finee skrev 2016-05-19 18:29:14 följande:
Jag var såå nervös i förmiddags när jag väntade från samtalet från kliniken angående hur det gått med befruktningen. Gick som på nålar! Men till sist så ringde de och meddelade att fem av sju hade blivit befruktade Blev så glad!! Så nu tänker de långtidsodla alla till dag fem som är på måndag. ET blir på måndag efter lunchtid! Så spännande!!!! Hoppas, hoppas, hoppas att jag får till frysen också. Men tror kanske inte det, läste någanstans att ca 1-2 blastocyster av 5 är så pass bra att de klarar ET eller frys. Så OM jag har sån tur att det blir till frysen så blir det bara nog någon enstaka.
Förresten - ni som gjory ET: hur lång tid tar det? Ska man ha sin partner med? Har inte fått någon info alls.
Men vad fint resultat :) hoppas på att du i alla fall får tillbaka en och en till frysen då! Det skulle ju vara fint.
För oss tog det kanske 30 min sammanlagt. Fick bara direkt gå in till samma rum som äp och byta om i lilla rummet bredvid, sen fick vi lite info om embryon och hur det hade gått. Sedan fick ju jag göra lite extra koll innan vi fick tillbaka. Sedan fick vi se en bild på de embryo som vi fick tillbaka, jag knäppte kort på den. Kul att ha i framtiden och visa lillen hur den såg ut som embryo :)
Sedan fick vi lite info av en sköterska om hur vi skulle göra efter och med gravtest osv.
Vet inte om sambon måste vara med, men jag tyckte det var skönt. Så man har stöd också. Sedan fick vi säga våra personnr.