• miamarina84

IVF-start slutet på april/början på maj

Jag ska ringa sahlsgrenska i veckan nu när min mens kommer. Har haft spottings (två droppar per dag) typ. Så mensen kommer väl tisdag eller onsdag. Denna gången bävar jag för att få mens samt samtalet som kan säga att jag får börja ivf tidigare. Känslorna är utanför kroppen nu :/ vågar knappt gå på toaletten. Nu är det nära. Jag har varit kaxig o peppad inför ivf men nu kommer känslorna ikapp...

• miamarina84
    stajlish skrev 2016-08-01 09:57:37 följande:

Dock blev lyckan inte vidare lång. Fått MF :(

Men men, vi är glada att vi faktiskt kunde själva! Fortfarande chockade o hade inte börjat hoppats o tro så "tur i oturen" att det kom så tidigt den här gången. Bara lite mer mensvärk o längre blödning än i vanliga fall. Hade jag inte testat hade jag inte ens anat att jag varit gravid...samtidigt som jag då heller inte hade vetat att vi lyckades själva :D Så det var nog meningen ändå.. nu laddar vi om inför telefontiden med läkaren på torsdag då vi ska planera tredje o sista försöket på Sahlgrenska o samtidigt fortsätta försöka själva! =)

Nej, lider med er. Beklagar. Men glad att ni kan bli gravida :) men ibte rättvist att lyckan ska försvinna så fort :( vi håller tummarna inför torsdagen.
  • miamarina84
    Filli89 skrev 2016-08-01 12:19:51 följande:

Hej tjejer idag kom min mens igen och jag börjar med puregon imorn på dag två. grejen e den att kliniken är stängd och bm ringde innan stängning och sa att ja kunde börja tidigast andra men är inte helt hundra om hon sa att ja bör få min mens 2 lr om ja kunde börja med sprutorna den 2 är helt kluven för ja orkar helt ärligt inte vänta en helt j*vla månad. Kliniken öppnar 8. Någon som vet något?

Beklagar stajlish det är inte kul med missfall tro mig jag vet.:(

Och helt of topic, jah hittar ingen FL app finns den inte kvar för iPhone längre för ja vet att android inte hade någon app?

Vart går ni utredning någonstans? För sahlsgrenska sa att jag kunde ringa v 31 för att de börjar arbeta lute lätt då osv ;)
  • miamarina84
    stajlish skrev 2016-08-04 12:53:54 följande:

Tack <3

Ja, det var surt helt klart... att de aldrig ska gå hela vägen liksom.. men som sagt, de va nog meningen och vi har fått hopp om än vi inser att det är liten chans att vi lyckas själva med tanke på historiken men ändå.. ett plus liksom! Måtte antingen IVF 3 eller en egen lyckoträff till generera en bebis nån gång! KramTack. Ja, det är vi verkligen glada för! och CHOCKADE! Eftersom vi försökte i fem år innan vi började med IVF utan en enda graviditet så trodde vi det var högst omöjligt! Nä, orättvist är allt detta för oss alla..ja, nu är det spännande.. några timmar kvar bara så får jag veta hur/när höstens behandling ska se ut :)

Hur har de gått för dig? Har du pratat med SU?

Hoppas ni får en bra planering :) Jsg börjar med sprutorna i kväll :)
  • miamarina84
    Filli89 skrev 2016-08-05 00:00:41 följande:

En fråga. Känner du att din mens blir mindre och kortare när du tar sprutorna? min mens började måndags o var slut igår.

Har bara hunnit ta en spruta, nr två ikväll. Men min mens har minskat i mängd o dagar genom akupunktur. O denna gång har jag ibte alls haft så mycket , som om den inte kommit igång. Men det måste den gjort ;) brukar innan akupunktur ha sex dagar mens. Men två månader nu har jag haft 4,5 dagar o mindre mängd.
  • miamarina84
    Filli89 skrev 2016-08-05 00:00:41 följande:

En fråga. Känner du att din mens blir mindre och kortare när du tar sprutorna? min mens började måndags o var slut igår.

Nu vet jag ;) ja verkligenm knappt haft mens idag ju och jag är bara på dag 2-3. Pratade med en ivf kamrat och hon förstärkte det, att man ksn få mindre mängd o dagar mens :)
  • miamarina84
    Filli89 skrev 2016-08-06 01:25:42 följande:

Ja måste ju ha med sprutorna o göra hade bara mens en och en halv dag typ sen flytningar. Tar du oxå puregon? På söndag börjar ja med orgalutran.

Ja funderar på om ja ska börja med akupunktur men vet inte om ja tror på de riktigt känns som de suger åt sig massa pengar bara. Vad tycker du?

Ikväll tar jag min tredje sprutan, gondol f. Två dagar kvar tills jag ska ta din :/ gör din spruta ont? Jsg har gått på akupunktur sedan maj o hoppas att det hjälper. Jag kommer att fortsätta med akupunktur nu med :) jag lever genom att jag vill testa allt, då har Jsg gjort o testat allt för att bli gravid. Men sådan är jag :)
  • miamarina84
    Filli89 skrev 2016-08-06 20:57:21 följande:

Nej ja tycker inte någon av sprutorna gör ont. Ikväll ska ja ta sista puregon tillsammans med orgalutran o fortsätta ett par dagar till kliniken öppnar måndag så tror ja får gör ul då. Grejen e att ja e mer rädd för missfall än för att inte bli gravid om ja ska vara ärlig. Om ja skulle bli gravid igen vet ja inte hur ja ska klara av alla veckor tills missfalls risken blir över.

Hua. Jag har aldrig fått missfall, aldrig fått ett plus på stickan på två år :( men förstår din oro lite iaf. Först lyckan över att äntligen vara gravid sedan dras mattan under sina fötter bort på en sekund :(
  • miamarina84
    Filli89 skrev 2016-08-07 14:31:40 följande:

Ja hade inte heller fått ett enda pluss på två år förrän ivf och de slutade som det gjorde, så nu är det dubbla oron att de kanske inte går överhuvudtaget och om det går att d slutar lika hemskt; men är väl alltid orolig för nått när det gäller barn antar jag. Jag hoppas att det snart är din tur tycker detta är ren tortyr hade hellre skadats fysiskt än detta faktist och hade inte önskat det på någon.

Hur går det för dig, gör du ivf lr?

Ja fy men dubbla känslor :( jag tar ikväll min fjärde spruta av gondol f. O fy kom på nu att i morgon. Aja jag ta två sprutor på kvällen, blä... Sprutorna gör inte ont men man är faan nojig ändå ;) Min första ivf så vi är förväntansfulla o nervösa.
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj