Inlägg från: Deceree1 |Visa alla inlägg
  • Deceree1

Ovanliga husdjur

Hej. Jag skulle vilja ha tips på vilka ovanliga husdjur som man kan ha och som det är tillåtet att ha i Sverige. Dock inte reptiler. Sett videos där man har tvättbjörn som husdjur och dom verkar ha det hur bra som helst. Lika tama som hundar. Skulle vara roligt med nåt ovanligt husdjur. Tips?

• Svar på tråden Ovanliga husdjur
  • Deceree1

Vi ska flytta ut på landet så getter blir det, helt klart och sen funderar jag på att föda upp minigrisar. Men jag är väldigt sugen på en tvättbjörn...

• Deceree1
    Fennyxx skrev 2016-03-26 14:27:09 följande:

Problemet med ovanliga husdjur är ju just att de är ovanliga av en anledning, de är inte domesticerade och alltså inte så lämpliga som husdjur.. Finns många exempel på smärre katastrofer, även om man kan se allt möjligt på gulliga youtubeklipp. Om du trots allt bestämmer dig för ett udda husdjur hoppas jag att du läser på jättenoga så att du inte sitter där med tex en nattaktiv och argsint grävling eller så..

Haha, ingen grävling :) klart jag läser på. Haft hund i många år och andra lantbruksdjur me. Så vana har jag men det är klart att jag ska läsa på :)
Svar på tråden Ovanliga husdjur