Inlägg från: Flygekorre |Visa alla inlägg
  • Flygekorre

BF December 2016

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-08 10:02:01 följande:

Har fått tid för kub 2 juni är då i v 13 (12+3 el ngt) känns lite sent...

Jag fick tid för KUB i vecka 13+1 läst att det inte är optimalt men ringde till 2 ställen till och hörde vad de sa och de sa att det enda var att det kan vara svårare att se/mäta fostret om den är äldre just för att den rör sig ofta väldigt mycket, men att 13+1 inte skulle vara några problem,tycker din tid lät helt perfekt! Jag hade i alla fall inte velat göra KUB innan 12 fulla veckor.
  • Flygekorre
    Hastis skrev 2016-05-08 13:19:20 följande:

Usch nu är jag nervös! Fick en blödning(fint klart blod) för ca 30-40 min sen och ont som attsingens.. Nu sitter jag på gyn akuten och väntar på läkare. Inget mer blod nu men ont gör det.. :( usch så rädd jag är! Vecka 10 är jag i. Vill bara ha kvar den lille kycklingen(arb namnet)

Åh vad jobbigt! Hoppas verkligen att det inte är någon fara, vad bra att du är på akuten och "snart"får svar, håller verkligen tummarna! Blödningar är hemska :( Kram!
  • Flygekorre
    Hastis skrev 2016-05-08 14:59:26 följande:

Allt såg så himla bra ut!!:D jag är så glad och lycklig nu!

Fantastiskt! Vad skönt <3 Känns lugnande ändå att man faktiskt kan få blödningar utan att det är nån fara! :)
  • Flygekorre
    blala skrev 2016-05-09 07:10:07 följande:

Vul idag :) ska bli skönt att få se om det är nått där. Fick MA innan vi fick sonen så rädslan har satt sina spår.

GALET NERVÖS

Åh vad spännande! Hoppas det går bra! <3
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-09 08:53:06 följande:

Har fått lite bruna flytningar sedan igår kväll så jag bokade ett vul nu hos en gynekolog i min kommun. Bor lite utanför stan. Kostar tydligen 350kr. Hade det varit bättre att gå till ngn privat inne i stan tro?

Hoppas att allt ser bra ut! Jag tror inte det spelar så stor roll vart man går,vad skönt att du fått en tid!
  • Flygekorre
    Linenea skrev 2016-05-09 09:17:17 följande:

Hej!

Hoppar in i tråden lite.. Väntar mitt tredje barn den 5 december (?)

Har försökt i snart 1,5 år.

Har haft magkramper sedan igår kväll, ingen blödning. Ska in på vul 13.00 idag. Nervös!!! Ni andra som varit på vul for ni själva?

Hoppas det inte är någon fara! Jag åkte själv, har åkt både ensam och tillsammans tidigare,slutsatsen är nog att det egentöigen inte spelar någon roll,man blir lika ledsen ändå, sen är det liksom en slags "sorg" efteråt,nu har ju vi vart med om detta så många ggr att man tyvärr blir ganska "härdad" även fast det är fruktansvärt tungt...

Kram! Och lycka till!!
    blala skrev 2016-05-09 10:59:45 följande:

Allt såg bra ut på vul för oss. Vecka 9 (8+2) :)

Vad skönt att höra!! :)
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-09 13:27:28 följande:

Fick en tid för vul på onsdag kl 9.15 kan knabbt stå ut i 2 dgr vill kolla NU men får väl lugna ner mig lite :p

Vad bra! Kan inte annat än hålla med! För oss är det 3 dagar,känns som en evighet,tack och lov en morgontid i alla fall! De där eftermiddagstiderna är skitjobbiga,jag går och är toknervös och kan inte göra nånting vettigt alls på hela dagen haha :)

Nu ska det gå bra för oss båda!! :D
  • Flygekorre
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-09 15:10:32 följande:

Flygekorre ska du göra vul på torsdag?

Japp! 8.20, toknervös,så nedräkningen har börjat!
    Mliiii4 skrev 2016-05-09 17:13:42 följande:

Fick en tid för tidigt ultraljud på torsdag men en hade lämnat återbud så vi får komma redan imorgon kl 13.30. Det är en privat gynmottagning och besöket kostar oss 1000kr ???? men vill verkligen se så allt ser bra ut och att hjärtat har kommit igång, speciellt eftersom jag knappt har några symtom. Har inte mått illa nånting alls och tröttheten har lagt sig, fortfarande något öm i brösten men är ändå väldigt, väldigt orolig trots vetskapen att man faktiskt kan må väldigt bra under en graviditet

Är i vecka 7 (6+5)

Oj vad dyrt! Hoppas verkligen du får se ett litet tickande frö! :)
  • Flygekorre
    Mliiii4 skrev 2016-05-09 17:13:42 följande:

Fick en tid för tidigt ultraljud på torsdag men en hade lämnat återbud så vi får komma redan imorgon kl 13.30. Det är en privat gynmottagning och besöket kostar oss 1000kr ???? men vill verkligen se så allt ser bra ut och att hjärtat har kommit igång, speciellt eftersom jag knappt har några symtom. Har inte mått illa nånting alls och tröttheten har lagt sig, fortfarande något öm i brösten men är ändå väldigt, väldigt orolig trots vetskapen att man faktiskt kan må väldigt bra under en graviditet

Är i vecka 7 (6+5)

Glömde att skriva,är inte 6+4 tidigaste laget? Jag bokade ett privat VUL i vecka 7+0 i en tidigare graviditet och då sa gynekologen att det kunde va för tidigt för att se hjärtat,men det beror säkert på hur bra utrustning de har med! :) Tänker bara att ser de bara en fostersäck tror jag inte du ska ta ut för mycket i förskott! Men vi hoppas på hjärtslag!
  • Flygekorre

Åh vad nervös jag är! Har så ont i magen, känns som mensvärk men det hugger ingenting, har normalt sett som knivar i magen vid mensvärk, det här är mer som att det molar fast jättestarkt... Förra graviditeten kunde jag känna att det "drog/pirrade" men det har jag inte känt nu, men nu är det så pass mycket att det känns jobbigt att stå upp längre stunder och skulle helst bara vilja lägga mig i fosterställning, usch... 

Hur stark "mensvärk" har ni haft? Tänker om växtvärk gör ONT eller om det är mer bara lite "känningar"??? 

• Flygekorre
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-10 13:01:57 följande:

Men fy vad jobbigt kan du knappt stå upp?

Åk till gynakuten och kolla upp det om det blir värre eller kontakta din bm iaf.

Hade svinont i ca 3h nu är det lindrigare men fortfarande inte br,usch för denna oro alltså... Har tid hos gyn på torsdag så ska försöka vänta tills dess... Men känns inte så hoppfullt,känns knappast normalt att ha så ont :(
  • Flygekorre
    Miaairam skrev 2016-05-10 15:16:50 följande:

Usch, har du så ont tycker jag du ska åka in och kolla. Kan ju vara växtvärk, men i värsta fall kan det ju vara så att graviditeten sitter på fel ställe, alltså utomkveds, och då är det viktigt att komma under vård! Lycka till och hoppas det blir bättre snart.

Jag har tid på torsdag som sagt så ska försöka stå ut, värsta blir dagen på jobbet imorgon om det gör lika ont... Ett utomkveds är det inte,jag har sett hjärtslag och att graviditeten satt på rätt ställe för ca 2v sen... Tack <3 Det känns lindrigare men fortfarande inte bra, samtidigt är min mage helt uppåt väggarna så jag hoppas det är i tarmarna jag har ont och inte i livmodern...
  • Flygekorre
    Freijah skrev 2016-05-11 16:02:26 följande:

Igår var vi på inskrivning och läkaren kunde inte höra hjärtat med dopplern så vi blev skickade på ultraljud. Väl där konstaterades det att bäbisen slutat växa i vecka 8.

Så på måndag ska jag in och skrapas om det inte satts igång av sigsjälv innan dess.

Så min tid i tråden är förbi, jag önskar er alla lycka till.

Beklagar verkligen, jag vet tyvärr hur det känns, skrapades förra gången vid mitt MA men tyckte att det var obeskrivligt skönt att "slippa se"som andra sagt så går det fort och man känner ingenting förutom lite mensvärk efteråt.

Jag hoppas att du återhämtar dig själsligt och kroppsligt fort, stor kram <3
  • Flygekorre
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-11 10:17:35 följande:

Har gjort vul nu för en stund sedan och allt såg bra ut :). Hjärtat slog fint åså. Synd bara att det var så suddigt på skärmen man såg bara lite gråa konturer som var i samma nyans som det runtomkring livmodern el vad det var :).

Men äldsta dottern var jag 1 vecka längre gången och då såg man fostret röra sig fram å tillbaka å flaxa med armar och ben. Men det var på Danderyds gyn de kanske har bättre utrustning.

Nu kan man pusta ut lite iaf..bara 3 veckor kvar till vecka 13 och nästa test som är kub...

Gud så skönt att allt såg bra ut! <3
  • Flygekorre
    bells123 skrev 2016-05-12 10:35:43 följande:

Går in i v.9 imorrn. Hade inskrivning i veckan och berättade om min lilla blödning jag hade i v.7, men fick inget vul. Hon sa att jag nog inte behövde oroa mig! Ska tillbaka om 2 veckor och boka ultraljud i v.18 och ta ett gravtest, för att se så testet fortfarande är positivt så de inte var ett mf.

Ska nog ändå ta saken i egna händer och boka ett vul på privat gyn. 

Vad bra att du ska boka ett VUL - det är ju det absolut bästa,hoppas det går bra!! :)
  • Flygekorre
    Y o L o skrev 2016-05-12 14:49:52 följande:

Nej det har jag inte testat. Är det även sköldkörteln som kan göra att man fryser hela tiden? Tror någon sa det till mig, jag fryser alltid, har tom extra element på nu i detta väder och dubbla tröjor.

Jag tycker också du ska kolla ditt sköldkörtelvärde! Jag har problem med sköldkörteln och nästan direkt när jag blev gravid höjdes värdet (jag äter redan Levaxin men nu behöver jag högre dos). Det optimala är ett TSH på 1,mitt har pendlat mellan 0.2-4.6 man ska helst ha ett värde under 2 för att bli gravid/vara gravid så som sagt,kolla upp det! Så kanske du får Levaxin,jag mår mycket bättre! (Även om jag fortfarande är frusen av mig ;))
  • Flygekorre
    celavie1 skrev 2016-05-18 12:19:04 följande:

Jag måste tyvärr lämna denna tråd då det inte blir något decemberbarn för oss. Vul visade på en onormal graviditet som verkar ha avstannat tidigt.

Då jag inte känt något konstigt är det väl ett MA antar jag. Ska in och kolla nästa vecka igen för att bekräfta men det är 99% finito.

Tänk vad man hinner börja tänka och planera. Nu är allt svart och det gör ont att bara finnas till. Då jag är 40 år och gjort IVF är det inte bara att testa igen känns det som. Vi får försöka plocka ihop bitarna och fundera på vad nästa steg är.

Önskar er alla all lycka och välgång och en fin sommar med växande magar. Kram

Isch vad hemskt :( Lider verkligen med dig, stor kram <3
  • Flygekorre

Hej!

Jag känner mig äntligen redo för att gå in i en fb-grupp nu! Hittar inte Michaela Gonzales,för det var till den gruppen som är hemlig va? Vill absolut inte att någon ska veta att jag är gravid eftersom jag tänkte vänta tills efter RUL att berätta för chefen och egentligen inte för någon annan än de närmsta! :)

Håller tummarna för att blödningarna är ofarliga ranten! Jag hade åkt in till gynakuten för att få lugn i sinnet! Kram <3

• Flygekorre
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-06-04 13:59:27 följande:

Hur kommer det sig att du ska vänta ända tills rul?

Jag är i v 13 snart 14 å känner mig lite stressad över att berätta för chefen som går på semester om några veckor.

I och med alla mina missfall så vågar jag helt enkelt inte,jag är relativt ny på jobbet så jag vill inte att chefen vet att vi försöker få barn. Och kollegorna kommer jag också bara berätta för en, resten lär väl få veta tids nog, än har jag inte fått någon mage så tror/hoppas att jag kan hålla det hemligt ett tag till! :)
  • Flygekorre
    Miaairam skrev 2016-06-04 14:05:33 följande:

Jag hittade inte heller Michaela först. Fick klicka "visa fler resultat" längst ner efter alla som dök upp i sökningen. Då kom jag till en ny lista där man kunde välja "personer" överst och då hittade jag äntligen henne (med mörkt hår i fläta på bilden och gift med en André) och blev tillagd i gruppen. Helt hemlig grupp!

Tack! Jag hittade nu! :D
Svar på tråden BF December 2016