Trygghet, tillit och vigilanter -- En enkät!
Hej!
Jag heter Erik och skriver just nu ett examensarbete i sociologi på Stockholms Universitet. Syftet med min studie är att undersöka människors tillit till samhällets olika instanser, deras upplevda trygghet och deras inställning gentemot personer som "tar lagen i egna händer", så kallade vigilanter (Vigilante på engelska).
Jag hoppas att ni vill hjälpa mig genom att svara på min enkät, den är enkel att svara på och tar ungefär 10-15 minuter att besvara. Det är helt frivilligt att delta och ni kan när som helst avbryta om ni känner för det. Ni kommer givetvis att vara anonyma och svaren kommer inte heller att kunna spåras tillbaka till er. Materialet kommer även att behandlas konfidentiellt och endast jag kommer att ha tillgång till svaren. Svaren kommer att summeras och användas i uppsatsen.
Era svar är mycket värdefulla för mig och för kunskapsbildningen i ämnet. Det finns inte mycket forskning i Sverige om detta. Ni får även hjälpa mig att hålla denna tråd vid liv genom att skriva en kommentar i denna tråd! :)
Har ni frågor kan ni antingen svara på denna tråd, skicka PM eller mejla till eran8030@student.su.se.
Länk till enkäten: goo.gl/forms/hiETbWLZCc
Tack på förhand och lycka till! :D