Tänker på att det kanske fungerar bättre nästa gång med en sexdagars. Men fan vill ju att det ska gå denna gång. Jag önskar så det gör ont i hjärtat.
  • KaosArt
    Kärleksbarn00 skrev 2016-05-24 06:06:45 följande:

Dags för ÄP idag. Är så otroligt orolig. Inte för själva ingreppet i sig, för lite smärta är hanterbart. Men precis som någon annan innan skrev så är jag så orolig för om behandlingen har tagit. Tycker mig inte känna någonting i äggstockarna :/ Håller tummarna ????????

Lycka till! Håller tummarna för att allt går bra för er.

Jag kände inte mycket från äggstockarna heller, lite värk bara. Men jag fick ut 6 fina ägg varav tre kunde användas, ( ett till mig två till frysen) och blev dessutom överstimulerad så det kan bli bra fast man inte känner något. :)
  • KaosArt
    halfmoon skrev 2016-05-23 21:12:19 följande:

Svaga streck för mig idag på ruvardag 9 (tvådagars embryo). Bim på torsdag och testdag på söndag. Har beställt hem två digitala gravtest att ta på dessa dagar. Hoppas så att detta håller i sig! Har två missfall i bagaget och är så rädd för hur jag skulle hantera ett tredje.

Åh grattis! :) hoppas verkligen att det är dags för den lille att stanna tiden ut nu <3
  • KaosArt
    Kvinna84a skrev 2016-05-23 21:02:45 följande:

Jag tvekar också, fram och tillbaka.. Symptomen vågar jag inte lita på pga alla hormoner man har i sig.. Men haft mensvärk till och från, ömma och svullna bröst, hugger till och värker då och då framförallt på höger sida. Känns som att det är 50/50 på att vi lyckats, vågar inte hoppas för mycket men viljan är så stort att det är svårt att hålla sig.

Har du några symptom?

Nä samma här, vågar lite lita på symptomen. Ja det känns nog 50/50 här med. Fy vad tiden går långsamt. Jag känner lite värk och stickningar i magen, sen egentligen inte så mycket mer. Brukar ha ont i brösten innan mens, men nu ingenting. Kan inte känna mig lugn att mensen inte kommit än heller, kan ju va lutinus som gör det.

Man vill ju bara veta.
  • KaosArt
    finee skrev 2016-05-23 20:57:26 följande:

Ja, det känns jätteskönt med en back up. Var över all förväntan att det skulle bli tre till frysen. Har gått på moln idag, men räknar med att oron kommer krypa på här om någon dag..

Förstår att det är kämpigt för dig just nu, såhär alldeles i sluttampen på ruvningen. Det är ju i alla fall bra att du inte fått någon mens än. Svårtolkat med symptom absolut, kan ju bero på vad som helst. Började du känna av lutinusen på en gång? Jag har inga som helst biverkningar av den än, hadt den sedan fredags.

Hur ser det ut för er andra - när började ni få lutinusbiverkningar? Är det någon som inte fått det?

Härligt att du känner dig bra nu i alla fall, njut av det som sagt! För mig höll lugnet i en hel vecka i alla fall :) kändes lixom som att man kunde pusta ut då för då kunde inget hända på ett tag.

Nä jag tycker inte jag har känt av lutinus direkt. Lite stickningar och värk i magen, men vet ju inte vad det beror på. Svettningar och är trött, men kan inte heller säga orsaken till det. Kroppen känns lite förvirrande. :)
  • KaosArt
    Redcat skrev 2016-05-23 20:50:17 följande:

Okej va skönt att du inte har så starka biverkningar jag själv mår lite illa hela tiden (men det är inget jag inte klarar av att leva med ) men onsdag och torsdag förra veckan så spydde jag minst 2 gånger om dagen, då va det lite jobbigt. Men som sagt så mår jag bättre när dom sänkte dosen

Va kul nej det tror jag inte att vi är

Usch jobbigt med illamående. Det är en an de värsta sker tycker jag, glad att jag sluppit det. ;)

Skönt att det är bättre nu i alla fall. :)
  • KaosArt
    finee skrev 2016-05-24 18:10:08 följande:

Kaosart - hur går det? Har tänkt på dig idag, visst har du bim???? Nyfiken och håller alla tummar och tår för att mensen håller sig borta!

Dagen har gått såååå långsamt! Vissa stunder får ja bara sånt stresspåslg att jag bra vill lägga mig ned och gråta, andra stunder känns det bättre. Men fy vilken plåga att gå på toa, känner mig lite "kladdig" i trosan, (förlåt om de låter lite snuskigt hehe men det är ju så! Får ju ha trosskydd hela tiden) blir orolig att det denna gången är mensen som kommit, men sedan är det bara lutinus, och så andas man ut i nån timme. Så ingen mens än så länge trots bim!

Diskuterar fram och tillbaka med sambon om att testa tidigt, men han vill verkligen vänta. Sköterskan i Falun tryckte extra på att vi ska vänta till test dagen och han har tagit fasta på det. Hehe. Ja men de är väl bäst att vänta egentligen. Men hua.
  • KaosArt
    Sanlu87 skrev 2016-05-24 13:01:37 följande:

Jag tyckte att det var väldigt många som klagade på hur jobbigt det var under ruvningen, och att det kändes som så lång tid etc., tyckte då att så farligt kan det väl inte vara, men nu när jag är där själv så kan jag bara instämma, sjukt jobbigt psykiskt och tiden går ju så sjukt sakta!!!

Känns ju som att man kommer bli galen av detta...

Ja jag håller verkligen med, håller på att bli galen. Denna dag har krypit fram verkligen!
    Redcat skrev 2016-05-24 10:31:12 följande:

Hihi ja det är lite drygt på morgonen men det brukar vara lite lugnare under dagen ja det är skönt att du slapp jag va nästan helt hundra på att jag skulle få något sånt här med min mage, har problem med den sedan innan. :-P

Ja det är skönt hur mår du nu då?

Fysiskt mår jag bra, men känner mig som sagt stressad och orolig. Men men kan ju inte göra så mycket just nu, bara vänta och vänta.
    Kvinna84a skrev 2016-05-24 13:29:31 följande:

Tack alla! Jag fick gravid 1-2v på digitalt test vis lunch så nu vågar jag vara glad. Ska berätta för sambon ikväll! Har testdag på fredag och då vågar jag lita på detta till 100% :)

Gud vad härligt! Grattis, så glad för din skull. :)
  • KaosArt
    finee skrev 2016-05-24 19:23:17 följande:

Åh, förstår att det gått oerhört segt!!! Men det är ju superpositivt att du inte fått mens än!! Bådar verkligen gott!!!!! Jobbigt att det kliar i testnerven men att sambon vill vänta hehe. OM min mens inte kommit vid bim så TROR jag att jag kommer testa då... Typ bim+1.. Eller så.. Svårt! Får se när det börjar närma sig om man står ut. Eller så får man mens på bim och då blir det ingen testning alls. Kommer iaf nog inte testa innan bim. Pallar inte ett minus och sedan vänta in mens i full depression. Vill ha hoppet kvar så länge det går, samtidigt som jag verkligen förstår dem som testar tidigt och tänker att det kan vara bra att vara förberedd på mens.

Ja det känns bra att mensen inte kommit än, lite mer hopp! Hehe ja jag känner att jag måste respektera att han inte vill testa innan, men man är ju sugen att passa på när jag är hemma imorgon och han jobbar. Måste sysselsätta mig hela dagen så jag inte blir för sugen. :)

Ja hade han sagt ja så hade jag testat på bim+1, men som du säger, jobbigt att få minus och vänta in mensen. Fy.

Känns som de skulle vara så oroligt om vi skulle plussa, jag kan lixom inte tänka mig det. Har ju aldrig sett de där pluset på stickan, vågar nästan inte tänka på lyckan som skulle komma. Ifall det inte händer.
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj