Inlägg från: mocha8676 |Visa alla inlägg
  • mocha8676

BF December 2016

lilsis skrev 2016-07-04 18:10:09 följande:

Här räknar vården äggplock = ett försök. Sedan kan det bli 0 eller 10 återföringar på samma försök.

Dom räknar på samma sätt i min kommun! Är du gravid via ivf också?
  • mocha8676

Svårt med namn, speciellt pojknamn. Vi har dock ett bestämt sen förra graviditeten då vi fick vår dotter Ellie. Erik blir det på pojke.

Flicknamn är inte bestämt, men i toppen har vi just nu Emma och Olivia.

• mocha8676
    BIX skrev 2016-07-08 17:24:06 följande:

Imorse var jag på RUL. Vi skulle inte ta reda på kön - gjorde inte det med dottern - men på tåget på väg till stan ändrade vi oss. Det är visst en pojke!! :D

Grattis! En av varje :) jag ska ta reda på kön på rul 29/7 :)
  • mocha8676
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-07-12 16:20:03 följande:

Grattis! Hur många pojkar har du nu?

Vi var oxå på ultraljud igår bebisen är en flicka gissade undersökaren på (till 95% sa hon.) Hon visade tre streck som ska vara snippan. Tror ni att de oftast har rätt när de gissar el kan de ha fel?

Vet att när jag väntade min dotter så var det svårt för henne att se. Men tillslut kände hon sig säker på tjej. Men hon sa att vi inte skulle tapetsera barnrummet rosa utifall att hon såg fel :)
  • mocha8676
    Mariro skrev 2016-07-16 15:49:05 följande:

Hej alla! Är det någon som har känt av hemorrojder? Eller för min del känns det ibland som om ändtarmen inte dras in helt (sorry för äckelinfo) och det är som en liten mjukare del som inte går tillbaka alls. Är det hemorrojder? Även om det inte gör ont? Hjälp!!

Just det du beskriver känner jag inte igen. Men var för ca tre veckor sedan så trög i magen att det "ploppade" ut/fram tre hemoroider när jag försökte göra nr två. De har som tur nog "gått tillbaka"..
  • mocha8676

Hur mår ni i denna värme? Kommer ihåg min första graviditet.. Var det över 20 grader varmt och soligt ute höll jag mig inne. Mådde så dåligt av värmen. Denna graviditet mår jag hur bra som helst i sommarvärmen! Rul på fredag. Längtar!

• mocha8676

Det där med begagnat är jag och min man helt oense om. Fast jag lovade honom redan innan första graviditeten att vi skulle köpa allt nytt. Han vägrar begagnat. Det är för att han själv från baby ända upp i tonåren fått ärva allt då hans föräldrar alltid hade det dåligt ställt. Han minns det bara negativt och vill därför av princip att våra barn ska få allt nytt. Men jag har allt smugit hem loppisfynd utan hans vetskap till dottern. Som sagt till små barn är ju mycket i nyskick.

Idag har jag shoppat lite neutrala fina kläder på Lindex Halvapriset rea!

Rul på fredag. Fått känslan om en pojke som känns starkare för varje dag. Ska bli spännande att se om jag har rätt :)

• mocha8676

Om jag gör något lätt ansträngt.. Oftast städar, går på stan osv så blir jag väldigt trött och yr. Måste sätta mig och vila ofta. Om jag inte sätter mig direkt får jag svimningskänsla och ser mörka prickar/ fläckar. Hände idag i kön på Lindex när jag höll i massa kläder. Mådde bättre på en gång när jag kom ut i friska luften. Vad tror ni det kan bero på? Järnbrist? Fråga på rul? Ringa mvC? :)

• mocha8676
    sillencillasill skrev 2016-07-28 17:05:14 följande:

Hej!

RUL idag och bebisen låg i en söt yogaställning fötterna ovanför huvudet och höll i sina tår. Super gulligt men barnmorskan var inte så nöjd när mätningen försvårades... Men är kvar på BF 20 dec, har ju inseminerats så inte många dagar att räkna fel på. Såg en snopp och en pung så svårt att tänka tjej nu även om jag var inställd på det först..

Kommer att köpa det mesta begagnat! Eller få/låna av vänner och syster. Ser ingen vits med att köpa nytt.. Köpte lite barnkläder i England för pundet var lågt och kläderna fina och unika.

Smörjer magen med olja från body shop. Oklart vad det gör för nytta..

Orkar träna ibland. Leder spinning när jag känner för det och går promenader. Lite gym. Har gått upp och är tjock men orkar inte bli nojjig över det. Äter bra och normalt så får ta tag i det efter förlossningen..

Vi fick också se en snopp och pung! Så tydligt hehe. Lyckan är total! Bf 24 dec. Våran plutt gapade och försökte "bita sig" i ett knä :)

Fick en massa fina barnkläder från en kompis i England till dottern. Skulle inte förvåna mig om plutten ocksåfår nåt. Det är kul med unika kläder!!

Börjar jobba igen efter 4 veckors semester på mån.. Ångesten växer. Trivs inte sådär jättebra på jobbet. Hur ska ja palla 4 månader?! Längtar som tusan till dec. Åker också till Ullared i två dagar i mitten av sep, något att se fram emot.
  • mocha8676

[quote=76854264][quote-nick]Javas skrev 2016-08-04 14:37:38 följande:[/quote-nick]

Vi klurar på namn till lillbönan i magen, det är ju supersvårt! Är det någon av er som har bra idéer eller redan bestämt? Vi har en Algot sen tidigare, vet inte kön på liten :)

[/

Vi har en liten Ellie sen innan.. Vi vet ju att vi väntar en pojk. Högst upp på listan har vi Erik. Långt där efter Noah och oliver.

Svar på tråden BF December 2016