• Nellan85

Hjälp min tolka gravtest please!

Hej girls!

Jag e superförvirrad så måste få lite kvinnlig hjälp! Jag har tagit tidiga gravtest som visat typ spökstreck, tagit typ fem test nu och alla har haft ett minisvagt positivt streck.

Jag gick till läkaren igår som tog test och de blev negativt, eftersom jag fått svaga positiva resultat så tog dom även blodprov.

Idag ringde dom och sa att de va negativt, eftersom jag känner mig jätte gravid med symtomen så tog jag ett test till precis efter dom sagt att de va negativt och då va testen positivt!!

Haha orka, kan man vara gravid trots att blodprovet va negativt eller varför visar alla test positivt? Nån som varit med om det??

Kram Tina

• Svar på tråden Hjälp min tolka gravtest please!
  • Brödrost81

Ok. Så du har hunnit ta 6 st graviditetstest och varit hos läkaren och din mens är inte ens försenad ännu? Ta det lugnt och låt det gå några dagar så visar det sig om du är gravid

• Anonym (nej)

Med största sannolikhet är du ej gravid eftersom din mens ska komma när som helst men dina prover och tester är negativa. Vilket dom inte borde vara om du är gravid nu.

• Nellan85

Hehe jag vet, blev lite hysterisk när jag inte visste (skulle till läkaren o få antibiotika så dom ville veta därför dom kollade). Ska på fest imrgn så ville ha koll, ja när att bara strunta i det men tänkte om någon hade varit med om nåt liknande

• Nellan85

Ja visst e de underligt! Tänkte att jag kanske fått missfall men de inte börjat blöda än eller nåt men de e väl bara o vänta o se:)

• Vicktess

Jag tror att du är gravid :) testen visar positivt! Jag testade på BIM och gick ett supersvagt plus, testade med ett digitalt morgonen efter och fick minus med det. Väntade två dagar och plussade med ett digitalt tre dagar efter mens. Spökstreck är inte sådär starka och det är väldigt ovanligt att testen visar fel. Förmodligen är det väldigt tidigt och inte tillräckligt mycket hcg hormon i kroppen och blodet än. vänta tre fyra dagar och testa igen. Visar det inte positivt då skulle jag bli väldigt förvånad :)

Svar på tråden Hjälp min tolka gravtest please!