• Redcat

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej

Kan jag hoppa in här även fast jag började min IVF behandling slutet utav v 19? vet inte riktigt om jag skulle kalla det för början utav maj

• Redcat
    KaosArt skrev 2016-05-23 19:57:53 följande:

Klart du får! :)

Vart ligger du till nu?

Vilken klinik går ni hos? Vad är orsaken till att ni nu gör ivf, är det er första?

Hihi va bra jag är på dag 11 (jag har tagit sprutor i 10dagar). Jag gjorde blodprov i torsdags och då fick jag reda på att jag är överstimulerad så fick sänka dosen utav gonal-f. Jag har den korta behandlingen var och tog blodprov idag och gjorde ultraljud, jag har 6 äggblåsor i ena och 12 i andra och så sa hon något om att min slemhinna va i tre någonting (kommer inte ihåg hahaha). Ska göra utplock på fredag och insättning på måndag eller onsdag nästa vecka

Vi går i Falun

Det är vårat första barn och våran första behandling vi försökte över ett år och när vi började med undersökningen så kom dom fram till att min fästman har lägre spermie antal och rörlighet jag har väldigt ojämn mens i jämna mellanrum men dom hittade ingen orsak till varför jag har det
  • Redcat
    Marre22 skrev 2016-05-23 20:24:55 följande:

Då kommer vi vara samtidigt i Falun, vi ska också på äggplock på fredag!

Haha va kul jag är jätte nervös över det (vet att bedövningar inte brukar funka på mig så bra) :-S fast kommer ha både mamma och sambo med mig så tror att det kommer gå bra endå

Hur ser det ut för dig? Är det första utplocket för dig med?
  • Redcat
    KaosArt skrev 2016-05-23 20:42:17 följande:

Okej, jag blev också överstimulerad, men känner inte av det så mycket nu. Men låter som att ni har bra förutsättningar nu i alla fall :)

Jag går också i Falun, är ni med i intralipid studien?

Okej va skönt att du inte har så starka biverkningar jag själv mår lite illa hela tiden (men det är inget jag inte klarar av att leva med ) men onsdag och torsdag förra veckan så spydde jag minst 2 gånger om dagen, då va det lite jobbigt. Men som sagt så mår jag bättre när dom sänkte dosen

Va kul nej det tror jag inte att vi är
  • Redcat
    KaosArt skrev 2016-05-23 20:42:17 följande:

Okej, jag blev också överstimulerad, men känner inte av det så mycket nu. Men låter som att ni har bra förutsättningar nu i alla fall :)

Jag går också i Falun, är ni med i intralipid studien?

Haha glömde skriva det sista... hoppas på att vi har bra förutsättningar men det märks vell på fredag hur det går och sedan i helgen hihi
  • Redcat
    Marre22 skrev 2016-05-23 20:51:47 följande:

Det är första IVF för mig också, men konstigt nog så är jag inte allt för nervös för plocket ännu. Jag har varit fullt upptagen med att vara nervös över att jag inte ska svara på hormonerna, och när vi väl fick ok på äggplock idag så har jag börjat fundera på plocket.

Alla reagerar nog olika, men jag hoppas att det inte blir en allt för jobbig upplevelse för oss alla.

Hihi okej jag önskar att jag kunde vara så, jag själv tänker redan på hur ont det kommer göra att föda barnet hahaha min hjärna är lite dum, den tänker för mkt på allt haha

Ja jag tror det med, vi får hålla tummarna för det och att det blir bra resultat
  • Redcat
    halfmoon skrev 2016-05-23 21:12:19 följande:

Svaga streck för mig idag på ruvardag 9 (tvådagars embryo). Bim på torsdag och testdag på söndag. Har beställt hem två digitala gravtest att ta på dessa dagar. Hoppas så att detta håller i sig! Har två missfall i bagaget och är så rädd för hur jag skulle hantera ett tredje.

Va roligt håller tummarna
  • Redcat
    KaosArt skrev 2016-05-24 06:54:55 följande:

Usch jobbigt med illamående. Det är en an de värsta sker tycker jag, glad att jag sluppit det. ;)

Skönt att det är bättre nu i alla fall. :)

Hihi ja det är lite drygt på morgonen men det brukar vara lite lugnare under dagen ja det är skönt att du slapp jag va nästan helt hundra på att jag skulle få något sånt här med min mage, har problem med den sedan innan. :-P

Ja det är skönt hur mår du nu då?
  • Redcat
    Kärleksbarn00 skrev 2016-05-24 06:06:45 följande:

Dags för ÄP idag. Är så otroligt orolig. Inte för själva ingreppet i sig, för lite smärta är hanterbart. Men precis som någon annan innan skrev så är jag så orolig för om behandlingen har tagit. Tycker mig inte känna någonting i äggstockarna :/ Håller tummarna ????????

Håller tummarna och hoppas att det gör bra idag
  • Redcat
    Kvinna84a skrev 2016-05-24 08:23:30 följande:

Vilken morgon.. Vaknade i natt med kraftiga kramper på höger sida och kallsvettades men det gick över efter 10min.. Imorse tog jag ett test.. Ett streck.. Tänkte att det är kört men läste på instruktionen efter och det ska vara ett streck.. 1 streck i kontroll rutan och 1 i testrutan om man är gravid.. Jag är alltså gravid??!! Jag bara skakade.. Jag har precis varit och köpt ett till test, vågar inte tro att det är sant. Tar ett om några timmar igen, ett digitalt tänkte jag. Kan det vara vår tur nu?! Svagt streck är ändå ett streck? Ruvardag 12 är det för tidigt? Frågorna bara snurrar.. Jag vill veta nuuuu! :)

Va roligt att du har fått ett streck håller med halfmoon ett streck är alltid ett streck även om det är starkt eller svagt
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj