• Y o L o

BF December 2016

Håller med. Har berättat för mamma, svärmor o typ 5 kompisar. Alla dessa är ju dem jag vill gråta ut hos om något går fel. Det är som du säger så skönt att ha några att prata med. Och så gruppen här då!

Seaflower skrev 2016-04-28 07:50:24 följande:

Jag känner inte att jag behöver en facebook-grupp just nu, jag tycker det är väldigt bra fart i denna tråden

Nu vill jag bara att tiden ska gå så att man kan göra ett VUL och se så att det finns något där inne, och kunna berätta för folk!

Jag har kompisar som vet att jag har kört med Pergo, och idag kommer en av dem garanterat fråga hur det har gått. 

Jag får väl berätta för henne iaf, för henne litar jag på att hon håller hemligheten! 

Skönt att berätta för någon känner jag

• Y o L o

Tror det går bra att bada, endast bubbelpool du ska undvika.

Du kanske kan säga att du äter penicillin för något (uvi eller nått smarrigare haha).

GrönaDruvan skrev 2016-04-28 08:55:05 följande:

Tror ni att det är ok att bada i simhall nu? Jag vet ju att simning är bra när man är gravid, men hur är det nu första veckorna? Tänker på bakterier o så..

Vi ska iväg i helgen och på lördag ska vi vara i simhallen hela dagen... Kommer även då berätta för detta kompis par att vi ska ha en till, för annars misstänker de nog ändå eftersom jag inte kommer dricka nåt på kvällen!

Annars är det en vän som vet och även en arbetskamrat.

Nästa helg ska vi upp till Oslo, ska på 50 års fest. Makens bror fyller 50, så då är ju typ alla där...hur ska man lyckas dölja detta? Jag är ju inte direkt den som struntar i vin om tillfälle ges, så det blir svårt..

Sen en fråga till... Nu i 3 dagar så har mina ögon varit så konstiga. Så fort jag tittar neråt, typ som nu när jag skriver i mobilen så "darrar" synen. Vad kan det vara? Det fladdrar liksom...

• Y o L o

Hej! Om du har bf 1 dec är det nog dags att ringa en Mvc och boka tid för inskrivning :)

[quorn=76577170][quote-nick]ThankfulMom skrev 2016-04-28 15:10:51 följande:[/quote-nick]Hej, har räknat ut (om det är rätt) att jag också har bf 1 december, har inte tagit nåt test än men är 99% säker att jag är gravid. pga annorlunda märkliga symtom. Trodde jag hade blindtarmsinflammation när de stack under svullna magen både till höger o vänster o nästan som kramp-aktigt dov o skarp smärta samt en grymt långt ägglossning i annorluna form än normalt... Har svettats o frysit mer än vanligt samt känslig mot sop-lukten vilket jag aldrig reagerat på innan...

Har såå mycket frågor, vill suga till mig allt ni har o dela med er av. Erfarenheter, kunskap o upplevelser bra o dåliga..

Och gärna vad ni tror om att ifall det är möjligt att jag känt när ägget (efteråt) blev befruktat o saker börja hända i "golfbollen"-som de känns- där inne.

Jag är Tjej som är född 87, fler 87or som väntar första barnet?

ber om ursäkt kan inte denna sidan än o vet inte riktigt hur man skriver inlägg för nu ser jag att jag bara kan trycka "skicka svar" men detta e inget svar utan mitt shout-out för mer info o ev. följeslagare
    [/quote]
  • Y o L o

Någon mer som fått avsmak för varm mat? Vill bara äta sallad helst. Även mejeriprodukter och choklad går bra:)

• Y o L o

Ahhh skönt att höra att jag inte är ensam. :)

Är du också extremt trött? Tänker om det hör ihop?

Tess1990 skrev 2016-04-28 19:13:16 följande:

Kan knappt äta varm mat, kött och feta saker

Vill typ bara äta kallt, grönsaker, frukt och bröd ^^

Yoghurt går bra men inte ost

Sååå drygt för jag tror verkligen jag behöver äta mer protein men blir bara äcklad och måste tvinga mig..

Drömmer om att bara äta jordgubbar, mango, röd paprika, ostfralla och dricka flädersaft ^^

• Y o L o

min bm avrådde mig från att göra det men såhär står det på 1177 -

Provtagningen är helt riskfri och det går bra att göra provet även om du är gravid. Det brukar rekommenderas att du lämnar provet senast i 15 graviditetsveckan eftersom en utredning av ett avvikande prov kan vara svårare om graviditeten gått långt.

celavie1 skrev 2016-04-28 19:41:45 följande:

Upptäckte just att jag har kallelse för cellprov i morgon. Någon som vet om det är OK och göra när man är gravid?

• Y o L o

Vet vad du menar. Hade anställningsintervju o tyckte så synd om den som inte skulle få jobbet att jag mådde riktigt dåligt.

celavie1 skrev 2016-04-28 20:03:20 följande:

OK vad bra då vet jag. Jag har ju tänkt och ringa och fråga men jag har lyckats bomma telefontiden varje dag....Suck så trött på mig själv.

Jag tror det här nya med graviditeten påverkar mig väldigt mycket. Jag glömmer saker och känner mig väldigt känslig. Idag var jag helt sänkt när jag åkte hem från jobbet. Är chef och då får man hantera en hel del och även ta en hel del skit. Ibland känns det som att kollegor glömmer att man är en människa av kött och blod med känslor. Försökte agera någorlunda professionellt men grät en skvätt på vägen hem. Jag hoppas det blir bättre längre fram i graviditeten annars kommer detta bli en pärs.

• Y o L o

Lider med dig, måste vara så jäkla jobbigt. Har ju hört att vissa kan blöda sådär genom graviditeten så behöver ju inte alls betyda något farligt. Har du provat att ringa olika privata gyn, kanske någon har tid snabbare?

GrönaDruvan skrev 2016-04-28 22:06:38 följande:

Blöder lite idag med. Mest vid toabesök. Den här oron knäcker mig.

Privat ul hade de bara tid 12 maj....på ett annat ställe imon 11.30, och det är precis när jag börjar jobba.

Min mvc gör inte vul och till gynakuten vill jag inte åka. Det känns inte så akut och jag störtblöder ju inte. Kommer inte ens när jag torkar mig, men "stoppar jag upp" lite papper så är det blod på. Imorse droppade det några droppar ner i toan, men det var i samband med nr.2...

Jag blir knäpp. Kan det vara lättblödande livmodertapp? Missfall på gång? Eller är det så att kroppen tror att jag ska ha mens. Är ju vid denna tiden den skulle kommit, och eftersom jag hade lite blödningar i vecka 5 också, så undrar man ju...

Är det missfall borde det väl blöda mer snart isåfall och göra ont?

Googlar man så hittar man inga svar. Några som haft så har det gått bra för och vissa inte..

• Y o L o

Jag sover oroligt, även fast jag är konstant trött. Är en dag efter dig, 5+5 och känner mer o mer illamående. Vill bara äta kall mat, lagad mat äcklar mig just nu.

Väntar andra barnet, häftigt med 4:e!

Ledilnaan skrev 2016-04-29 13:54:02 följande:

Är det fler som sover dåligt? Har de senaste nätterna sovit otroligt dåligt, vaknar nästan en gång i timmen och har svårt att somna om. Ska jobba kväll idag och är supertrött redan, vet inte hur jag ska orka.

Är i v.6, 5+6, illamåendet börjar öka litegrann. Känner inte för att äta nåt alls egentligen, men vet att jag mår mer illa om jag inte äter.

Jag tycker att de första tolv veckorna, där man mår som mest illa, så är det mesta tillåtet att äta eller inte äta, man brukar ta igen det senare.

Är det nån mer här inne som väntar sitt fjärde barn?

Vad jobbigt för er som blöder, håller tummarna att det inte är nån fara!

• Y o L o

Räknat från sista mensens första dag (20 mars) Jag ska göra planerat snitt så det blir nog inte julafton :)

Ledilnaan skrev 2016-04-29 14:17:02 följande:

Så du har 24 dec som BF? En riktig liten julklapp

Ja, det ska bli kul med en liten fyra, samtidigt som det känns skrämmande, vi måste köpa större bil, vem av barnen ska få dela rum mm, men allt sånt löser sig.

Jag mår som mest illa på kvällarna, har gjort så de andra gångerna med, så jag är rädd att mina kvällar på jobbet kommer bli svåra. Vill helst kunna vänta till efter min semester innan jag säger något på jobbet. När jag går på semester så är jag i v 15 tror jag, och kommer tillbaka i v 19-20 och då tror jag att det kommer synas. Därför hade det varit roligt att vänta

Svar på tråden BF December 2016