• Cherry83

BF December 2016

Anonym föräldraledig skrev 2016-12-09 22:32:09 följande:

Vattnet gick för ungefär en timme sedan. Nu är det bara att vänta in värkarna. :)

Men vad roligt det händer lite grejer nu!
    Hoppas att det allting går bra!

Jag vill också är på bf-4!
    Du får smitta av dig på oss andra som inte orkar vänta mer:)

Lycka till!

Uppdatera så fort du orkar.
  • Cherry83
    Liloolei skrev 2016-12-12 23:02:07 följande:

Grattis till alla bebisar!!! Jag längtar så mkt och detta är barn nr 3, BF 16/12. Jag har så mesiga mensvärkar kl 07.00, 11.00, och lite vid 21.00. Sååå konstigt. För en halvtimme sedan kände jag "ägglossningskänsla" i vänster äggstock. Små stickningar. I vanliga fall brukar jag få mens 2 dagar efter en sån känning. Min mor skämtade och sa- ja men då kommer hon om 2 dagar. Tänk om det är sant! Då är jag ju en riktigt punktlig strateg! :) :ppp Vi som ännu ej fått vår efterlängtade - vi får trösta varandra!!!

BF 14/12 också mitt tredje och jag orkar inte mer vill så gärna ha ut bebisen nu:)
    Speciellt att mina andra 2 kom innan BF!
    Men denna bebisen är väl envis!!
  • Cherry83
    Liloolei skrev 2016-12-12 23:45:27 följande:
    Ja det känns samma här att denna tös är envis och har det riktigt bra där inne. Vad har du för symptom? Hur var dina tidigare känningar med barn 1 och 2?
    Vad roligt jag väntar också en liten flicka!
    Jag har 2 pojkar sedan innan och med dem hade jag inga känningar alls bara att första värken startade!

Men denna graviditeten har varit helt annorlunda och tuffare!
    Jag har kraftig mensvärk och har haft värkar som stannat av! Jag har trott att det är på g i mer än 2 veckor men nu börjar det kännas mer som pinvärkar!

Och hur har det varit för dig?
  • Cherry83
    Fian88 skrev 2016-12-14 18:01:56 följande:
    Har fött två barn nu och aldrig sett röken av nån slempropp:)
    Samma här fött 2 barn utan att få se någon slempropp heller;)
  • Cherry83

Hur går det för alla där ute?
    Undra om det blivit några mer bebisar under natten:)

Själv är jag på BF+2 och vill bara krypa under någonstans, mina pojkar börjar bli stressade och tror att dem ska missa julafton och jag blir stressad!
    Jag försöker tänka ut plan B ifall att så barnen inte missar julen!
    Någon annan???

• Cherry83
    ciz skrev 2016-12-17 07:43:50 följande:

Hejhej!

I torsdags kl10.21 kom vår lilla tjej:)

När vi kom in 4.30 var jag öppen 4cm, fick vänta flera timmar på ett förlossningsrum då det var fullt på förlossningen. Vid 7.30 när vi får vårt rum gick vattnet när bm kollade läget, öppen 7cm. Kl8.25 fick jag spinal å straxt efter öppen 10cm. Och så skönt det var att få vara smärtfri och vila! Måsta då vänta tills spinalen skulle släppa för att få börja krysta, varför vet jag inte.. helt nöjd men min förlossning förutom att jag gärna velat få ett rum tidigare, men tiden efter att vattnet gått tills jag fick spinaöen var hemsk så glad att inte vattnet gick hemma!

Idag åker vi hem, har lång väg så ville stanna kvar tills lillan är läkarundersökt för att inte måsta tillbax igen på det.

Lycka till alla, jag håller tummarna!! Det drar nog igång när ni minst anar det!!

Grattis grattis äntligen då blev den tredje innan BF också:)
    Jag vill också:)
  • Cherry83
    mocha8676 skrev 2016-12-17 08:07:36 följande:

Tror jag börjat få värkar :)

Hur går det?
  • Cherry83
    mocha8676 skrev 2016-12-17 10:18:19 följande:
    Värkarna tätnar. Kommer mellan 3.5-5 min! Fullt hanterbart än, men jag måste stanna upp och andas. Mannen är och hämtar barnvakten så vi kan åka in när vi vill sen!
    Lycka till och hoppas du smittar av dig på oss andra;)
  • Cherry83
    mocha8676 skrev 2016-12-17 23:16:21 följande:

Åkte in vid lunchtid och fick åka hem igen. Men nu vid kl 20.13 var lilla Erik ute. Hann vara på förlossningen i 20 min..

Stort grattis gud va härligt du har din bebis nu:)
  • Cherry83
    Y o L o skrev 2016-12-18 16:52:57 följande:

Va härligt att storebror är så fin med henne.

I morgon är det dags för mig att träffa filuren i magen. Känns helt overkligt. Hoppas dottern kommer vara lika glad över sin syster.

All lycka till er imorgon:)
  • Cherry83

Grattis till er som fått era underbara bebisar och en puff till oss som väntar:)

Va hos bm idag och fick en hinnsvepning.
    Hon sa att livmodern va mjuk o mogen och att jag börjat öppna mig det ända som behövdes va lite värkar sa hon!
    Annars blir det igångsättning 29/12!

• Cherry83
    Madeloo skrev 2016-12-24 22:10:03 följande:

Hur går det för er andra, någon som fått en julbebis idag?

Nej inte jag i alla fall e glad att jag fick julafton ihop med barnen och att man inte behövde ställa in något:)
    Men den får gärna titta ut snart börjar bli rädd för en igångsättning den 29/12 vill hellre att värkarna kommer naturligt och inte med där hemska droppet.....
  • Cherry83
    Y o L o skrev 2016-12-25 12:08:54 följande:

Någon fler som fått andra barnet o tycker att storasyskonet blivit förändrad? Hon är så missnöjd med mycket helt plötsligt, skriker o beter sig illa. Känns som det är mitt fel att jag inte räcker till. Tycker det är jättejobbigt, måste komma på bra rutiner så jag kan ge stora mer tid.

Jag har 2 pojkar sedan innan och det är mindre än 2 år mellan dem. När jag fick min andra pojk så blev det faktiskt så att storebror blev skrikig och började gråta om nätterna! Men det släppte sen gjorde så i början att när jag skulle amma tog jag fram en bok eller satte på en film som storebror gillade och hade han nära mig så kunde man mysa alla tre. Det hjälpte ju! Sen så fort jag inte behövde amma och lillebror va nöjd så hittade jag på mer saker med storebror!
  • Cherry83
    sillencillasill skrev 2016-12-26 07:04:53 följande:

Inatt kom Johannes, 03.59. Väger stadiga 4700 kg (!) och är 54 cm lång...

Grattis grattis:)
Svar på tråden BF December 2016