• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

daisy80 skrev 2016-05-18 11:49:56 följande:

Är på RD 12 och har haft som en brännande mensvärk igår och under natten, och har fortfarande litegrann. Nyss när jag var på toa kom det rosa flytningar. Bröt ihop. Vet att det inte behöver betyda att det är kört, men man är som på nålar, fy 17 vad jobbigt detta är! 

Åh jobbigt med oron. Men det behöver du verkligen inte betyda att det är kört. Liten blödning är ju helt normalt. Men förstår verkligen att du tycker det är jobbigt, skulle känna samma. Kram!
  • KaosArt
    daisy80 skrev 2016-05-19 12:57:02 följande:

Igår på RD 12 (bim) började det med rosa flytningar, testade minus på kvällen och nu blöder jag som bara den. Så jävla ledsen och uppgiven. Grät hela kvällen, inatt, och nu på jobbet, går inte att hejda. Vet inte var jag ska göra av mig själv.

Nej, fy vad tråkigt! :( fan vad sämst. Så himla ledsen för din skull <3 <3 <3 <3 <3

Åk hem och vila tycker jag. Ta hand om dig själv vännen. Förstår din smärta..
  • KaosArt
    S1981 skrev 2016-05-19 15:12:50 följande:

Mitt enda lilla befruktade ägg (7 celler i morse) har fått en ny bostad i min livmoder (så vackert namn). Jag är alltså nu ruvande med testdag 3/6!

Men vad fint :) Grattis. Hoppas den vill vara inneboende i minst 8 månader.

Ja det är ett vackert namn, min sambo uppmärksammade desamma här om veckan. :)
  • KaosArt
    Marre22 skrev 2016-05-19 15:37:47 följande:

Nu har jag varit på mitt första VUL - en dag tidigare än vanligt eftersom kliniken har stängt imorgon.

Jag har varit sååå nervös att jag inte har svarat på medicinen.

Men det fanns 3 synliga äggblåsor på varje äggstock, mellan 9-10 mm och flera små som inte räknades.

Jag är glad!

Vi var medvetna om att det inte kommer blir massor med äggblåsor, så detta känns bra.

Han trodde att det är dessa som kommer att fortsätta att växa men att det också kan tillkomma några fler eftersom det är en lite tidig check.

Nytt besök på måndag, för mer info!

Proverna var lite låga så jag ligger kvar på samma höga dos!

Härligt! Grattis till positivt besked. :)

6 blåsor hitills plus att det kan komma några till låter bra tycker jag :) nu kan du vara lugn under helgen.
  • KaosArt
    finee skrev 2016-05-19 18:29:14 följande:

Jag var såå nervös i förmiddags när jag väntade från samtalet från kliniken angående hur det gått med befruktningen. Gick som på nålar! Men till sist så ringde de och meddelade att fem av sju hade blivit befruktade Blev så glad!! Så nu tänker de långtidsodla alla till dag fem som är på måndag. ET blir på måndag efter lunchtid! Så spännande!!!! Hoppas, hoppas, hoppas att jag får till frysen också. Men tror kanske inte det, läste någanstans att ca 1-2 blastocyster av 5 är så pass bra att de klarar ET eller frys. Så OM jag har sån tur att det blir till frysen så blir det bara nog någon enstaka.

Förresten - ni som gjory ET: hur lång tid tar det? Ska man ha sin partner med? Har inte fått någon info alls.

Men vad fint resultat :) hoppas på att du i alla fall får tillbaka en och en till frysen då! Det skulle ju vara fint.

För oss tog det kanske 30 min sammanlagt. Fick bara direkt gå in till samma rum som äp och byta om i lilla rummet bredvid, sen fick vi lite info om embryon och hur det hade gått. Sedan fick ju jag göra lite extra koll innan vi fick tillbaka. Sedan fick vi se en bild på de embryo som vi fick tillbaka, jag knäppte kort på den. Kul att ha i framtiden och visa lillen hur den såg ut som embryo :)

Sedan fick vi lite info av en sköterska om hur vi skulle göra efter och med gravtest osv.

Vet inte om sambon måste vara med, men jag tyckte det var skönt. Så man har stöd också. Sedan fick vi säga våra personnr.
  • KaosArt

Har känt mig lite märklig sedan igår kväll, har om vartannat fryst och sedan svettats massor. Blir iskall och fick sitta med filt runt mig på jobbet, i nästa sekund svettas jag så att jag blir aldeles fuktig. Någon annan ruvare som haft samma symptom?

Vet inte om det har med det att göra, eller om det är något läkemedel som gör det.

• KaosArt
    Emmahedblom skrev 2016-05-19 20:01:15 följande:

Vad betyder ET, FET och blasto? :) *frökenheltnovis*

ET - embryo transfer, altså när du får tillbaka ett embryo :)

FET - frozen embryo transfer, du får tillbaka ett som varit fryst.

Blasto- en blastocyst, embryot utvecklas till det efter 5 eller 6 dagar, minns inte säkert.

Embryot kallas ju olika i olika "stadier" :)
  • KaosArt
    Marre22 skrev 2016-05-19 19:45:28 följande:

Hoppas du mår bättre imorgon!

Säkert massor av hormoner i omlopp plus att du ju har fått lite nedsatt immunförsvar!

provi87 skrev 2016-05-19 20:01:20 följande:

Att frysa har ju varit ett grav.tecken hos vissa i trådar här har jag sett, så kanske något bra är på g :)

Jag blev förkyld några dagar efter ET, jag tror alla hormoner gör att immunförsvaret inte är på topp.. så kan vara det med. 

Det här med hopp alltså, så svårt :/

Ja kan ju vara immunförsvaret nu när ni säger det, men man hoppas ju på att det är gravsymtom ;)

Ja ovisshet och hopp. Söka tecken hela tiden. Man blir ju tokig för mindre..
  • KaosArt
    FruHolmli skrev 2016-05-20 15:44:49 följande:

Då är jag ruvare!! :)

En 10 cellig förhoppningsvis bejbis har fått flyttat in.

Kvar att odla till söndag finns 2 stycken 8 celliga och en till 10 celligt frö.

Vi får veta exakt på måndag hur och om det blev några eskimåer av dom.

Vi kom in 13:00, var ute klockan 13:15! På pricken.

Inga rum el kläder. Bara massa trevligt prat och visning av våran förhoppningsvis blivande bejbis.

Vi fick även se de andra 3.

Av med underdelar och upp i stolen. På någon minut så ropade hon och labb kom springandes in med embryo!

Jag är tillfälligt gravid!!!!

Hoppas ni liten vill stanna.

Grattis! Vad härligt, visst är det kul att man får se hur den ser ut :D
  • KaosArt
    stajlish skrev 2016-05-20 10:18:34 följande:

S1981: Grattis! Härligt. Håller tummarna för att ägget stannar i 9 mån! <3

Marre22: Vilken lättnad. Goda nyheter ju! Nu får ni njuta av helgen med detta positiva besked :) Såg att du frågat om vul, jag hade fått fler på mitt andra VUL, så det kan man hoppas på :) Sen gick de ju trögt för mig för dosen va för låg osv så fick höja o komma tillbaka på ännu mer VUL osv o höja.. osv.. jag hade egentligen velat spruta några dagar till innan plocket sist men dom var ville väl inte riskera överstimulering, vilket jag förstår o är tacksam för, som sagt..det var ju första gången o lite av ett "test" för o se hur kroppen svarar. Så denna gång blev det högre dos från början, vilket känns bra. Så hoppas på mer resultat på första vulet denna gången...

finee: Åh va kul! Grattis! :) Fint resultat! Det var ju jättebra, hoppas på bra vidare befruktning nu och det vore ju såklart kanon med några blastisar till frysen! ET går fort, maken var med båda gångerna (han vill va med på allt, men jag hade klrarat det själv helt klart även om de är roligast o gå ingenom ALLT ihop, men sådana är vi, när det gäller de mesta..haha). Vi kom dit, fick vänta i rummet där man byter om osv med sängarna en stund, sen går man in i samma stol som man gjorde plocket, pratar lite innan och sen själva "ingreppet" tog typ 5-7 min kanske o kändes ingenting alls för mig. Så allt som allt kanske det tog typ 45-60 min för oss typ på SU ca? Så häftigt att få se allt på skärmen.. embryot och när dom för in det o sen när det ligger där i livmodern...helt sjukt! =) De värsta är dock att man ska ju ha full urinblåsa.. jag har legat o varit rädd för o kissa på läkaren för att jag varit så jäääkla kissnödig..haha ;)

KaosArt: Känner igen det där precis! Men jag ruvar ju inte än. Mitt är med all säkerhet Suprecurens förtjänst.. vallningar o svettningar som sen går över till o frysa.. haha. Som sagt, man kommer va beredd när det "riktiga" klimakteriet kommer sedan.. ;D I ditt fall är det säkert nåt av alla hormoner som spelar in.. vilken RD är du på nu?

Idag blir det tredje gonal-f:en här :) och alla dessa sprayningar.. nu är dosen halverad men ändå, alla dessa fyra lika tider o passa varje dag.. 

Blodprov på måndag o besked om vidare dosering av gonal-f o fortsättning på tisdag... varför går tiden så sakta när man är mitt upp i allt detta? ZzzZzz....

Kram på er och trevlig helg <3

Vi är också så att vi vill göra allt tillsammans :)

Idag är jag på ruvdag 7, har bim på ruvdag 11 och TD på ruvdag 15. Efter helgen kommer jag nog känna mig orolig.

Hehe ja det går långsamt. Smyger sig frammåt. En hel vecka till TD. .....
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj