• Såkandetgå

7 missfall

Hej!

Hänger med här i tråden jag också!

Kom precis från gynakuten med ett nytt konstaterat mf, v 8, såg hjärtat slå för 1 v sedan.

Mf nr 8 sedan dottern -11

Hur ska man göra för att övertyga läkaren om Trombyl eller något annat blodförtunnande? Jag och Sambon är testade och finns "inga" fel. Dock föddes dottern v37+3 med en vikt på 1800 gram och en moderkaka full av proppar!!

Akutläkaren jag träffade idag grät nästan när jag berättade o tyckte att jag borde stått på blodförtunnande redan vid mitt första mf. Ett solklart fall tyckte hon, Men min fertillitetsläkare stirrar sig blind på provsvaren.

• Såkandetgå
    mli01 skrev 2016-05-06 08:18:24 följande:

Min dotter är också född 11 sen är de 7 missfall. Jag har fått trombyl men de hjälper inte för mig. Så bu försöker jag få någon läkare att skriva ut magnesium å zink , folsyra. Samt att jg ska börja med progesterall kräm .... De finns typ som trombyl recept fritt på Apoteket . Tror de heter Alby nått. Ska kolla

Usch, beklagar verkligen! Hur var din första grav?

Jag står redan på folsyra pga att jag inte kan ta upp det via maten, men ska verkligen börja med zink och magnesium också.

Och jag ska till min fertilitetsläkare på ons, då ska jag sätta hårt mot hårt o be o få testa allt som går, Det ända hon har föreslagit är IVF men det har flera andra gynläkare gått emot med - du blir ju gravid så det är inte problemet.

Men hur många MF ska man orka?
  • Såkandetgå

Mli01

Så många mf är inte otur, något är galet. Problemet är nog att hitta någon som har viljan och kunskapen att hjälpa tyvärr :(

• Såkandetgå

Varit hos gyn precis och fått cytotec, väldigt osäker på dessa tabletter,

Har ringt en privat gyn mottagning för en second opinion.

Något som är konstigt är att på grav stickorna blir sträcken starkare, igår tom starkare än kontrollsträcket, sju dagar efter konstaterar MF. Vad betyder det?

Men något positivt är att vid nästa graviditet ska jag få innohep under hela graviditeten och ev Trombyl också. :)

• Såkandetgå
    Emsoff skrev 2016-05-11 22:59:41 följande:

Blev du erbjuden innohep? Eller var det något du frågade efter?

Jag sa när jag ringde ang missfallet till sköterskan som svarade att nu måste vi väl göra nått åt det här, var väldigt irriterad just då.

Sen på själva besöket så frågade jag om trombylen men då sa hon att ev trombyl efter samtal med obstetriker om just trombylen men att jag absolut ska stå på innohep från plus till förlossning. Och ev trombyl också.
  • Såkandetgå
    mli01 skrev 2016-05-12 12:46:57 följande:

Innohep va är de ?

Innohep är blodförtunnande och gör så att det inte bildas proppar.

Det är i sprutor som man tar i magen varje dag.
  • Såkandetgå
    mli01 skrev 2016-05-13 13:16:25 följande:

Okej . Liknande som trombyl ?

Ja alltså funktionen är ju densamma, men innehållet är olika. Min gynekolog sa att "vi vet inte orsaken, men trombyl verkar underlätta när moderkakan ska fästa" därav ska jag ev äta trombyl också, för det har dom inte märkt av innohep. Men hon var väldigt noga med att säga att det var något dom tyckte sig ha märkt och inte säkrat i forskning.

Innohep ska jag ta för att undvika proppar i moderkakan genom hela graviditeten.
Svar på tråden 7 missfall