• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

daisy80 skrev 2016-05-15 14:49:28 följande:

Ja precis, vad är värst, blödning eller minus... Får hoppas vi slipper båda! RD 1 är dagen efter ET. Och det där med bim vete 17, har funderat lite på det, men om man kommer blöda så blir det ju ingen vanlig mens utan en bortfallsblödning, så jag vet faktiskt inte riktigt hur man ska tänka kring det där med bim. Är det kanske någon annan här som har koll på det?

Och ja, jag har också hört att lutinus kan håll en blödning borta, klurigt detta!

Ja får verkligen hoppas det! Men det som skulle kännas jobbigt var om jag testade positivt och sedan någon dag sedan få mens. Så jag kommer nog vänta till testdag ändå! Som det känns nu i alla fall. Sedan vet man ju inte hur sugen man blir på att testa sedan ;) ;)
  • KaosArt
    Marre22 skrev 2016-05-15 21:56:16 följande:

Nu är min första spruta Menopur tagen!

Och som ny i gemet så var det en stor stund. Jag hade varit orolig helt i onödan, sticket kändes knappt och det sved lite av själva vätskan.

Nu är vi igång och jag hoppas jag slipper huvudvärk - jag är nämligen extremt känslig för hormoner och drabbas ofta av hormonell huvudvärk.

Jag har nu mailat min distansläkare och hoppas att jag imorgon får veta vad nästa steg blir.

Har bara fått ordination för 4 sprutdagar.

Härligt att du är igång! :) så skönt att det gick bra med sprutan, hoppas det fortsätter så!

Jobbigt med huvudvärk, förstår verkligen att du vill slippa det! Kanske du får tid för vul eller blodprov imorgon då! : D
  • KaosArt
    Närärdetvårtur skrev 2016-05-16 09:17:10 följande:

Första sprutan Orgalutran igår, gick väl ok men tycker det var stor skilland från Bemfola-sprutan. Och det var ju avsevärt mycket med vätska att spruta in oxå! Sved och stack i huden i säkert 30 minuter efteråt. Så nä, den sprutan kan jag helst va utan men det är bara att bita i det sura äpplet och tänka på att allt är värt det i slutändan om det genererar ett guldägg.

Annars så måste jag säga att jag har mått väldigt bra sedan sprutstart, inte känt så mycket alls. I går (sprutdag 5) började ägglossningsflytningarna komma och jag börjar känna mig lite spänd och uppsvälld. Men inte alls så farligt, kan köra på precis som vanligt - har dragit ner på träningen lite mest för att jag känner efter för mycket och är lite nervös att det ska va dåligt på något sätt men igår var jag upp på hästryggen och körde ett dressyrpass utan problem. Har ju bara kommit knappt halvvägs i sprutandet så mycket kan ju hända fram tills äggplock men håller tummarna att jag får fortsätta att må bra. Ska på UL imorrn och är lite spänd inför det, hoppas att det finns några fina äggblåsor som utvecklas som dom ska så att ett äggplock kan genomföras i början på nästa vecka!

Ja Orgalutranen vad jobbig med stickningar och sveda efter. Men för mig var den ändå bättre än menopur :)

Jag kände inte heller så mycket, men fick ändå ut fint med ägg. Spännande för dig med ul imorgon! Ser säkert jätte fint ut! :)
  • KaosArt
    Närärdetvårtur skrev 2016-05-16 09:40:29 följande:

Tack KaosArt! Hur mår du nu? Känner du av nåt av ruvningen?

Jag är lite orolig inför äggplock, hur var ditt? Är helt inställd på att det inte kommer bli det roligaste man gjort...hur mådde du under/efteråt? Kan man jobba dagen efter?

Nu mår jag bra! Känner mig lugn och hyfsat bra fysisk nu för första gånger på några veckor, så skönt! Men känner inte av ruvningen hitills, har inte fått någon biverkning av lutinus än heller. Antar att det är vanligt att inte känna av något så hör tidigt så jag försöker hålla mig lugn :)

Vill inte skrämma upp dig men mitt äggplock var verkligen inte kul, jag hade jätte ont. Men bara under själva pocket, efter gick det över fort. Det var själv bedövningen som gjorde ont för mig. Men sedan har ju många här inne haft jätte bra upplevelser av sina äggplock, så det är nog vanligare att der går bra än att det går som för mig. Det kommer gå bra för dig! Jag var hemma dagen efter, för jag behövde också vila psykiskt. Men vissa får lite ont i magen, vilket inte är så konstigt när man blivit stucken. Så du kanske ska planera att vara hemma för säkerhetens skull.
  • KaosArt
    Sanlu87 skrev 2016-05-16 11:37:52 följande:

Äggplock avklarat. Gick bra, det kändes lite men inte så farligt.

Fick dock bara 5 ägg.. Så nu är ju oron väldigt stor att inget ska bli befruktat och se bra ut. :(

Det är bra resultat tycker jag, jag fick 6 och har ett i magen nu och fick veta att två gick till frysen. Så håll hoppet uppe! Viktigare att de är av bra kvalité än att får många. :)

Håller mina tummar för sina fem till på onsdag ! :)
  • KaosArt
    Marre22 skrev 2016-05-16 12:23:34 följande:

Nu har jag fått samtal från distanskliniken.

Blodprov och VUL på torsdag och så samma procedur på måndag, blodprov och VUL.

Lät mycket med två blodprov, men så kanske det är?!

Okej härligt med en plan! Jag tog också två blodprov så de är nog vanligt :)
  • KaosArt
    S1981 skrev 2016-05-16 18:16:56 följande:

Va roligt att det börjar gå framåt för många av oss här inne! Idag hade jag äggplocket och alla saker jag läst om att de gör jätteont mm stämde inte på mig! De var en ganska smärtfri historia iallafall under själva plocket. Har dock ont "mensvärksliknande" mest bak mot rumpan till nu efteråt? Men fick ut 6 ägg och makens spermaprov såg toppen ut så är försiktigt hoppfull, även om jag inte vägar slappna av. Beräknat återförande blir på torsdag.

Skönt att det gick bra för dig! De flesta här inne har det ju gått bra för på äggplocket så de är nog vanligast att det går bra! :)

Har lite glömt min dåliga upplevelse, den har blivit överskugga av ruvningen nu ;)

Du kanske har lite bakåtlutad livmoder, så sitter den längre bak. Jag har det, man kan även få mer mensvärk bak mot ryggen då.

Låter som ni har bra förutsättningar i alla fall, håller tummarna för er!
  • KaosArt

Gud vad jag spammar nu känner jag, men det har hänt så mycket här under dagen! :)

Ringde till kliniken idag och frågade hur det hade gått för min ägg under helgen.

De odlade ju vidare fyra stycken, och två tog sig till frysen! Wee, känns skönt!

Så de fryste dem idag, så två 6 dagars har vi på lager nu.

Känns så bra att ha en backup, om detta inte går vägen nu. Så slipper jag gå igenom hela svängen på en gång.

Stajlish - fint du skriver :) <3 och härligt att du snart får komma igång med sprutor snart, nästa steg lixom. Håller också med om att vi skulle behöva lite plus här inne! :)

• KaosArt

S1981, finee, sanlu87, Kvinna84a och stajlish- Tack tjejer! :)

Ja det känns skönt nu, känner mig lugn. Jag förtjänar verkligen att känna såhär, tycker jag :) sånt kaos jag har haft i huvudet de senaste veckorna.

Finee- wiho, nu är det äntligen slut med sprutor för dig. Vilodag idag och imorgon är det tajm! ;) du får tänka på mig när du ligger där på plocket att här låg kaosart för en vecka sedan. Hehe, närå.

Stajlish - ja jag förstår att det går långsammare när man gör om allt, speciellt på långt protokoll. Men nu när du börjar med sprutorna så kanske det går lite snabbare. Jag tänker att då "gör " man ju lite mer. Prover och ul och sådär, :)

• KaosArt
    malre skrev 2016-05-17 17:40:34 följande:

Min blödning upphörde och idag två dagar innan TD fick jag ett fint pluss! Jag är gravid kan inte fatta det!!!!!

Håller tummarn för flera pluss i gruppen

Styrkekramar till alla

Men god vad kul! Grattis! Fy vad härligt för er :):):)
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj