• mli01

7 missfall

nnnnnnnn skrev 2016-04-08 20:18:48 följande:
    Då kan du köpa motsvarande receptfritt. Eller be din läkare på VC att skriva ut det.

Det finns ju billigare alternativ idag, med nätapotek och liknande, så det behöver inte bli alls lika dyrt nuförtiden (inser jag när jag kollar upp det...).

Tex:

www.apotea.se/gevita-magnesium-100-tabletter

En sådan per dag, borde vara ungefär samma.

Sen 2 per dag av denna:

www.apotea.se/zink-150-tabletter

Okej tack ????
  • mli01
    che71 skrev 2016-04-02 14:28:55 följande:

Vill bara tipsa om Aten tråden

Många upprepade missfall kan bero på immunförsvaret. Jag hade 6 missfall o vi fick barn till slut med hjälp av immunbehandling via Dr D i Aten...bla Intralipiddropp o Fragmin o Trombyl o Prednisolon o progesteron (samt fiskolja o tomatjuice )

Många har lyckats med sådan behandling.

Åt du alla dom tabletterna ? Kan man kolla med prover om man har immunförsvars problem ?
  • mli01
    nnnnnnnn skrev 2016-04-04 21:17:42 följande:
    Man kan köpa själv, men det är mycket, mycket dyrare än om man kan be en läkare att skriva ut det.
    Vet att några bett sin husläkare (på VC) att skriva ut det, andra har bett läkaren på Kvinnoklinken eller MVC att skriva ut det.

Hitta de inte på apotek . Fanns inte zink där . Å magnesium fanns men i låga halter inte de du skriver ????
  • mli01
    nnnnnnnn skrev 2016-04-16 19:44:17 följande:
    Det är därför jag skriver att det är MYCKET bättre ifall läkare på VC eller MVC skriver ut det.
    Men jag har också länkat till apotea, det verkar som att de 2 länkarna jag har lagt ut - leder till rätt OK ersättare. Det brukar också vara snabba leveranser och bra priser.

Ja då kär jag försöka övertala vc. Då min läkare på kk vägrar skriva ut de ..
  • mli01
    Emsoff skrev 2016-04-28 10:14:17 följande:

Hallå! Jag har precis haft mitt fjärde missfall. Har också ett barn sen innan som kom till världen hur lätt som helst (om man nu får säga det). Min läkare är också negativ till allt vad mediciner och vitaminer heter. Jag har inte ens fått utredning pga att hen räknar det ena missfallet som biokemisk graviditet. Hur har du det nu? Har du kommit någon vart med dina läkare?

Jag har gjort en utredningen och den visar inget fel .. Nå mediciner / vitaminer får jag ej då han inte tror på de, så nu står jag här igen . Läkaren säger hör av dig när du blir gravid igen , så kan vi göra vul varannan vecka ... ????
  • mli01
    Emsoff skrev 2016-04-29 06:07:01 följande:
    Men nej! Fy fan! Det låter precis som min läkare som har hand om vår resa. Vart bor du? Jag bor i Stockholm. Och har på en konstig väg fått ett möte med en läkare som jag inte vet vad hen heter och varför jag ska dit. Men när en annan läkare konstaterade mitt MA förra veckan så bröt jag ihop över allt det här och det är han som fixat mitt besök. När läkaren på SöS läste i min journal så stod just det läkarbesöket inskrivet och hon mumlade nått men läste aldrig upp vad det stod. Detta läkarbesök är mitt hopp. Och om du bor nära kanske det läkarbesöket kan ge dig medvind också tänkte jag.
    När ska du dit då? Har du nån aning om vad de gör ? Bor i Gävle . Har du testat emgesan och solvezink ? En annan som skrivit om de i den tråd . Om du vill kolla .
  • mli01
    Emsoff skrev 2016-05-01 10:22:30 följande:
    Jag ska dit 17 maj. Så det är några veckor. Nej jag har inte testat nått alls eftersom min läkare proppsade på att vi var normala och att det skulle gå bra denna gång :(
    Testa de. Det ska jag testa nu fast inte läkaren tror på de.
  • mli01
    Emsoff skrev 2016-05-01 20:30:30 följande:
    Finns det biverkningar?
    De är ju bara vitaminer / tillskott så de kan jag inte tänka mig .
  • mli01
    Emsoff skrev 2016-05-01 22:11:44 följande:

Hade du pratat med läkare om dem, men ändå inte fått? Eller kör du på ändå bara?

Han på kvinnokliniken skriver inte ut . Hälsocentralen ska ringa mig på fredag å då hoppas jag att dom skriver ut ????
Svar på tråden 7 missfall