• Marie357

HJÄLP!!

Jag och exet var uppe och skulle fixa nya mobiler till oss. Med oss hade vi min son på snart 13 år som har en mobil som hans pappa har fixat + abonnemang. När vi var klara så frågade vi expediten då han ej har något fungerade surfnät på sitt abonnemang fastän han ska ha 5 GB.. Och då sade jag jag att exet hade hade pratat om att kanske byta simkort. Och då sade hon att det kan ni få på en gång här. Behövde bara uppge sonens mobilnr och inte visa leg (hade vi ju redan gjort när vi fixade våra mobiler)

Sonen berättade detta sedan för sin pappa som nu har polisanmält mig. (Alltså exet står på abonnemanget) och nu har han också spärrat sonens mobil.

Kan jag åka dit för detta nu? Jag kan förstå att det är brottsligt, men det var ju inget jag tänkte på, utan bara frågade och då skulle väl de i affären sagt att nej vi måste ha ID?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-30 06:28
    Det var ju jag och min nya sambo som var uppe, ser att jag skrev lite väl fort..Och skrev att mitt ex var med däruppe..

Vi har problem med familjen. Exet mår ej bra och vi har precis varit uppe i tingsrätten..Gällande boende och vårdnaden.
  • Svar på tråden HJÄLP!!
  • Carambolan

Bytte du simkort bara eller tecknade du ett nytt abonnemang? (i pappans namn?)

• Marie357
    Carambolan skrev 2016-03-29 23:43:39 följande:

Bytte du simkort bara eller tecknade du ett nytt abonnemang? (i pappans namn?)

Jag bara bytte...
  • Carambolan

Jag har mycket svårt att se att det skulle vara brottsligt att byta någons trasiga simkort mot ett fungerande simkort tillhörande exakt samma telefonnummer och abonnemangsvillkor. Det lär de inte kolla id för att göra i vanliga fall heller.

• Carambolan

Förutsatt att ni lämnade in det andra simkortet då... Om du fick ett nytt bara genom att säga namn och nummer så begick butiken ett grovt fel.

• Marie357
    Carambolan skrev 2016-03-30 00:07:26 följande:

Förutsatt att ni lämnade in det andra simkortet då... Om du fick ett nytt bara genom att säga namn och nummer så begick butiken ett grovt fel.

Vi lämnade ju inte in det andra, men de spärrade det andra gamla kortet.
  • PGA

Oroa dig för din familjesituation istället för denna petitess.

• Marie357
    PGA skrev 2016-03-30 06:20:24 följande:

Oroa dig för din familjesituation istället för denna petitess.

Det gör jag...Det ska gudarna veta. Har barn som ej mår bra och en exman som jävlas...Jag som bara ville hjälpa till och skulle bara fråga, men det spårade ur..
Svar på tråden HJÄLP!!