• finee

IVF-start slutet på april/början på maj

Närärdetvårtur skrev 2016-06-01 15:58:41 följande:

Mensen har runnit till ordentligt idag med färskt blod å klumpar på ruvardag 9. Känns lite tidigt att mensen ska komma nu men men inte mkt att göra åt det tyvärr. Började småblöda lite redan igår men då hade jag förhoppningen att det bara var tunna slemhinnor av lutinuset... Men icke! Negativt på gravtestet oxå. Å inga frysisar fick vi heller så det blir IVF 2 så fort kliniken öppnar efter sommaruppehållet! Nya tag å nya förhoppningar då för nu lägger jag detta försök bakom mig å tar sommarlov från allt som rör barnaskapandet! Lycka till till alla andra här i tråden, hoppas vi inte ses i nån ny tråd till hösten

Då är vi fler i samma båt. Vi får som grodan26 säger bryta ihop och komma igen. Kram på dig!
  • finee

Hej alla och tusen tack för alla era stödjande kommentarer efter att jag fått mens <3

Någon blödning kom inte riktigt igång ordentligt så jag tog ett graviditetstest som faktiskt visade plus, två rätt tydliga sträck. CB visade bara Gravid 1-2, vilket ju är lite för lite för att vara 15 dagar efter äggplock. Tyvärr har jag fortsatt med blödningar oxh mensvärk har kommit igång. Kombinationen lite för svaga test + blödning + mensvärk tyder tyvärr på missfall. Så kobbigt. Men det var härligt de här timmarna när jag trodde att jag var gravid. Vilken berg- och dalbana det har varit.

Marre22 - grattis till tre i frysen! Då har vi lika många

Stajlish - LYCKA TILL på äggplocket! Tänker på dig när du ligger där just ju

• finee
    malre skrev 2016-06-03 08:11:59 följande:

det var tråkigt om det är missfall. Vet inte hur mycket du blöder, men det är vanligt med blödningar i början speciellt om man använder lutinus. Slemmhinnorna blir irriterade.

men CB visar inte för lite egentligen, den räknar från befruktningen vilket är ca 2 veckor, den är ju också väldigt känslig för hur koncentrerad urin du har. 

Jag vill inte inge dig falska förhoppningar, men så länge du inte blöder massor och om testet blir starkare så är det inte kört.

Jaaa... Jag blöder ju inte särskilt mycket idag heller. Har inte testat något idag, vill ha lite lugn och ro, var så jobbigt igår att sitta och stirra på gravtest och försöka klura ut, hehe. Kanske blir jag att testa imorgon på morgonen. Men jag har fortfarande mensvärk, tyvärr, och är helt inställd på missfall. Tack ändå marle för stöd<3
  • finee
    stajlish skrev 2016-06-03 16:29:25 följande:

Hej och tusen TACK för alla tankar o pepp o stöd! Ni är guld värda <3 <3 <3

Allt gick sååå bra idag. Är så glad! Så jäkla skönt att det är över, äntligen!

11 äggblåsor tömde han och det fanns ägg i ALLA! Så 11 ägg fick vi :) Hoppas på många mogna med bra kvalité.

ET på söndag 14.15 om ingen ringer o hoppas på någon/några till frysen. 

Makens prov såg fint ut idag med, de blir ICSI på alla som förra gången..

Perfekt o bli ruvare o sen gå på Håkan på Ullevi på söndag, haha!

Finee: Usch :/ Jag håller ändå tummarna för att det inte är kört! Mirakel kan ske...<3

Kram o trevlig helg till er alla kämpare! 

Åh, fantastiskt! Stort grattis! Kommer säkerligen bli några till frysen också
  • finee
    KaosArt skrev 2016-06-04 07:18:54 följande:

Jag är så ledsen för din skull, det är verkligen tråkigt att det inte gick vägen för dig denna gång. Jag hoppas du kan ha en fin sommar ändå och ladda upp med ny energi för frysförsök i höst.

Har du tagit något mer test?

Ja, jag känner mig jätteledsen i och med missfallet. Har gråtit massor. Känns som att jag har snubblat på mållinjen Tog ett nytt test imorse. Fortfarande positivt, men lite, lite svagare än det från i förrgår. Skulle det inte vara missfall så skulle ju hcg-nivån ha dubblerats på 48 timmar. Så ledsamt.

Här kommer en bild på tester a:

Översta: från imorse (lördag)

Mitten: torsdags morse

Nederst: onsdag kväll

:'-(

• finee

Kan ju tilläga att jag fortfarande inte har kommit igång med någon ordentlig blödning. Hoppas att jag gör det så snart som möjligt, så att det inte blir massa strul med det.

• finee
    KaosArt skrev 2016-06-04 11:33:25 följande:

Jag tycker testerna ser ganska starka ut, men det blir antagligen inte rättvisa färger/styrkor på bild. och den översta ser lite lite starkare ut en de andra om ja ska tolka bilden, men ja tror du ser bättre som ser i verkligheten, ser du svagare så är det nog så också. Åh jag har fortfarande lite hopp kvar för dig så länge inte blödningen kommit igång ordetligt.

Men vill ju inte med min tolkningar och mitt hopp väcka falska förhoppningar hos dig. Det är ju du som känner bäst och sådär, så du vet ju vad som händer med din kropp såklart. Har du pratat med kliniken, vad säger dom, säger dom också att det är missfall? Försår att det känns som att du snubblat på mållinjen, speciellt med plus också. Fy jag lider med dig, önskar det fanns något jag kunde göra för att hjälpa dig.

Skickar kramar till dig! <3

Jag tycker testerna är så väldigt svårtolkade! De ser ju typ lika ut! Alla tre är ju solklara plus, men det som jag saknar är en stegring. Tycker verkligen morgonens test skulle vara klart starkare än det ser ut med tanke på att jag är på äggplock+17 och det är testa tidigt test som mäter från 10mlU.

Har inte pratat med klinken. De öppnar ju först på tisdag, så kommer att ringa dit på en gång när de öppnar.

Tack Kaosart för din omtanke <3 Kram tillbaka!
    malre skrev 2016-06-04 13:12:45 följande:

Hej!

Det var starka och fina pluss du hade. Vet inte vilket test det är och hur känsliga de är, jah gillar cb bästa. Jah tycker nog att den översta är starkast. Men så länge du inte blöder så finns det hopp, du kanske inte vill höra det men jag hade inte gett upp hoppet baserat på detta. Jag håller tummarna för dig ff!

Kram

.

Hej! Det är känsliga testa tidigt test från Lloyds apotek. Fortfarande har ingen riktig blödning kommut igång. Tack att du håller tummarna, men tror tyvärr att det är kört. Kram <3
  • finee
    Miri skrev 2016-06-05 12:29:44 följande:

Hej, jag har läst i tråden och tycker inte att du ska ta ut ett missfall i förskott, blödningar är ju som nämnts vanliga. Men förstår din oro. När det gäller dina test tycker jag att det på bilden ser ut som att de blir starkare, men kanske ser det annorlunda ut irl?

Jag var (och är) sjukt orolig över mina test.. svaga och utan stegring, bim 13/5. Dock blödde jag inte men satt ändå och väntade på missfallet. Men hcg-värdena var normala och med fin stegring. (16/5 395 mlU/ml, 19/5 1144 mlU/ml).

En viss stegring har skett men fortfarande är strecket inte riktigt starkt och efter den 29/5 har de inte blivit starkare.. kanske svagare. Ska göra ultraljud på tisdag så får återkomma, så nervös. Har typ inga symptom heller...

Håller tummarna för dig!

Tack för att du visar dina bilder! Håller med om att du hade en ganska otydlig stegring, i synnerhet sagarna kring BIM. Ger mig hopp. Jag tror att det framför allt är den kombination jag har som gör mig orolig: blödning+oklara test+inga symptom. Blödningen har tyvärr tilltagit lite idag, och jag har börjat få lite lite mensvärk igen. Har inte orkat testa något mer, men ska göra det imorgon. Hoppet är det sista som lämnar en Återigen, tack för att du delade med dig din tester, ger mig hopp Stort lycka till på ditt ultraljud på tisdag!
  • finee
    stajlish skrev 2016-06-05 00:04:31 följande:

Tack allihop <3

Nu hoppas vi slippa få ett samtal innan kl 12 imorgon, för då blir det ET kl 14.15 :)

Så spänd på att få veta hur de gått för våra ägg o simmare dessa dagar!

finee: Fina o starka streck! Håller verkligen tummarna o hoppet uppe för dig ända in i de sista! <3

Hur har det gått? Håller tummar ich tår!
  • finee

Tack för alla tummar ni hållit för mig, verkligen. Från och med igår kväll blöder jag mycket och testerna är svagare. Allt hopp har lämnat mig och det är bara att konstatera att jag fått ett missfall. Har aldrig känt mig såhär ledsen. Önskar att kliniken inte hade sommarstängt så att jag hade kunnat ladda om för nästa insättning.

Lycka till all ni andra som kämpar! Kram <3

• finee
    Marre22 skrev 2016-06-05 13:12:33 följande:

Hej fina du! I många dagar har jag tänkt att skriva med inte tagit mig för, men jag säger också som någon ovan, lägg inte så stor vikt vid stegringen på testen. När man nått en viss nivå så ska inte urintesterna användas som att jämföra, men jag vet. Jag om någon - 8 missfall och 1 st ofostrig graviditet, man blir helt besatt av att testa.

Jag vet dock hur hemsk det är att jämföra - hopp och förtvivlan, hela tiden!

Skickar lite styrka och hoppas och håller tummarna att det går vägen!

Stor kraaaam!

Vad tungt Marre22 med så många missfall. Har du även svårt att bli gravid? Vilken hjälp får du nu för att förebygga missfall? Kram
  • finee
    grodan26 skrev 2016-06-06 13:55:07 följande:

Stor kram till dig. Fick ett missfall i julas och vet exakt vad du går igenom. Det är verkligen för jävligt. Lider med dig och hoppas att du får en fin sommar trots allt. Till hösten kör vi igen - kanske ses här i någon tråd? Tills dess blir det paus från familjeliv för min del. Styrkekramar i mängder!! <3

Ja, det känns helt fruktansvärt. Beklagar ditt missfall i julas Hemskt för alla med missfall, men för oss som behöver IVF känns det på något vis extra tungt (utan att förringa missfall hos dem utan fertilitetsproblem!!). Men man kan ju inte lika lätt "upp på hästen igen". Funderar också på att ta en paus från FL.. Men vi ses i någon tråd i höst då kanske! Stor kram till dig också<3
  • finee
    stajlish skrev 2016-06-06 18:48:48 följande:

Nu ruvar jag på ett fint embryo :)

So far, so good. Men vi är ändå ledsna. Vi hade hoppats o på nåt skumt sätt trott att de skulle bli bättre resultat denna gång än förra (dumt nog bara för att vi fick fler ägg denna gång..ingen garanti såklart..)

Så igår när vi var där och fick veta hur de gått..gick luften ur oss. Även om vi vet att vi ska va glada o tacksamma för att jag ens ruvar på ett fint embryo nu.. men ändå, efter allt man varit igenom så blir de bara för mycket ibland. Men men, av våra 11 ägg så var 8 mogna...7 befruktades men bara 2 klarade sig till igår

(dag 2), så de finaste är i mig nu, o de andra var inte tillräckligt bra för o klara en frys i dagsläget men de ville ge de en chans o odla vidare o se om de blev bättre...(inget vi räknar med dock..)

Så resultatet av hela den här jäkla ivf2 omgången blev ETT embryo kan man säga då...känns bara så tomt o snopet på nåt sätt. Sist fick vi ju iaf ETT till frysen..men som sagt, vet att de finns dom som inte får ett enda.. men är ändå så sjukt ledsna nu. Har lite svårt att känna hopp för den som bor i mig just nu tyvärr.. det känns kört på nåt sätt. Men det går nog över snart.. Bara så tung känsla att veta att om inte detta går nu, så får man börja om med ALLT man precis gått igenom...IGEN.. så orättvist! :,( 

Vi som kämpar o kämpar med IVF tvingas verkligen va med om mycket både fysisk o en extrem psykisk press! Vi är fan grymma!

Finee: Beklagar ditt missfall.. vilken skit! :( Är så jäkla frustrerande o ledsamt o snubbla på målsnöret som de känns som även om man är medveten om att de är lång väg kvar till barn då, men ändå.. man känner sig som en vinnare när man en gång plussat! <3

Kram på er <3

Förstår att du är ledsen, det ligger så väldigt nära till hands att hoppas såklart. Alltid så jobbigt med besked som inte är så bra. Hoppas att den lille som blev över klarar sig till frysen i alla fall. Håller tummaran för det fina embryot ni fick insatt idag också <3

Ja, jättetungt med missfallet, blev så glad när jag plussade. Har mått så himla dåligt idag. Usch. Ska ringa kliniken imorgon och försöka få något slags besked om vad nästa steg blir nu.
  • finee

Miri - GRATTIS till två små pickande hjärtan, vad underbart!

FruHolmli - så tråkigt att det blev minus för dig också. Ska också köra nya tag i augusti med FET. Hoppas att det går bättre då! Självklart ses vi i en ny ruvartråd då Om inte mirakel sker i sommar...vi ska fortsätta med hemmaförsök, men förhoppningarna är extremt låga hehe.

Stajlish - håller tummarna för att det är din sista ruvning nu (ska du ruva mer får det vara för syskon ). Ringde till klinken. Får inte göra FET innan sommaren. Blir i augusti istället. Skulle ta ett graviditetstest på måndag nästa vecka för att se om hormonerna gått ned. Hade de inte det så skulle jag få ta ett blodprov. Men tror att all hcg kommer att vara ur kroppen på måndag. Idag har jag nästan inte blödit något alls, så kommer förmodligen få ÄL om ett par veckor (förhoppningsvis).

Lycka till alla som ruvar!

• finee

Vad många tråkiga besked det har varit här i tråden nu Så jobbigt att få det där minuset, usch. Ännu värre efter ett IVF-försök eftersom man hoppats så extra mycket och "investerat" mer i det.

Vi är flera stycken här som får vänta till augusti. Känns så långt fram tycker jag! Jag är så kluven - å ena sidan vill jag bara att tiden ska gå - å andra sidan vill jag inte att tiden ska rusa och sommarsemestern ska vara över! Men tiden går ju i den takt den går - vad man än vill eller inte. Vill så gärna trycka på en off-knapp för alla mina IVF-tankar. Känns så jobbigt att tänka på det hela tiden, men ändå vara tvungen att vänta. Denna väntan alltså.....

Kram på er!

• finee
    stajlish skrev 2016-06-15 10:54:23 följande:

Tack snälla du <3 <3 <3 

Precis, man kan ju hoppas...

Okej, då blir det FET i augusti då?

Hoppas du får en fin sommar trots allt o kan ladda om, i höst är det er tur! 

Jag kanske är med då med ju ifall inte detta går nu, för vi fick ingen till frysen =(

Så då blir det IVF3 i höst.. är på ruvardag 10 idag...

Kram

Ja, det blir FET i augusti. Lång väntan känns det som! Ruvardag 11 för dig idag, hur går det? Håller tummarna! Kram
  • finee
    Hanalaya skrev 2016-06-22 20:26:09 följande:

Testade positivt i lördags och i måndags. Idag började jag blöda ganska kraftigt. Så det är kört. Vi har gråtit hela dagen idag.

Som en mellanstor mensblödning. Ingen särskils smärta än dock.

Åtta års försök. Sex IVF-försök. Detta var första plusset. Och jag är 38. Det känns rejält kört med barn nu.

Oj, vad tungt. Blödning i tidig graviditet är dock inte särskilt ovanligt. Har du mycket mensvärk? Ökar blödningen eller är den tilltagande - avtagande? Minskar testen i styrka? Kan du ringa kliniken och be om blodprov? Håller tummarna för att det bara är en ofarlig blödning. Förstår att det känns blytungt just nu med tanke på hur många IVF ni gått igenom och sedan äntligen ett plus, och nu rädsla för missfall. Varmaste kramen och jag håller som sagt tummarna för att den lilla vill stanna.
  • finee
    Hanalaya skrev 2016-06-26 13:02:55 följande:

Håler tummarna Doris88!

Det slutade blöda samma dag, och har bara varit lite rosa någon enstaka gång sedan dess. Testade dessutom positivt igen idag. Även om testen kan visa falskt positivt efter missfall, finns det ju kanske en liten chans kvar iaf. Dessutom hade veckoindikatorn ändrats från 2-3 veckor i måndags, till 3+ veckor i morse.

Fortfarande få symptom, molande i livmodern mm. Brösten känns helt som vanligt. Inget tydligt illamående.

Jag försöker att inte hoppas för mycket.

Låter VÄLDIGT lovande Att du slutat blöda och att testen ökar som de ska! Tror på dig
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj