BF December 2016
Grattis till er som fått era små! Man längtar ju inte mindre när man läser det...
Vi testade färdknäppen igår, men det verkar inte som om det hjälpte alls, har inte märkt nåt än... :-/
Grattis till er som fått era små! Man längtar ju inte mindre när man läser det...
Vi testade färdknäppen igår, men det verkar inte som om det hjälpte alls, har inte märkt nåt än... :-/
Var hos bm idag, v.38+4 (bara 9 dagar kvar) nu har lillen äntligen sjunkit ner och blivit ruckbar. När jag var hos bm förra veckan så ryckte hon i tappen, vilket gjorde att jag fick sammandragningar, vilket gjorde att han sjönk ner.
Idag ryckte hon i tappen igen, den har blivit mjukare än förra veckan, men jag har inte fått några sammandragningar eller förvärkar av det än, tyvärr. Vill inte vara gravid längre, vill få träffa min lille plutt
Så roligt, och avundsjukt, att flera har fått sina små pluttar! Grattis till er!
Ni som har fött flera barn (jag vet att detta är mitt fjärde barn, men jag har glömt) hur är det med slemproppen? Jag skulle ha fråga bm igår, men jag glömde bort det såklart. Jag är öppen en dryg centimeter och tappen är endast 2 cm lång, kan slemproppen ha gått utan att jag har märkt det, eller är den kvar?
Men tror ni att slemproppen kan ha gått redan, eftersom jag är lite öppen?
Jag såg bara slemproppen med min första, de andra två har jag aldrig sett någon slempropp.
Åkte in vid lunchtid och fick åka hem igen. Men nu vid kl 20.13 var lilla Erik ute. Hann vara på förlossningen i 20 min..
Jag är på BF +3 och varje dag man går över känns fan som en vecka ju.Fy va jobbigt de är att bara gå o vänta!Har precis samma som du..ligger långt ner o bökar o de skär ju som bara den!Är så rädd att de ska bli julafton!!
Detta är barn nr 2 för mig så hoppas ju inte att man ska gå över så mkt!
Sedär ja 4:e,då e du rutinerad :) Kommer de ut fortare för varje gång eller va är dina erfarenheter?Min första tog 48 tim innan hon va ute :/ Så hoppas ju att denna går något snabbare,men inte för snabbt för vi har över 1 tim till sjukhuset :(
Nä ja förstår att att du e trött på de!Är inge kul alls på slutet!
Nu är äntligen vår lilla prinsessa här! Tidigt i fredags morse kom en helt perfekt liten tjej till världen :)
Nu har jag varit hos BM, hon kom åt att göra en ordentlig hinnsvepning och kände till och med barnets fontanell. Det hade hänt grejer sedan sist sa hon och trodde att nu kommer bebisen. Jag hoppas och ber! Har som mensvärk nu, får se hur dagen artar sig.
BF imorgon men både jag och bebis är stora så BM var väldigt optimistisk om att det inte skulle dröja länge nu....
Ni som fått hinnsvepning av BM, var det svårt att få ett ja till det?
Min BM hävdar att hon inte får göra någon om inte en läkare skrivit i journalen att det ska utföras. Är öppen 1-2 cm, barnets huvud går att peta på, slemproppen har lossnat och jag har haft regelbundna sammandragningar som gör ont i över en vecka. Har BF 20/12 och nästa besök hos BM är 23/12 så jag ringde och frågade om en hinnsvepning kunde göras på fredag när jag är där. Men då säger hon att hon inte får. Är så less på all denna smärta och att spy och må djävul att jag känner mig desperat.
Hur mår ni mammor nu? Hur gamla är era små och hur långa är de och vad väger det? Skulle va kul att jämföra :)
Min dotter blev 5 veckor igår, vi var på Bvc och mätte o vägde o träffade läkare.
Hon är 57 cm lång och väger 4,6. Enligt läkaren är hon stark, hon är duktig på att hålla upp huvudet och hade starka armar tyckte läkaren :)
Hej alla! Nu har det ju gått ett tag sen våra förlossningar, hur ser ni ut i underlivet? Jag vågade kolla idag, nästan två månader efter och blev... lite rädd. Det är liksom "grejer" nedanför urinröret eller vad jag ska säga. Typ extra köttgrejer (låter asäckligt) som inte varit där tidigare. Inte riktigt känt något skumt förutom att det är lite obekvämt att sitta nerhasad med tryck mot underlivet liksom. Hur känns framfall? Och kommer man någonsin se likadan ut för nere efter en förlossning?
Ja känner att jag vill fortsätta amma då som ni säger de är mer än bara mat, vi samsover med och att få suga på tutten är tröst och avslappnande så hon kan sova, har annat väldigt svårt att få henne o somna, näst intill omöjligt hänt 2 ggr på 9 veckor... sen tar hon inte napp heller...
Hon går upp ca 200 g/vecka nu o huvud o längs är i överkant på skalorna så de tackar ja såklart ersättningen för, innan den låg hon stilla på vikten.
Som sagt ammar innan ersättningen och ja ammar ofta, hud mot hud osv men inte fått bättre produktion ändå, sen märker ja ofta om ja testar o handmjölka lite så kommer de ändå mjölk efter hon börja " skrika" vid bröstet o inte vill ha mer men ändå gråter.. kanske går för långsamt ut, testar C greppet men gör ingen skillnad, neee dehär är så svårt tycker jag. Pumpa eller handmjölka ut fungerar inte alls på mig vet inte om de är för ja inte släpper till mjölk eller har för lite..
Äter " kostschema " för att underlätta koliken.
bara pasta, potstis rotfrukt ris kyckling fisk elelr kött . O helt mjölkproteinfritt, soya fritt. Ingen choklad, lakrtis o syra produkter såsom syrliga frukter, ketschup senap inlagda grönsaker mm. Äter inget socker o ingen tex saft . Ingen alkohol och ja inga kryddor förutom salt, testat lägga in frukt o grönt en ny varje dag men hon reagerar direkt på de o blir jätte gasig o kramper i magen o gråter hela dag i kvällar ,en till andledning att ja inte vet om ja orkar amma mer, kan inte äta något gott ellrrngig unna mig något alls, svårt o äta hos andra o typ omöjligt på uteställen...