Alternativ till läsk för barn
yeex skrev 2016-03-30 10:55:25 följande:
Hur roligt hade livet varit om man aldrig fick äta godis eller socker? Nej, man måste inte alltid äta socker på fest, men det blir ju för de flesta lite roligare och mysigare, jag själv hade inte blivit så imponerad om jag kom till en fest där det serverades grönsaksstavar med yoghurtdip - om jag inte bantade hysteriskt, då. Det hade känts konstigt att komma till en midsommarfest utan läsk, champagne, vin eller cider, och istället dricka bubbelvatten. Bara för att det finns vin behöver du ju inte dricka upp hela flaskan, eller ens smaka för den delen, men någon annan vill ju antagligen ha.
Bara för att just du skulle tycka att en fest utan socker var skittråkig så finns det ju faktiskt andra som skulle uppskatta det. Det skadar ju inte heller att vidga sina vyer ibland. Vi bjöds på fika häromdagen, men istället för de vanliga bullarna/kakorna bjöds vi på någon slags vegankaka gjord på bl.a. nötter. Oväntad god, faktiskt.
Och varför ska ordet "hysterisk" alltid kopplas ihop med människor som äter mindre socker än medelsvensson? Medelsvensson äter ca 17 kg lösgodis per år. Är inte det mer "hysteriskt" i så fall?