• Harvester

IVF-start slutet på april/början på maj

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1 start v,17.

Finee: Oförklarligt barnlös, konsultationsmöte v. 15 och därefter IVF 1 förmodligen i början av maj.

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart ca 20/4

Minimasken: Barnlös pga dåliga simmare och få i mängd, försökt i 2 år. IVF 1 misslyckades, fryst

återinförande vecka 20

ivfbullen: 29 år, barnlös pga 13 miljoner simmare och inte 20 miljoner, försökt nu i 2 år. IVF försök 3 nu med fryst liten eskimå (blastocyst) som insattes den 6/4.

Harvester: Har redan ett barn fött i oktober 2013 (hoppas jag får vara med ändå?).

37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet (gick på första försöket sist??)

Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4.

• Harvester

Hej igen alla!

Har nässprayat och nu tagit sprutor i en vecka.

Var på ultraljud idag och det fanns 1 stor, 2-3 mellan och flera små äggblåsor.

Ska därför höja dosen Menopur från 225 till 300 IE.

Nytt ultraljud på fredag för att se om de mindre blåsorna kan hänga med också.

Eventuellt äggplock på måndag.. Spännande men ser inte fram då jättemkt då det enligt jobbarkompis gör sjukt ont :/

Hur har ni förresten gjort med jobbet? Man är ju tvungen att vara borta en hel dag vid äggplock och insättande och man kan ju inte säga till i god tid heller, direkt...

• Harvester

Fortfarande lite små blåsor. Fortsätta på den höjda dosen Menopur dvs 300IE. Nytt ultraljud på måndag.

Jobbet lite kinkigt. Har varit tvungen att berätta för chefen och schemaläggaren eftersom jag jobbar som veterinär och har bokade patienter, dvs ett extremt oflexibelt jobb.

Meddelade idag att jag måste vara borta ett par timmar på måndag, schemaläggaren: Jaha, när ska du ta ut äggen då? Jag måste veta eftersom du ska vara borta hela dagen...

Jadu, den som det visste.. Tur min chef iaf är medicinskt utbildad..

Sa bara att jag måste vara borta när jag måste och att det inte är något att göra åt och inget man kan påverka..

Har annars berättat för en del kollegor också, känner inte att det är så hemligt.

Hur många dagar brukar det vara från att blåsorna ser bra ut tills äggplock ni som varit med förr?

Jättekul att läsa om alla era olika resor..

• Harvester

PS Måste bara uttrycka min tacksamhet mot det svenska sjukvårdssystemet. Hämtade ut en flaska Menopur till idag, pris 3500kr. Kostnad för mig: 0kr.. Då har jag redan hämtat ut läkemedel för 10 000kr och endast betslat 2500kr..

• Harvester

Tagit ut ägg idag. Fick ut 5 ägg, hoppas de är spänstiga och fina :)

Plan att sätta in embryo fredag em, spännande...

Inte skönt att ta ut äggen men inte så farligt som jag trodde :)

• Harvester

Inget att vara rädd för, gör lite ont några minuter och sen är det över. Mkt värre att föda ut ungen sen ;) Räkna dock med öm buk i ett par dar efter så planera inte in nån fysisk aktivitet..

Har inte hört ngt från kliniken idag så jag antar att det hittills går enligt planen..

provi87 skrev 2016-04-28 16:20:34 följande:

Vad härligt att det inte gjorde så ont! Jag är sååå rädd för ÄP. 

Stort lycka till imorgon på insättningen om det fortfarande är planen, vet du om/hur många som blev befruktade?

• Harvester

När de tog ut äggen igår planerades det in ET imorgon kl 15.15 men tror de kan ringa och boka om det på morgonen om de ser att embryona behöver växa till dig lite eller om det inte finns ngt bra.. Fick bara ut fem ägg, tror man brukar få ut fler :/

• Harvester

När de tog ut äggen igår planerades det in ET imorgon kl 15.15 men tror de kan ringa och boka om det på morgonen om de ser att embryona behöver växa till dig lite eller om det inte finns ngt bra.. Fick bara ut fem ägg, tror man brukar få ut fler :/

• Harvester

Nehe, inget återinförande idag :(

Var fyra befruktade ägg av fem men de hade inte växt på sig riktigt som de skulle, är det vanligt ni som varit med förr? Dag 2 efter äggplock idag.

Ny tid på måndag men de sa att det är ju inte säkert att de växer på sig :/

• Harvester

Lycka till på måndag! Det kommer gå bra :)

provi87 skrev 2016-04-29 21:00:38 följande:

Jag har äggplock på måndag! Tolv äggblåsor idag, de flesta mellan 14-20mm, så det har växt bra. Sista sprutorna ikväll och ägglossningssprutan imorgon! 

De frågade om jag var nervös inför äggplocket och jag kände mest att jag har längtat så jag kan bli klar med denna processen :) 

Ser fram emot att få läsa om lite graviditeter här i tråden veckorna som kommer! Många kör ÄP nästa vecka verkar det som ja

• Harvester

Blev inget återförande idag heller, äggen hade fortfarande inte växt på sig ordentligt :((

De skulle se vad som hänt imorgon och ev frysa in ngt embryo men vad är oddsen för att det skulle hänt ngt dag 6 om det inte växt bra första fem dagarna...

I vilket fall är ju oddsen ännu sämre med fryst embryo men annars måste jag ju göra om allt och allt detta jag gjort nu (långa protokollet och ganska ont efter äggplock) har varit i onödan..

Jävla skit!! :,(((((

• Harvester

Vi var visst också ovanliga.. Pratade med en bm på telefon igår som sa att alla äggen "gått tillbaka".

Ska börja på nästa "riktiga" mens om den infaller innan 16/6, annars blir det efter semestrarna. Skulle nu börja på mensens första dag och inte använda nässpray. Antar det är "korta protokollet"?

Regnbågsdröm skrev 2016-04-29 14:43:06 följande:

Ledsamt, men då är hoppet ändå inte ute.. Om de ändå ger dem någon dag till. Håller tummarna!

Vi fick sagt till oss innan vårt första försök att det var ovanligt att inte få tillbaka något. Därav gjorde det ännu mer ont att sedan vara med om just det där ovanliga. Det var inget vi hade väntat oss, våra tre befruktade ägg delade sig inte som de skulle. Jag hoppas som sagt att ni slipper uppleva det. Det är oerhört smärtsamt. Stor kram!

• Harvester

Fy vad orättvist!

Hoppas ni har möjlighet att försöka utan landstingsstöd..

Vi får ju ingen hjälp då vi redan har ett barn men min man har som löneförmån att kunna dra kostnaden på bruttolönen så kolla upp med era jobb!

Jag betalar 36 000 och han 19 000 (för tre försök) så det är stor skillnad..

Regnbågsdröm skrev 2016-05-04 16:22:03 följande:

Tredje och sista landstingsbetalda ja.

• Harvester

Tanken är att jag ska börja nästa behandling på nästa mens första dag (antar att det då blir "korta protokollet"?). Har precis gjort "långa" men fick inget bra embryo att sätta tillbaka som ni kanske läst (börjar ju bli många härinne, kul!).

Undrar ungefär hur länge det dröjer från början på behandling till återinförande med korta protokollet? Har bokat en stuga på Öland fr.o.m. 3/7 och hade nu blödningen efter behandling 7/5. Nästa mens borde då komma typ 5-7/6. Hinner jag med allt innan jag reser bort då?

Brukar man få förlängt intervall till första "normala" mensen efter behandling?

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj