• Minimasken

IVF-start slutet på april/början på maj

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1 start v,17.

Finee: Oförklarligt barnlös, konsultationsmöte v. 15 och därefter IVF 1 förmodligen i början av maj.

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart ca 20/4

Minimasken: Barnlös pga dåliga simmare och få i mängd, försökt i 2 år. IVF 1 misslyckades, fryst
    återinförande vecka 20

• Minimasken
    Emmahedblom skrev 2016-04-29 11:21:57 följande:
    Hoppas det ser bra ut!!:)

Tack, jag längtar så! Konstigt att man längtar till mens helt plötsligt! ;) haha.
    Jag längtar med för första gången på länge efter mensen, för nästa ägglossning under vecka 20 ska jag göra återinförande av fryst embryo ????
  • Minimasken

ag är inne i en orolig tid nu då vårt första ivf embryo inte ville stanna hos oss, jag fick invänta en mens innan det är dags att återinföra mitt frysta, men nu har jag enligt min beräkning gått över mens tiden med 5 dagar och undrar om det är normalt då jag är fri från hormonerna nu... Har någon mer varit med om samma sak?
    Vill bara att mensen ska komma nu så att vi kan återinföra snart!

Tog ett gravtest idag men det visar negativt så borde inte vara något i den stilen heller.. Tycker detta är fruktansvärt jobbigt

• Minimasken

Hej allihopa!

Nu har jag äntligen åter fått en ???? på mitt ägglossningstest så på Onsdag 25/5 blir jag åter ruvade åt ett nu fryst embryo. Hoppas hoppas det vill stanna kvar och bli en vårbebis ????
    Känns så skumt att veta på Onsdag klockan 14 har jag ett embryo i min kropp!

• Minimasken

Skulle haft återföring av fryst embryo igår.... Men en timme innan vi skulle åka till sjukhuset ringer telefonen med skyddat nummer.. En kvinna i andra luren säger att hon är barnmorska från Sahlgrenska och vill ringa för att beklaga.. Där och då blir jag som förstelnad...
    - ditt embryo från frysen klarade inte upptiningen så det blir tyvärr ingen återföring idag, nu har vi sommaruppehåll så vi kan köra igång igen i Augusti!

Fan denna jävla väntan och trodde att jag nu skulle ruva men så gick allt åt pipan! Mannen som har få och knappt simkunniga spermier blev väldigt ledsen och eftersom det är därför vi inte lyckats på egen hand känner vi nu att vi fokuserar på att bara njuta av sommaren istället och inte tänka förmycket på vad som skett.

Hade dock en känsla innan samtalet att det skulle vara kört denna gången då jag läst att bara ca 20% klarar av upptiningen.

• Minimasken
    Redcat skrev 2016-06-14 10:14:42 följande:

Hade testdag idag. Mitt svar va negativt, så nu måste jag vänta tills augusti till att göra mitt första försök med en som har vart fryst. Käns som att jag bara vill lägga mig i sängen och bara skita i den här dagen... känner att jag skulle vilja stor böla men det vill inte riktigt komma fram, känner bara smärta just nu. F*n vad jag hatar det här!

Redcat jag vet precis hur du känner!! Jag tog även ledigt efter mitt första negativa besked. Smärtan tar tid att bearbeta men tänk att det inte var meningen denna gången och att ni lyckas nästa!
  • Minimasken
    FruHolmli skrev 2016-06-14 12:59:06 följande:
    Kramar i massor!

Vi håller ihop och kör på FET i augusti! Vi har också en eskimå där!

Jag har kommit igen o längtar nu sönder mig!
    Aldrig har jag önskat mina7 veckors semester ska gå fort förbi!!

Vart går du?
    Jag måste börja på nytt i augusti då min frysta inte klarade upptiningen ????
    Så jobbigt att kliniken har stängt under sommaren. Så hoppas att det snart blir augusti ??
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj