• Emsoff

7 missfall

Hallå! Jag har precis haft mitt fjärde missfall. Har också ett barn sen innan som kom till världen hur lätt som helst (om man nu får säga det). Min läkare är också negativ till allt vad mediciner och vitaminer heter. Jag har inte ens fått utredning pga att hen räknar det ena missfallet som biokemisk graviditet. Hur har du det nu? Har du kommit någon vart med dina läkare?

• Emsoff
    mli01 skrev 2016-04-28 20:15:05 följande:

Jag har gjort en utredningen och den visar inget fel .. Nå mediciner / vitaminer får jag ej då han inte tror på de, så nu står jag här igen . Läkaren säger hör av dig när du blir gravid igen , så kan vi göra vul varannan vecka ... ????

Men nej! Fy fan! Det låter precis som min läkare som har hand om vår resa. Vart bor du? Jag bor i Stockholm. Och har på en konstig väg fått ett möte med en läkare som jag inte vet vad hen heter och varför jag ska dit. Men när en annan läkare konstaterade mitt MA förra veckan så bröt jag ihop över allt det här och det är han som fixat mitt besök. När läkaren på SöS läste i min journal så stod just det läkarbesöket inskrivet och hon mumlade nått men läste aldrig upp vad det stod. Detta läkarbesök är mitt hopp. Och om du bor nära kanske det läkarbesöket kan ge dig medvind också tänkte jag.
  • Emsoff
    mli01 skrev 2016-04-30 00:00:48 följande:
    När ska du dit då? Har du nån aning om vad de gör ? Bor i Gävle . Har du testat emgesan och solvezink ? En annan som skrivit om de i den tråd . Om du vill kolla .
    Jag ska dit 17 maj. Så det är några veckor. Nej jag har inte testat nått alls eftersom min läkare proppsade på att vi var normala och att det skulle gå bra denna gång :(
  • Emsoff
    mli01 skrev 2016-05-01 19:31:09 följande:
    Testa de. Det ska jag testa nu fast inte läkaren tror på de.
    Finns det biverkningar?
  • Emsoff

Hade du pratat med läkare om dem, men ändå inte fått? Eller kör du på ändå bara?

• Emsoff
    Limpan nr2 skrev 2016-05-02 22:07:27 följande:

Jag hade 4 mf/ma på raken. Fick trombyl utskrivet av läkaren som jag tog. Går att få tag på receptfritt på nätet men då heter det Albyl minor. Tror man bara sk ta 1/3 tablett om dagen. Men det som jag tror har gjort att jag lyckats behålla min graviditet nu ( är i v 25) är att jag efter ägglossningen började smörja mig med progesterall, en kräm du kan beställa på nätet. Jag började smörja mig med den ca 1 dag efter äl och slutade nån gång o v 13. Vad det beror på att kag lyckades denna gången vet jag ju inte. Men jag tror på progesteronkrämen.
    Har också ett barn sen innan.

Tack! Jag antecknar ner allt. Ska ha med mig när jag träffar läkare den 17 maj. Så sjukt jobbigt att man måste vara om sig och kring sig. Önskar att jag bara kände mig trygg i min läkares händer.
  • Emsoff
    Limpan nr2 skrev 2016-05-03 12:59:38 följande:

Ja jag körde på den kombinationen. Slutade med båda i v 13.

Varför slutar man sen med dem? För att det inte behövs eller för att det kan skada?
  • Emsoff
    mli01 skrev 2016-05-04 12:33:05 följande:
    Okej har nyss beställt hem krämen ???? sen ska jag ätit solvezink och Emgesan och folsyra ????
    Är du gravid nu? Är så d
    epp, får fortfarande positivt gravtest efter en vecka. Vill bara komma igång igen.
  • Emsoff
    mli01 skrev 2016-05-06 23:33:44 följande:
    Min första va helt utan problem mådde toppen å gick upp 6 kg totalt . De ända som va att i vecka 12 fick jag ut en stor klump med blod . Men de va inge farligt . Sen blödde jag vid samlag . Å vid vul. Sen varje gång jag vart in innan missfallen så har jag någon vätska som de tror är blod i livmodern . Och de är tecken på missfall . Ja jag vet inte hur många man ska orka . Men som min läkare säger att försöker jag inte så lär jag inte få heller . De är synd att man lät vara så stark och kriga sig fram för art få testa dr man vill ..

Ne att bli gravid är oftast inte ett problem . Men problemen kommer sen . Tänkte försöka som min chef sa , ta inget gravtest lev på som vanligt och försöka att inte tänka på de...

Nu har de blivi så att jag drar mig undan för att umgås med de som är gravida eller har små barn .. Min sambos bror ska ha ett barn snart men dom Klarar jag knappt av att ses å ses vi så är jag ganska kort mot dom. De är inte min menig men jag orkar inte se folk gravida eller nykläckta barn . Så för att slippa se dom köpte jag å sambon hus 1,5 min inifrån dom nu. Bor annars på samma gata
    Jag förstår verkligen den där känslan av att inte vilja träffa gravida. Tror att det är helt normalt att känna så. Jag känner iaf så också. Men jag tror ändå att det är nått jag behöver jobba på. Så det inte tar över helt. Hur vet jag inte än. Prata om det kanske. Jag vågar knappt träffa såna som jag misstänker kan vara på väg att bli gravida för att jag inte vill höra det.

Fan att det ska vara så här. 7-8 missfall :( All styrka till er! Jag har ju "bara" haft 4. Jag har mitt läkarbesök den 17 maj. Har höga förväntningar på det besöket. Tror att jag kommer att bli väldigt deppig om det blir motstånd. Har förhoppningsvis nu slutat blöda efter min skrapning för 1,5 vecka sen. Vill att min kropp ska komma igång igen. Känner mig sååååå stressad.
  • Emsoff
    mli01 skrev 2016-05-09 20:11:11 följande:
    Jo de är väl så för många ... Önskar att jag slapp vara så sur å arg på alla som är gravida ... Fattar inte att de ska vara så här . Å sen när läkaren säger att de är bara otur . Men hur mycket otur ska jag ha. ?

Lycka till på ditt läkarbesök
    Säger något otur så klipper jag till den personen snart! (Inte på riktigt då, men du förstår)

Hoppas att du snart är gravid igen och får testa om det här är nyckeln för dig. Har du "lätt" för att bli gravid?
  • Emsoff
    mli01 skrev 2016-05-10 06:18:48 följande:
    Mm nära å göra de själv på någon ????????.

Nja ganska . 1-2 försök om jag Verkligen tar reda på ägglossning . Gör jag inte de är de Max 3-4 månader
    Det måste ändå kännas lite "skönt" i det eländiga. För mig tar det 3-8 månader.

Jag har telefonmöte med min läkare imorgon. Hen som bara tror att vi har otur och att det inte finns nått som kan hjälpa. Att allt är placebo. Och inte räknade ett av mina missfall och därför inte fick utredning. Men nu ska jag väl iaf få utredning. Wish me luck!
  • Emsoff
    mli01 skrev 2016-05-10 21:30:48 följande:
    Håller tummarna för dig .. Hoppas du får en läkare som lyssnar å för allt för att hjälpa er
    Ja, telefonsamtalet var väldigt speciellt. Hen ville ses för att diskutera vilka prover vi ska ta. Kan vi inte diskutera det nu frågade jag. Jo, det kunde vi. Funderar ibland om de får betalt per besök (privat klinik). Varit på så många meningslösa besök. Ska nu iaf få göra de prover som vi inte redan tagit. Och de kommer ju inte visa på nått. Men vill ändå ta dem.
  • Emsoff
    Såkandetgå skrev 2016-05-11 11:43:30 följande:

Varit hos gyn precis och fått cytotec, väldigt osäker på dessa tabletter,

Har ringt en privat gyn mottagning för en second opinion.

Något som är konstigt är att på grav stickorna blir sträcken starkare, igår tom starkare än kontrollsträcket, sju dagar efter konstaterar MF. Vad betyder det?

Men något positivt är att vid nästa graviditet ska jag få innohep under hela graviditeten och ev Trombyl också. :)

Blev du erbjuden innohep? Eller var det något du frågade efter?
  • Emsoff
    Emsoff skrev 2016-05-11 22:58:52 följande:
    Ja, telefonsamtalet var väldigt speciellt. Hen ville ses för att diskutera vilka prover vi ska ta. Kan vi inte diskutera det nu frågade jag. Jo, det kunde vi. Funderar ibland om de får betalt per besök (privat klinik). Varit på så många meningslösa besök. Ska nu iaf få göra de prover som vi inte redan tagit. Och de kommer ju inte visa på nått. Men vill ändå ta dem.
    Läkaren jag träffade var med i ett råd. Rådet ska ta fram riktlinjer för behandling av upprepade missfall. De kollar på olika forskningsstudier och kommer att presentera sitt arbete i höst. Det är sen meningen att läkare ska följa dessa råd.

Hen menar att OM min missfallsutredning inte visar på några avvikelser så finns det ingen medicinering att sätta in. Utan det är bara att fortsätta att försöka så länge vi orkar och vill. Oftast löser det sig till slut. Nästa gång ligger risken för missfall på 40%. Blir det missfall igen så ökar risken då till runt 60%.

Så nu är det bara att vänta ut resultaten av mina prover som jag ska ta.
Svar på tråden 7 missfall