• FruA78

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej jag hoppar gärna in här.

Vi ska börja med vår första ivf och förhoppningsvis börjar vi på söndag med första sprutan. Väntar bim idag men ingen mens i sikte. Såklart mensen ska krångla nu när jag vill ha den. Hoppas den kommer nu ikväll.

Lite bakgrund:

Har försökt över 2,5 år, oförklarligt barnlösa. Blev gravid efter 1 år, slutade i missfall i vecka 10. Blev snabbt gravid igen men slutade i missfall igen i vecka 8. Tyvärr visade det vara en mola hydatidosa, embryot utvecklades till en tumör. Graviditetsförbud i 6 månader och blodprover för att se så inte tumören kom tillbaka. Hösten 2015 så gjorde vi tre inseminationer som inte lyckades och nu äntligen ska vi få hjälp med ivf.

Kommer att köra korta programmet. Är det någon fler som ska använda sig av bemfola som första spruta?

• FruA78
    KaosArt skrev 2016-04-22 21:04:53 följande:
    Hej Välkommen :)

Håller tummarna för att din mens kommer igång! Väntar jag med!

Beklagar dina missfall, måste verkligen varit tufft för er. Skönt att ni ska få komma igång med ivf nu.

Vilken klinik går ni hos? :)

Kram
    Tack så mycket. Ja missfallen har varit tuffa. Nu var det mer än 1 år sedan sista missfallet. Vill inget hellre än att bli gravid igen men självklart kommer oron att finnas. Vid första missfallet såg vi hjärtat slå i vecka 8 men tyvärr så gick det inte vägen iallafall.

Går på IVFkliniken i Stockholm, via landstinget.

Såg att du går också på IVFkliniken men i Falun. När väntar du mens?

Kram
  • FruA78
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-23 09:42:39 följande:

Av våra 8 plockade ägg var 4 mogna och 3 är nu befruktade Känns jättebra. Var fullt medveten (då vi är på tredje försöket) om att alla plockade inte kunde vara mogna. Så känns som att det här var bra! Och kan väl bara inse att jag inte kan producera mer än 4 mogna ägg Har haft samma varje gång.

Planerad återföring imorgon. Håll för guds skull tummarna för oss. Det här är mitt värsta moment, väntan på eventuell insättning.

Håller tummarna så hårt jag kan. Tredje gången gillt nu för er <3
  • FruA78
    finee skrev 2016-04-23 11:44:01 följande:
    Välkommen till tråden :)

Vi är också oförklarligt barnlösa. Men vi har aldrig uppnått graviditet, så inga missfall. Tufft för er med missfallen! Hoppas att IVF är svaret. Hoppas att din mens kommer nu så att ni får börja! Ska den inte komma så får det minsann ta och bero på en graviditet :) Går själv och väntar in mensen inför första ivf i maj, men någonstans hoppas jag ju att det mitakulöst ska ha tagit sig ändå denna månad på det "traditionella" sättet.
    Harvester skrev 2016-04-22 21:44:49 följande:

Fortfarande lite små blåsor. Fortsätta på den höjda dosen Menopur dvs 300IE. Nytt ultraljud på måndag.

Jobbet lite kinkigt. Har varit tvungen att berätta för chefen och schemaläggaren eftersom jag jobbar som veterinär och har bokade patienter, dvs ett extremt oflexibelt jobb.

Meddelade idag att jag måste vara borta ett par timmar på måndag, schemaläggaren: Jaha, när ska du ta ut äggen då? Jag måste veta eftersom du ska vara borta hela dagen...

Jadu, den som det visste.. Tur min chef iaf är medicinskt utbildad..

Sa bara att jag måste vara borta när jag måste och att det inte är något att göra åt och inget man kan påverka..

Har annars berättat för en del kollegor också, känner inte att det är så hemligt.

Hur många dagar brukar det vara från att blåsorna ser bra ut tills äggplock ni som varit med förr?

Jättekul att läsa om alla era olika resor..

Jobbigt set där med att det är svårkompatibelt med jobbet. Ändå bra att du kan berätta för din chef. Jag kan INTE berätta, har noll förtroende för honom :/Wow! Grattis! Hoppas att lyckan fortsätter och att insättningen går bra imorgon!
    Tack så mycket. Min mens kom igår morse så det blir till att börja med första sprutan ikväll :)

Håller tummarna att ni lyckas nu på egen hand. Jag hade ett litet hopp om det men blev inte besviken nu när mensen kom. Har varit inställd att vi behöver hjälp av ivf. Speciellt efter att tre inseminationer misslyckats. Det var tufft och efter det så har vi inte känt så mycket hopp. Men hoppet lär komma tillbaka nu när vi får hjälp.
  • FruA78
    stajlish skrev 2016-04-23 13:40:09 följande:
    Välkommen hit! =)  Usch för missfall i v.10, de har jag också fått :( 
    Tack så mycket! Beklagar ditt missfall :(
  • FruA78
    KaosArt skrev 2016-04-23 21:18:39 följande:
    Ja jag förstår verkligen att oron kommer finnas när ni lyckas bli gravida igen. Jag kommer nog också vara orolig för missfall även fast jag ibte varit med on det så kan ju tänka mig att er oro är ännu större. Men nu hoppas vi såklart på att de ska gå hela vägen för oss båda :)

Har mensen kommit för dig än? För mig är mensen beräknad typ tisdag, men jag har haft symptom mycket tidigare än jag brukar, ömma bröst och sådär, så jag trodde den skulle komma tidigare. Men ingen mens i sikte än :/

Är mycket påfrestande att vänta och vänta känner jag, mitt humör är totalt kaos. Glad ena sekunden ih bryter ihop andra. Jag undrar ja hur jag ska reagera när jag väl är igång. Hur har du det med humöret?
    Oron kommer finnas men hoppas som du säger att det ska gå hela vägen nästa graviditet.

Min mens kom igår morse, en dag för sent. Är aldrig för sen annars men skönt att den kom. Jag var jätteorolig i fredags natt när jag sov. Var nog orolig för att börja med ivf men mest orolig att mensen skulle krångla och inte komma. Än så länge känner jag mig oväntat lugn, har inte förstått än att vi sätter igång ikväll tror jag. Är väldigt spruträdd så det känns jobbigt med alla sprutor. Min man kommer att ta sprutorna på mig. Men än är jag lugn.

Då är det inte lång tid kvar för er heller om du får mensen på tisdag :) Spännande!
  • FruA78
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-24 11:57:33 följande:

JAG RUVAR!!! Ett litet fyrcelligt fint embryo ska nu få gro inuti mig. Så lycklig! Sätter allt vårt hopp till den.

De andra två var inte tillräckligt bra, därav bara en tillbaka. Men jag är lycklig för den och hoppas så mycket nu. Håll tummarna alla!

Yes!! Härligt att höra :)
  • FruA78
    daisy80 skrev 2016-04-24 22:46:00 följande:

Detta verkar vara en tråd för mig :) Här kom mensen igår, någon dag för tidigt, så ikväll har jag tagit första sprutan puregon. Första ivf-försöket här. Är så glad att äntligen vara igång! FruA78, verkar som att vi ligger precis lika? :) Kramar till er andra som också kämpar!

Välkommen hit! Ja vi ligger precis lika, tog första sprutan bemfola idag vid 19 tiden :) Vad kul att vi kan följas åt. Din mens kom för tidigt och min en dag för sent. När ska du på ett första ultraljud? Jag ska på mitt första på fredag, dag 6 :) Kram
  • FruA78

Vill någon vara snäll och lägga till mig i listan.

FruA78 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan.

• FruA78
    daisy80 skrev 2016-04-25 10:24:09 följande:
    finee skrev 2016-04-25 07:00:31 följande:

Vad roligt att alla börjar komma igång med sprutandet. Vill också! Har en och en halv vecka kvar till mens och sprutstart....

Välkommen hit daisy80! Hur länge har ni försökt? Har de hittat någon orsak till barnlösheten?

Skulle vara bra om man kunde uppdatera listan lite, den finns längre bak i tråden...

Tack alla goa tjejer! så skönt att det finns andra i samma situation. Jag fyller snart 36 och vi har försökt i två år. Det finns ingen förklaring till vår barnlöshet, allt ser så bra ut så? vilket nästan är jobbigt, vad är det som är fel då? Ja hursomhelst, nu har jag som sagt börjat med första sprutan igår och det är jätteskönt att vara igång äntligen. FruA78: Vad kul att vi ligger lika! Jag ska ringa kliniken strax och få tid för ultraljud, gissar på fredag här med, återkommer senare :) 
    Ska försöka uppdatera listan också förresten...

Hur gick det, blir det ultraljud på fredag för dig med?
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj