Inlägg från: Flygekorre |Visa alla inlägg
  • Flygekorre

BF December 2016

Tjifftjoff skrev 2016-04-26 19:34:49 följande:

Håller tummarna för oss jag med! :) Hur känns det för dig nu? Några särskilda gravidsymptom? Jag är sjukt svullen om magen, har svårt att dölja magen på jobbet, och vill inte berätta än, vecka 6 bara ju! Hade varit skönt att få göra ett ul, jag har liksom svårt att tro att det verkligen bor någon i magen! :/

Gud vilket drama det varit senaste dagarna... Fick rosa flytningar i måndags,precis så startade 2 av mina mf så jag åkte direkt in till Gynakuten där ett starkt hjärta konstaterades och ett embryo av rätt storlek <3 Igår var jag på kliniken där vi gör ivf och fick se den igen,de ville också titta, nu hade den växt ytterligare och var 7+5 som den ska! Det rosa har fortsatt, fick även brunt igår, men jag känner mig ok så länge det inte är rött blod,då åker jag in igen... Men nu ska jag försöka vänta till 12/5 med nästa ultraljud,då är vi i vecka 10+0, några dagar efter att det avstannade vid mitt senaste MA och vill inte vara med om samma sak igen att det dog för flera veckor sen...

Har molvärk nu, livrädd... Så himla tråkigt att man ska va så himla orolig :(

Hoppas det går bra för dig och er andra <3
  • Flygekorre
    GrönaDruvan skrev 2016-04-27 16:11:30 följande:

Är det bara jag som inte mår illa? Jag kan må lite skumt emellanåt, och må lite illa när jag blir hungrig, men annars inte. Inte avsmak för nåt och äter som vanligt...

Med första sonen mådde jag sjukt illa mellan vecka 6-9 och med andra mådde jag också väldigt bra, spydde 2 ggr, men det gick över lika fort som det kom..

Jag är så otroligt orolig just nu... Vet inte om jag klarar att vänta till ul 24 maj..

Jag kände ingenting,först idag har jag haft som stockningar i brösten och molvärk (7+6). Men jag var ju å VUL igår och allt såg bra ut! Men ingen skillnad alls i mående,jag tycker att du ska boka ett tidigt ultraljud om du är mkt orolig... Kram!
  • Flygekorre
    Tjifftjoff skrev 2016-04-27 18:27:08 följande:

Usch fy så jobbigt, förstår att du är orolig i och med allt du varit med om innan :(

Men vad skönt att du fick ett ul och att allt såg ok ut med pyret i magen! <3 Håller verkligen tummarna för att det fortsätter så!

Jag ska på inskrivningssamtal hos mvc på fredag, men tror inte det blir nåt ul tyvärr. Funderar på att boka ett privat, klarar nog inte att vänta till rul! Förra graviditeten fick jag ju ett tidigt ul för jag hade så dålig koll på mensen då! ;)

Ja man ser ju direkt rött efter även om jag vet att nlödningar tidigt oftast inte är någon fara!! Tack <3 Håller tummarna för dig med!!

Det tycker jag absolut att du ska göra! Det lugnar i alla fall litegrann! :) Jag hade aldrig klarat att gå till RUL,nu ska ju vi höra KUB också men just nu känns det som en enorm väntan!!
  • Flygekorre
    GrönaDruvan skrev 2016-04-28 22:06:38 följande:

Blöder lite idag med. Mest vid toabesök. Den här oron knäcker mig.

Privat ul hade de bara tid 12 maj....på ett annat ställe imon 11.30, och det är precis när jag börjar jobba.

Min mvc gör inte vul och till gynakuten vill jag inte åka. Det känns inte så akut och jag störtblöder ju inte. Kommer inte ens när jag torkar mig, men "stoppar jag upp" lite papper så är det blod på. Imorse droppade det några droppar ner i toan, men det var i samband med nr.2...

Jag blir knäpp. Kan det vara lättblödande livmodertapp? Missfall på gång? Eller är det så att kroppen tror att jag ska ha mens. Är ju vid denna tiden den skulle kommit, och eftersom jag hade lite blödningar i vecka 5 också, så undrar man ju...

Är det missfall borde det väl blöda mer snart isåfall och göra ont?

Googlar man så hittar man inga svar. Några som haft så har det gått bra för och vissa inte..

Gud vad jobbigt :( Jag skulle också föreslå att kontakta en privat gyn! De brukar ha bra med tider. Hoppas det går bra <3 12 maj känns sååå långt bort (har också tid för ultraljud nr 2 då)eftersom min graviditet avstannade i vecka 10 sist så vill jag ha ett ultraljud till efter den veckan är passerad... 13 dagar kvar! <3 Det behöver ju inte vara någon fara med blödningar!
  • Flygekorre
    Makintoch skrev 2016-04-29 09:16:11 följande:

Hej allihopa! Hur många av er har haft bruna flytningar? Jag fick det idag! Vet att det inte behöver betyda att missfall är på g, men jag kan inte rå för att bli orolig och ställa in mig på det värsta.. :(

Jag fick också i onsdags,men jag har ju haft en blödning också, men plutt levde i alla fall trots blödningen, men har ju även varit med om ett MA där det var blödning följt av bruna "blödningar" och fostret levde i 2 veckor efter blödningen MEN oftast går det ju bra,och brunt eller rosa flytningar BÖR inte vara nån fara - men jag är också inställd på det värsta, därav ett extra VUL om 2 veckor...
  • Flygekorre
    GrönaDruvan skrev 2016-04-30 08:31:24 följande:

Åker in nu, hoppas jag hinner kolla. Vi ska ju iväg idag och ska åka vid 11...

Vet alltför väl känslan :( Hoppas det går bra!! <3
  • Flygekorre
    GrönaDruvan skrev 2016-04-30 10:05:00 följande:

Det var missfall...

Beklagar verkligen :(,ta hand om dig <3
  • Flygekorre

Hoppas några är kvar här i gruppen! Jag hoppar gärna in i en fb-grupp efter KUB beroende på hur det känns då! Men skönt att ha denna grupp fram tills dess! :)

• Flygekorre
    celavie1 skrev 2016-04-30 10:44:37 följande:

Jag blir kvar här tror jag. Lugnar mig med Facebook eftersom det är så tidigt.

Någon mer än mig som känner sig varm? Varje morgon jag vaknar har jag känt mig som en kamin. Är det normalt tro? Och på kvällarna klipper jag med ögonen redan vid halv åtta (vilket jag vet är normalt). Men jag mår inte speciellt illa faktiskt. Men det kanske kommer. Jag grymtar en del på sambon också har jag märkt. Ibland känns han som en alien ha ha!

Igår var jag på cellprovtagning. Gick bra men hon sa att livmodertappen är mer blodfylld då man är gravid och därför lättare kan blöda då man tar provet. Det är dock inget farligt. Jag märkte dock inte av något blod eller rosa så det stilla väl sig snabbt.

Skönt att det är fler som känner så! Jag är nog mest "skadad"av motgångarna innan så vågar fortfarande inte tro att det är på riktigt!

Kroppstemperaturen höjs ju 0.5 grader så där ju helt normalt! Jag har lite pengdlande, men har låg kroppstemperatur i vanliga fall så är nog mer "normal" nu! Tröttheten känner jag också av, men det är också det enda,så är ganska orolig :/

Vad skönt att cellprovtagningen gick bra! :) Fick du se lillplutten på samma gång? :)
  • Flygekorre
    Ingensmamma skrev 2016-05-01 07:43:48 följande:

Är det någon som vet om man gör NUPP i Stockholm när man är 32 år?

enilorac81 skrev 2016-05-01 08:20:39 följande:

Ingensmamma- kub göra men nupp tror jag inte.

Mliiii4 har starar en fb grupp ifall ni vill gå med- den är helt hemlig

KUB är en kombination av NUPP och blodprov, så det är helt enkelt KUB, och ja det får man! :) Nu har jag flyttat men när jag var gravid för ett halvår sen så bokade jag KUB i sthlm och jag är 25!
Svar på tråden BF December 2016