• Y o L o

BF December 2016

Har fått för mig att 350kr är vad ett besök kostar, oavsett. Det är väl även det det kostar på gynakuten har jag för mig?

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-09 08:53:06 följande:

Har fått lite bruna flytningar sedan igår kväll så jag bokade ett vul nu hos en gynekolog i min kommun. Bor lite utanför stan. Kostar tydligen 350kr. Hade det varit bättre att gå till ngn privat inne i stan tro?

• Y o L o

Va skönt! Vecka 10+0 är en bra bit på väg :) ska du göra kub också?

Helena 383 skrev 2016-05-09 09:49:48 följande:

Hej!

Länge sedan jag skrev.

Är snart 40, 2 barn på 10 år och 12 år sedan innan.

Var nyss på VUL och hittills ser allt bra ut:)

Är i vecka 10+0. Skönt att det ser bra ut just nu så får man hålla tummar framöver!

• Y o L o

Jag jag ska göra kub. Du får svaret direkt, iaf var det så för mig. Du tar ju blodprovet en vecka innan o sen fick vi svaret efter ul.

Ja mycket nervositet, men ska försöka att inte oroa mig för kub. Blir det dåliga siffror kommer jag göra Nipt direkt. Men det ska nog gå bra.

Helena 383 skrev 2016-05-09 11:54:19 följande:

[quote=76608114][quote-nick]Y o L o skrev 2016-05-09 11:41:11 följande:[/quote-nick]Va skönt! Vecka 10+0 är en bra bit på väg :) ska du göra kub också?

[/

Hej!

Ja jag ska göra det med, hoppas få en tid för det snart.

Usch det är nästa steg som man är väldigt nervös för.

Tyvärr tar liksom all nervositet man har över glädjen som man egentligen känner. Ska du också göra KUB?

Nån som vet om man får resultatet på en gång eller om man får vänta?

• Y o L o

Är era magar ömma? Min känns så spänd och öm. Min 2-åring råkade sparka mig i magen och det gjorde så ont. Likadant med brösten, de har växt så det syns och är totalt ömma de med. Fler som har så?

• Y o L o

Idag sa min chef "du äter hela tiden, är du gravid?". Försökte skoja bort det först men sen sa jag som det var. "Jag har ju levt med gravida kvinnor så jag känner igen tecknen" sa han. Känns ändå skönt att han vet eftersom jag mår så illa och kämpar för att orka jobba.

• Y o L o

Åh va roligt, vilken vecka är det i?

Nicoolina skrev 2016-05-10 20:33:54 följande:

Jag var på tidigt UL idag, fick se det lilla hjärtat ticka och de små benen sprattla <3 alldeles överlycklig!!

Det finns en FB-grupp för oss med BF i december som bor i Stockholm. Skicka PM till mig härinne med ert namn så lägger jag till er som vänner, lägger till i gruppen och sedan tar bort vänskapen igen (har bara personer jag känner privat på min FB).

• Y o L o

Verkligen dåligt. När jag blev sjukskriven för foglossning blev jag det fram till bf och några dagar extra har jag för mig.

lynx vox skrev 2016-05-10 22:06:03 följande:

Nu är det ju 10 år sen jag fick barn sist, men då jag har ett fysiskt jobb fick jag havandeskapspenning 2 månader innan bf. Dock fick man inte det de sista 2 veckorna innan bf för då kunde man ju ta ut mammapengen, något jag tycker är helt vansinnigt! Jag är ju troligtvis mindre rörlig sista veckorna och är barnet sedan lite envist o vill ligga kvar i magen ytterligare några veckor så "slösar" man ju dagar i förväg...

• Y o L o

Och jag bytte Mvc för på min vanliga fick jag inget tidigt ul trots MA i v 12 senast. Bytte till en annan Mvc och fick en helt underbar bm som förstod min oro o bokade in ul nu på måndag då jag är i v 8+1.

Hade kunnat boka in ett privat ul och betala 600 kr som jag gjorde med dottern, men tycker jag har anledning att få ul av Mvc och det får jag ju nu :)

• Y o L o

Härligt, skönt att höra.

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-11 10:17:35 följande:

Har gjort vul nu för en stund sedan och allt såg bra ut :). Hjärtat slog fint åså. Synd bara att det var så suddigt på skärmen man såg bara lite gråa konturer som var i samma nyans som det runtomkring livmodern el vad det var :).

Men äldsta dottern var jag 1 vecka längre gången och då såg man fostret röra sig fram å tillbaka å flaxa med armar och ben. Men det var på Danderyds gyn de kanske har bättre utrustning.

Nu kan man pusta ut lite iaf..bara 3 veckor kvar till vecka 13 och nästa test som är kub...

Svar på tråden BF December 2016