• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

finee skrev 2016-05-21 10:27:26 följande:

Stajlish - tack för din beskrivning om hur ET gick till Det här med full utinblåsa har jag inte heller fått info om. Hm kanske står i något papper. Kaosart - du som också går i Falun, fick du någon info om det?

Nej inte heller något som jag fick info om, och det gick ju bra för mig ändå ;)

Dock blev jag kissnödig under tiden. De ska ju lixom in och "öppna upp" och trycket gjorde mig kissnödig. Hehe.
  • KaosArt
    finee skrev 2016-05-21 11:20:41 följande:

Så förmodligen gör de lite olika på olika kliniker. Det verkar ju till och med skilja sig inom samma klinik gällande hur man gör med vissa saker. Visst fick du Kaosart också fem befruktade (samma som mig), men ändå återföring på dag 3? Till mig sa de att eftersom jag fått fem befruktade så blir ET först fem dagar efter ÄP. Hade det blivit färre befruktningar så hade jag fått ET dag två, dvs igår.

Men blir nog bra i slutändan hur som helst! Med eller utan fylld kissblåsa

Ja precis, vi fick fem. Men när de ringde dagen efter så var det fyra, så en var lite seg. Så antagligen tog de beslutet om korttidsodling när de bara var fyra befruktade. Sedan kom en liten kämpe till! :) så det var nog den anledningen till att det blev dag tre för mig.
  • KaosArt
    FruA78 skrev 2016-05-21 12:56:13 följande:

Ja de verkar göra olika hur många dagar de odlar. Vi hade 9 befruktade och de bestämde redan innan att återförningen skulle ske på dag 3. Så en blev insatt dag 3 och 7 odlades vidare till blastocyster. Fick 5 till frysen, så det var otroligt bra med tanke på min ålder. Jag tror att de valde dag tre för mig eftersom de var vårt första ivf försök och att jag är 38 år.

Jag är på ruvardag 12 idag, bim idag och än ingen mens. Vet att Lutinus kan hålla borta mensen. Ska testa imorgon om jag vågar.

Ja vilket bra resultat ni fick :) Grattis till det, men vi hoppas såklart på att ni inte behöver använda de frysta på ett långt tag!

Gud vilken spänning, jag känner en sån oro och rädsla nu. Hur ska det gå... vilken dag har du test dag? Önskar dig lycka till med testet, hoppas det visar plus.
  • KaosArt
    FruA78 skrev 2016-05-21 14:02:37 följande:

Tack detsamma hoppas att våra eskimåer kan användas till syskonförsök.

Jag har testdag på onsdag egentligen. Men vill inte börja blöda på jobbet så därför vill jag testa imorgon. Känner mig inte så gravid så jag har inte så stort hopp. Har varit gravid tidigare och nu känns det inte så. Men jag ger inte upp hoppet än. Håller tummarna för dig, när har du testdag?

Okej, ja jag förstår att du vill testa imorgon i stället. Jag har testdag på lördag om en vecka, men vet inte hur jag ska kunna hålla mig. Men samtidigt är jag så rädd för ett minus att jag vill dra ut på det.

Tråkigt att du känner så, men samtidigt kan ju varje graviditet ge olika tecken eller avsaknad av tecken. Hoppas du känner fel, och bra att du fortfarande har hoppet kvar!

Jag känner inte heller så mycket, söker efter synptom, har lite mini "mensvärk" ibland. Och får svettningar, men är inte så öm i brösten som jag brukar vara dagarna innan mensen så det ser jag som ett positivt tecken. Men samtidigt rädd för att det är riktig mensvärk också. Åh denna ovisshet!
  • KaosArt
    malre skrev 2016-05-17 21:28:22 följande:

Tack alla!

Hopps på många pluss i denna fina grupp så vi kan följas åt.

Kramar

Hur går det för dig Malre? :) hur känner du dig?

Har du fått tid för ul?

Kram
  • KaosArt
    FruA78 skrev 2016-05-22 06:52:07 följande:

Jag är gravid!!! Så himla underbart. Testade positivt idag på ruvardag 13 med ett tredagars embryo. Har testdag på onsdag egentligen. Är helt skakis och glad. Nu hoppas jag att den lilla stannar har haft 2 missfall tidigare. Men just nu är jag gravid :)

Åh fy vad härligt! Så kul, verkligen Grattis! !!! <3 <3 <3 <3 <3 <3

Jag önskar verkligen att din lille stannar hela graviditeten ut nu!
  • KaosArt

Fan jag börjar få sån ångest och oro nu, jag vill ju så jävla mycket att det ska fungera.

Jag är så rädd.

Har lixom lite mensvärk känsla, vill inte att det ska vara riktigt mensvärk. :(

• KaosArt
    halfmoon skrev 2016-05-22 09:17:30 följande:

Rd8 idag. BIM-4. Negativt test, tidigt ännu men känns rätt kört ändå. Har som mensvärk också. Känns mest trist allting.

halfmoon skrev 2016-05-22 09:19:00 följande:

Hoppas hoppas mensvärkskänslan är för att något börjat gro! När har du BIM?

Men tror du inte det är lite tidigt för att få plus nu? Hcg är inte så högt än, eller vilken dag gjorde du ET? Dag tre?

Jag har bim på tisdag, RD 11.

Hoppas våran mensvärk är för att det växer som du säger. Men det är så fruktansvärt jobbigt med ovissheten.
  • KaosArt

Rotade fram listan, va ju ett tag sen den var framme. Om någon vill uppdatera men ny info. Tycker det är bra så man lättare kan se vart alla befinner sig. :)

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protikoll, sprutstart 27/4, ÄP 10/5, ET 13/5 (dag 3), TD 28/5

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF1 sprutstart menopur 150ie 6/5. Sänkt dos till 75ie efter blodprov. UL 13/5. Korta protokollet

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart 21/4, ÄP 2/5, ET 4/5, TD 19/5

Harvester: ett barn fött 2013. 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet. Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4

Stajlish: 31 år, IVF 2 med ICSI pga manlig faktor. Försökt i 5,5 år. Blev gravid efter IVF 1 när vi gjorde FET i januari, fick dock missfall i v.10 :(

Långa protokollet på SU. Spraystart 3/5 och prel. sprutstart 18/5. Prel. ÄP v.22

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet. ÄP 3/5, ET8/5, TD 19/5

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj

Daisy80: 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4. ÄP 3/5. ET 6/5. TD 22/5

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan

Grodan26: IVF1, sprutstart 9/5. Har endometrios. Ett missfall bakom mig. Kort protokoll

Halfmoon: Snart 29 år. Azoospermi. 4 IUI med donatorsperma, 2 missfall v.9 och v.6. IVF1 med ICSI och PESA/TESA, kort protokoll med sprutstart 2/5. ÄP 12/5.

Emmahedblom: 24 år,försökt tre år utan resultat, oförklarligt barnlös, IVF1 start v18-19, kort protokoll

Kvinna84: 3 försöket med ivf pga dåliga simmare. Nu har sambon genomgått behandling så hoppas på bättre förutsättningar denna gång

S1981: 34år försökt tre år med ett X i aug 2015, bortopererad äggledare. Långt protokoll, sprutstart 5/5. UL 11/5.

Närärdetvårtur: 33 år. Försökt i 1,5 år utan resultat, oförklarligt barnlös. IVF1 sprutstart 11/5, UL 17/5.

Sanlu87: 28 år. Försökt i 1,5 år, IVF pga uteblivna ägglossningar. Sprutstart 6/5, UL 11/5 (IVF1).

FruHolmli: 38 år. Har barn, IVF pga steriliserad. Kort protokoll. Sprutdag 1 3/5, Gjorde UL 9/5 och har Nytt UL på fredag med ÄP på måndag 16/5 preliminärt.

• KaosArt
    halfmoon skrev 2016-05-22 11:07:37 följande:

Jo, kan vara för tidigt ännu. Gjorde med tvådagars lördagen 14/5. Jämför med tidigare graviditet men det kan man kanske inte göra heller. :)

Ja, vi får hoppas det. Hemskt jobbigt att inte veta. Längtar tills det är klart.

Ja men då har troligtvis inte kroppen ens börjat producera Hcg så hoppet är fortfarande stort!

Men jag vet, det är svårt att hålla hoppet öppen, man vill ju bara få resultatet nu, inte vänta nå mer.
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj