• Tess1990

BF December 2016

Mariro skrev 2016-05-03 20:04:44 följande:

Vad kul att det är så många som joinar gruppen! Grattis till er som precis har plussat! Jag har en fundering, är det någon fler som har upplevt att avföringen är lös (ursäkta detaljerna) och typ... ljusare än vanligt? Är det ngt man bör vara orolig för?

Diarre är en trevlig liten biverkning av graviditetshormoner och förändrade tarmrörelser..

Jag har haft det av och till sen plusset + att vi åkte på magsjuka förra veckan ^^
  • Tess1990
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-04 12:39:36 följande:

Har varit på inskrivning idag. Känner mig lite låg bara över att det alltid är sånt fokus på min övervikt. Är kraftigt överviktig men det ska alltid stå i centrum. Vill fokusera på det positiva ju :/.

Är också det men inom mvc har jag inte blivit bemött dåligt pga. Det

Däremot i vanliga vården

Finns en tråd som heter "vi som är överviktiga & gravida" ifall du vill läsa om andras erfarenheter, fråga nåt eller få pepp
  • Tess1990
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-04 14:24:18 följande:

Har sett den tråden förut är du med i den?

Ja, jag skriver då och då i den
  • Tess1990

Jag har väldigt mycket känningar av att det växer där nere, pirrar, vibrerar och spänner

Fått ont över blygdbenet och höften ett par gånger, antagligen foglossning på G, fick det i v.12-13 förra gången tror jag, ena höften kunde låsa sig och ena benet typ blev kortare så man gick helt snett och stelt :/

Tog Lergigan Comp för första gången idag till middagen, och mitt illamående är borta!

Fortfarande skakis, varit de hela dagen men fyfan vilken lättnad att slippa illamående dimman och rädslan för att kräkas hela tiden!

Hoppas dom fortsätter funka och det inte bara var en slump.

10e maj är de dags för inskrivning, nervös över alla prover, hatar verkligen blodprov!

• Tess1990

När jag var gravid med sonen fick jag en rätt stor blödning i v.9

Med klumpar.. men det slutade efter ca.3 timmar och var sen rosa flytning i några timmar till sen ingenting

Mina symptom fortsatte och varken 1177 eller bm på inskrivningen 2 veckor efter tyckte de lät som ett missfall, och testerna visade höga hormoner

På RUL i v.15 (dom räknade fel och bokade in mig för tidigt) så fanns det en bebis som mådde bra

Jag är själv övertygad om att det var en tvilling som lämnade oss hastigt, kommer ju aldrig få veta helt säkert

Jag fortsatte kräkas hela tiden, och tur i oturen tror jag de var för det lugnade mig fram till RUL iaf men hade jag slutat kräkas efter blödningen så skulle vi ha bokat in UL privat för jag skulle vart övertygad om att det var kört då

Men de gick ju bra, nu när vi precis passerat v.9 igeb så har jag såklart varit orolig för att nåt ska hända igen men nej

• Tess1990
    Y o L o skrev 2016-05-07 08:44:47 följande:

När brukar illamåendet gå över? Minns inte, typ v 10-12 nånting eller? V 8 i morgon och nu är det värre än tidigare. Jag orkade knappt jobba igår. Skulle behöva semester redan nu :)

Jag har hört v.10-12, men vissa säger mer 14 eller 16

Jag fick höra det typ varje jämn vecka förut, men det gick aldrig över för mig ^^

Precis börjat med Lergigan Comp nu mot illamåendet
  • Tess1990
    celavie1 skrev 2016-05-07 09:31:38 följande:

Vilken vecka började ert illamående? Jag är i vecka 6+5 och har väldigt milt illamående. Om jag hela tiden fyller på med näring mår jag ganska bra faktiskt. Hoppas bara att det inte är något fel som gör att jag inte mår så kasst

Har dock Superömma bröst!

Första gången började det i v.7

Andra gången v.4-5 (2 dagar efter plusset)

Och nu kom det i v.6 och jag kräktes första gången 1 vecka efter ^^

Man får ju höra att väldigt illamående betyder höga hormoner och då att graviditeten är säkrare, men det betyder ju inte att man inte kan få missfall, eller att dom utan illamående får missfall

Vissas kroppar kan ju hantera hormonförändringarna bättre bara, men min kropp kan det inte!
  • Tess1990

Ska på inskrivning imorrn

Velar mellan att vilja kontakta sjukgymnast, dietist och psykolog och gå på extra kontroller på mvc och få all hjälp jag kan få!

Men samtidigt vill jag bara vara ifred och typ sova.. jobbigt nog att ta hand om sonen och hantera allt med graviditeten, vet inte om jag orkar med att åka på möten hela tiden..

Lutar mest åt att bara gå på några extrakontroller och skippa det andra om det inte blir akut

Var skönare förut när vi bodde närmare allt och man inte redan hade ett barn med allt det innebär

• Tess1990

Förresten någon dom vet om man måste fasta innan inskrivningsblodprovet? Det man tar i armen

Kommer inte ihåg hur de var förra gången

Ska testa för könssjukdomar, röda hund, blodgrupp, järn, b12 och sköldkörteln och det vanliga dom gör

• Tess1990
    Seaflower skrev 2016-05-09 22:09:50 följande:

Hm nä det kan jag inte minnas! Nu var det ju 7 år sedan sist , men de borde ju ha sagt det när du fick tiden tycker jag!

Förra gången fick jag göra det där glykostestet (heter det så) Hoppas jag slipper det denna gången!

Hon sa bara att jag skulle få remiss för blodprovet på inskrivningen och sen får välja vart jag vill göra det (dom har inget eget labb) och skulle göra det inom 1 vecka efter inskrivningen

Vill helst göra det direkt imorrn efter då sambon ändå är hemma med sonen, måste ha honom med när dom tar det men kan liksom inte fasta till typ 13 då :/ han kan inte vara ledig mer den här månaden och jag behöver nån med mig
Svar på tråden BF December 2016