• Y o L o

BF December 2016

Wiho inte dåligt. Skönt att se o höra fler som sväller :) på kvällarna ser jag ut som jag gjorde i v 18-20 med dottern. Tror min mage blir större dels för att jag varit gravid en gång samt fick MA så sent som december.

Seaflower skrev 2016-04-29 21:29:38 följande:

Ska försöka lägga till en bild på hur min mage är nu ikväll!

Så här var jag nog inte ens i v 13 förra gången

Tråkigt bara att det är svullna tarmar typ

• Y o L o

Hoppas allt går bra o att du får lugnande besked.

GrönaDruvan skrev 2016-04-30 08:31:24 följande:

Åker in nu, hoppas jag hinner kolla. Vi ska ju iväg idag och ska åka vid 11...

• Y o L o

Jag håller med, hänger här tills längre fram i graviditeten

Flygekorre skrev 2016-04-30 10:32:24 följande:

Hoppas några är kvar här i gruppen! Jag hoppar gärna in i en fb-grupp efter KUB beroende på hur det känns då! Men skönt att ha denna grupp fram tills dess! :)

• Y o L o

Så ledsen för din skull.

GrönaDruvan skrev 2016-04-30 10:05:00 följande:

Det var missfall...

• Y o L o

Hehe bara 2 år äldre än vad jag är.

Håller med, första veckorna går så segt. Iofs, att gå över tiden går minst lika sakta men inte samma slags oro iaf. Att jag måste vänta 2 v till ul känns som en evighet.

JonnaEmilia75 skrev 2016-04-30 22:42:14 följande:

Jag hoppar in här jag med ????

Bf 3dec, har en son född 2013 sen tidigare.

Jag är gammal som gatan (40) och vi har försökt få till ett syskon i två år nu. Hoppas verkligen att bebben hänger sig kvar tiden ut!

Den här första tiden är den värsta tycker jag - innan man har gjort ul och det har blivit verkligt på något sätt. Just nu går jag bara och väntar...

• Y o L o

Någon som gjort KS här? Jag tycker att på morgonen så värker det i nedre delen av magen, omkring ärret. Kanske det gör även om man inte gjort KS? Fan va jag håller på och nojjar känner jag, tur att jag ska på

Inskrivning om en vecka.

• Y o L o

Tusen tack för ditt svar, det lugnade mig enorm mycket. Blev du snittad även andra gången? Isf var det någon skillnad efteråt tyckte du? Jag tycker inte det var farligt efter snittet och åt bara alvedon, men tänker om det känns mer andra gången? Då har man ju dessutom ett (i ditt fall två) andra barn att ta hand om också.

Gabriella89 skrev 2016-05-01 09:32:08 följande:

Blev snittad med mina tvillingpojkar. Graviditeten efter värkte det otroligt mycket i snittet. Det är inget konstigt att det drar o känns konstigt. Nerverna där verkar bli tokiga imellanåt. Nu är det tredje graviditeten för mig o de värker inte lika mycket just i snittet även om ja känner av så som du beskriver.

• Y o L o

Tack, hann tänka många tankar innan ni svarade mig. Så skönt att få svar snabbt :)

Ingensmamma skrev 2016-05-01 09:52:24 följande:

Det är inget du behöver oroa dig för! Ärrvävnad är stelare än vanlig vävnad så förmodligen så stretchas den bara när magen växer och det är det du känner!

• Y o L o

Haha åh känner igen det där. Jag gick ut med olika skor på mig. Upptäckte det först när jag träffat en bekant och stod och pratade och jag råkade titta ner på mina fötter :)

Seaflower skrev 2016-05-01 12:42:19 följande:

Shit, måste vart fruktansvärt jobbigt att må så dåligt!!! :-O

Alltså, nu börjar det.. Gravidhjärnan är här!

Jag är trött som tusan och nu håller jag på att baka. Jag gör kärleksmums som jag gjort massor med gånger, men tycker att smeten blev trög. Häller det i formen ändå och inser att jag glömde mjölken..

Jaja, den är i ugnen i alla fall så får vi se hur den blir!

Sedan skulle jag fixa kaffe till glasyren, då börjar jag hälla upp det i ett glas istället för en mugg..

Vart ska detta sluta!

• Y o L o

Hade MA i dec i v 12, ul om två veckor, evigheter dit. Nu är det våran tur :) jag har bf på julafton enligt min app :)

ollieday skrev 2016-05-01 18:42:24 följande:

Hejsan! Ny här. Bf 1 dec. Oxå gammal som gatan????

39 år med en 16 årig dotter. Börjar om helt enkelt. Haft en MA i november så håller tummarna att detta är en sticky bean. Mår illa till o från men går över om jag äter nått. Haft ett vul i 6 veckan där vi såg hjärtat och inväntar nu ett till nästa måndag. Sjukt nervös hela tiden. Roligt med så många aktiva här.

Svar på tråden BF December 2016