• grodan26

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 
    Följt tråden ett tag och det är spännande att följa er alla. Hoppas på positiva besked här snart. 
    Jag ska påbörja mitt första IVF försök här i dagarna, väntar bara på mensen efter en proverakur. Tar sista tabletten idag. Kör korta protokollet så ska börja med sprutor förhoppningsvis tors-fre nästa vecka. 
    Sen jag fick beskedet om att vi ska börja med IVF känner jag att livet har återvänt till mig. Jag är glad och lycklig för första gången på flera månader. Vet att det kan vända inom en snar framtid men försöker njuta av det just nu. 
    Lycka till ni andra - vi ses i tråden framöver! 

• grodan26

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protikoll, sprutstart 27/4.

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF-start ca 5:e maj. Korta protokollet 

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart ca 20/4 

Minimasken: Barnlös pga dåliga simmare och få i mängd, försökt i 2 år. IVF 1 misslyckades, fryst återinförande vecka 20 

ivfbullen: 29 år, barnlös pga 13 miljoner simmare och inte 20 miljoner, försökt nu i 2 år. IVF försök 3 nu med fryst liten eskimå (blastocyst) som insattes den 6/4.  

Harvester: Har redan ett barn fött i oktober 2013 (hoppas jag får vara med ändå?). 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet (gick på första försöket sist??)Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4. 

Stajlish: 31 år, IVF med ICSI pga manlig faktor. Blev gravid efter IVF 1 med en upptinad blastocyst i januari, fick dock missfall i v.10 :( & nu kör vi igång IVF 2 v.18 med långa protokollet igen =)  

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet 

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj 

Daisy80: Snart 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4. 

Regnbågsdröm: 29 år. Lever i samkönad relation, men gör IVF pga dålig äggproduktion. IVF 3 - långt protokoll. ÄP 22 april, ET 24 april, TD 9 maj. 

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan.

LillHenNr2: IVF3?? Sprutstart månadsskiftet april/maj????

Grodan26: IVF1, sprutstart v18. Har endometrios och oregelbundna cykler. Ett missfall bakom mig. Börjar med kort protokoll. 

• grodan26
    KaosArt skrev 2016-05-01 09:55:13 följande:
    Hej och välkommen in i tråden :).

Ja vi hoppas på att detta blir en tråd fylld med positiva besked. Inte så långt kvar till start för dig, spännande! :) Ja det känns skönt att få ett "riktigt" försök med ivf, det är så det känns för mig i alla fall. Det är ju en poritiv sak, men känslorna går upp och ned hela tiden.

Har du tagit provera förut? Så du vet ungefär hur lång tid det tar innan mensen kommer?

Vilken klinik går ni hos?
    Hej och tack :) 
    Vi går på Sahlgrenska. Har ätit provera ett par gånger innan och fått mens 4 dagar efter avslutad tablett så jag hoppas inte det går längre än så den här gången. Vill ju bara börja nu!! 

Förstår att du är mitt i sprutandet, håller tummarna för positiva besked snart. 
    Och det är verkligen inte konstigt att känslorna går upp och ner. Misstänker att jag kommer att joina dig i gråtandet snart. Tur det är värt det i slutändan!
  • grodan26
    FruA78 skrev 2016-05-01 10:11:41 följande:
    Välkommen hit! Skönt att ni snart får börja med ivf och att du mår bra just nu. Hur länge har ni försökt få barn?
    Tack så mycket! Vi har försökt i 1,5 år. Inte jättelänge alltså men jag har i princip ingen egen ägglossning så det var inte mycket att vänta på. 
    Lycka till kommande äggplock, håller tummarna!
  • grodan26
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-04 12:11:38 följande:

Resan slutar här. Ruvardag 11, floder med blod. Jag bryter ihop nu. Fullständigt. Ta hand om er alla! Hejdå.

Men nej!!! Åh beklagar verkligen. Var det sista försöket? 
    Stor stor kram! 
  • grodan26

Deppigt värre idag. Dag 5 efter sista proveratabletten och fortfarande ingen mens. Inte ens en tillstymmelse till att det är på väg vilket jag brukar känna dagar innan. Och ingen mens = ingen sprutstart... 
    Ni som tagit provera, när har ni fått mens då? Har mensen varit "som vanligt"? 

• grodan26

Fortfarande ingen mens här :( 
    Mitt goda humör som jag tidigare skröt om är som bortblåst. 
    Allt bara sköljer över mig nu. All oro som jag trängt undan senaste tiden.
    Allt känns skit. 
    Mensen måste nämligen komma inom ett par dagar, annars hinner vi inte denna gången. Sambon jobbar nämligen borta 2 veckor och är hemma 2 veckor så vi har det schemat att passa också, mitt i allt detta pusslande. 

Hoppas det går bättre för er andra. Vi har iallafall tur med vädret..

• grodan26
    FruA78 skrev 2016-05-09 17:18:15 följande:

Nu ruvar även jag :) Allt såg bra ut och fick ett fint 8-celligt embryo insatt. Men det gjorde verkligen jätteont, höll på att svimma. Det som gick så bra med äggplocket. Men jag är lycklig nu att allt gått bra och att jag äntligen fått upp hoppet igen. Efter tre misslyckade inseminationer så försvann hoppet fram tills idag.

Fick reda på hur det gått med resten av äggen. Av 13 ägg var 10 mogna och 9 befruktades. Ett sattes in idag och 7 kommer att fortsätta att odlas till dag 5 för ev. frysning. Så det kanske kan bli någon blastocyst till frysen :)

Wow, stort grattis! Vilket bra resultat! 
    Håller tummarna att allt går bra nu. När är testdag? 

Jag fick äntligen min mens igår, halleluja vilken lycka! 
    Så idag börjar jag med sprutor. Sååå spännande! 
  • grodan26

Ni som gjort korta protokollet, vilken dag har ni haft äggplock på? 
    Har ni fått höra vilken dag som är vanligast att det blir på? 
    Försöker att planera så gott det går kring detta med jobb och allt.. 

• grodan26

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protikoll, sprutstart 27/4. 

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF-start ca 5:e maj. Korta protokollet 

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart ca 20/4 

Minimasken: Barnlös pga dåliga simmare och få i mängd, försökt i 2 år. IVF 1 misslyckades, fryst återinförande vecka 20 

ivfbullen: 29 år, barnlös pga 13 miljoner simmare och inte 20 miljoner, försökt nu i 2 år. IVF försök 3 nu med fryst liten eskimå (blastocyst) som insattes den 6/4. 

Harvester: Har redan ett barn fött i oktober 2013 (hoppas jag får vara med ändå?). 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet (gick på första försöket sist??)Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4. 

Stajlish: 31 år, IVF med ICSI pga manlig faktor. Blev gravid efter IVF 1 med en upptinad blastocyst i januari, fick dock missfall i v.10 :( & nu kör vi igång IVF 2 v.18 med långa protokollet igen =) 

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet 

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj 

Daisy80: 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4. ÄP 3/5. ET 6/5. TD 22/5. 

Regnbågsdröm: 29 år. Lever i samkönad relation, men gör IVF pga dålig äggproduktion. IVF 3 - långt protokoll. ÄP 22 april, ET 24 april, TD 9 maj. 

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan. 

LillHenNr2: IVF3?? Sprutstart månadsskiftet april/maj???? 

Grodan26: IVF1, sprutstart 9/5. Har endometrios. Ett missfall bakom mig. Kort protokoll.

Halfmoon: Snart 29 år. Azoospermi. 4 IUI med donatorsperma, 2 missfall v.9 och v.6. IVF med ICSI och PESA/TESA, korta protokollet med sprutstart 2/5. 

Emmahedblom: 24 år,försökt tre år utan resultat, oförklarligt barnlös, IVF1 start v18-19, kort protokoll

Kvinna84: 3 försöket med ivf pga dåliga simmare. Nu har sambon genomgått behandling så hoppas på bättre förutsättningar denna gång.

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj