BF December 2016
Det skulle jag nog göra, iaf höra med bm vad det kan bero på. Du kanske behöver vila helt enkelt :)
Tack!
Tror ni att man behöver sjukskriva sig när man får mycket blödningar?
Det skulle jag nog göra, iaf höra med bm vad det kan bero på. Du kanske behöver vila helt enkelt :)
Tack!
Tror ni att man behöver sjukskriva sig när man får mycket blödningar?
Ja jag har ingen erfarenhet så har inget bra svar. Men det känns som att man borde vila. Du har inte ont eller nått?
Jag pratade med min bm och hon sa nej ang sjukskrivning men att jag skulle höra av mig igen om jag börjar blöda igen.
Jag tänker mest på att man kanske behöver vila om man har problem med blödningar. En kollega som hade problem med blödningar tidigt i graviditeten var sjukskriven i några månader. Det kanske beror på hur ofta man fått blödningarna. :/
Jag skulle undvika kött från sånt, känns ofräscht. Fast jag är väl fel person som är vegetarian. Men kött som legat framme sådär har jag för mig att man ska vara försiktig med som gravid.
Ang mat hur är det med färdiga sallader typ i delikatessen på Ica om jag köper en pastasallad med kyckling och curry (kall) är det ngn fara med tex den kalla kycklingen?
Och färdiga sallader från pizzerior?
Massösen ville inte massera innan v 12. Hon sa att man vet egentligen inte om det påverkar på något sätt men att ingen massör vill chansa. Men det kan säkert vara olika beroende på vem man frågar.
Vad tror ni om massage och spabehanlingar som gravid?
Vad vågar man sig på?
Jag har fått presentkort som måste användas och vet inte vad som är ok?
Har ni nån koll? :)
Haha vad fick du för reaktioner?
Igår föll jag för frestelsen och outade min graviditet på fb :) Har inte dolt det direkt innan men när jag satt och åt saltgurka direkt ur burken igår så va jag tvungen att fota och lägga ut på fb och instagram. Va en sån klassisk gravidgrej :D
Fortsätter det så ring gynakuten. När jag fick sådär i höstas i v 11-12 ringde jag gynakuten o de tyckte jag skulle göra ul då för att se (då jag blödde lite, klarade mig med trosskydd men det fortsatte småblöda).
Håller tummarna för dig! Behöver ju absolut inte betyda något farligt. Kram
Är så nojig! Har blödigt i fyra timmar nu, mörkt blod. Typ tre femkronor i bindan eller hur jag ska jämföra det. Hade ont i magen och mensvärk igår och körde på på gymmet. Idag mensvärk. Har lite mer molande mensvärk än tidigare de här två dagarna men inte ont så. Börjar bli orolig. Hur har ni andra haft det med blödningar? Vad tror ni? Går in i v 11 imorgon
Åh nej beklagar :( tyckte tyvärr det lät så som mitt MA upptäcktes men jag hoppas så för din skull att det inte var så. Usch va tråkigt. Hoppas du får bra stöd och att allt går bra.
Hej återigen tack för era svar. Jag får tyvärr lämna tråden. Åkte in när jag började få ondare och det visade sig att det dött i v 8. Har fått tabletter nu och är inlagd i väntan på att allting ska komma ut. Hade även ovanligt mycket vätska i en äggledare som de även vill ha kvar mig för. Lycka till alla <3
Vad fick ni i blodvärde vid inskrivning? Och sa er bm något om det?
Jag fick 117 och det är den undre gränsen har jag googlat fram. Hon sa att jag inte behövde börja med järntabletter redan men jag är så fruktansvärt trött så jag började med järntabletter i förrgår ändå. Hoppas det ska göra mig lite piggare.
Ja jag antar att tröttheten tillhör men såhär trött som jag är känner jag inte igen från förra gången. Går in i v 12 på tisdag, måste ju vända snart. Tyvärr mår jag fortfarande väldigt illa också, kom på att med dottern så var jag fortfarande lite illamående i typ v 15, så känns som det kommer vara kvar ett tag :(
Min BM sa aldrig vad jag fick, så jag antar att det var okej
Dock har jag vart sviiiintrött i flera veckor trots vitaminer, så det kan ju vara något du bara måste igenom!
Jag är i v 11 idag och senaste veckan har jag faktiskt vart mycket piggare!
Vilken vecka är du i?
Nifirex (eller vad de heter) ska man inte bli hård i magen av sa de på Apoteket. Har bara ätit 2 dagar så inte märkt något än iaf.
Har bara varit på hälsosamtalet ännu. Riktiga inskrivningen blir den 16 juni, när jag är i v16, så får se då. Hoppas slippa järntabletter ett tag till - blev bedrövligt hård i magen av dem sist och tycker det är trögt som det är redan nu...