BF December 2016
Vilken vecka är du i?
Vilken vecka är du i?
Oki! Jag var i v.29 (28+3) när jag hade mått 29, så då är de ju lite skillnad
Hoppas de jämnar ut sig eller bara beror på stor livmoder
Nu är vi alla i tredje delen av graviditeten va? Jag går in i vecka 28 idag och inser att det bara är 90 dagar kvar till beräknat datum :) känns så nära, samtidigt som det känns långt bort.
Någon mer än jag som känner att tröttheten som var dom första månaderna kommit tillbaka? Det är jobbigt att vara så trött. Ligger just nu på soffan i vilorummet på mitt jobb.. Fattar inte hur jag ska orka jobba en timme till efter rasten...
64 dagar kvar! Jag längtar så tills jag ska sluta jobba och bara får slappa och förbereda inför fl. Vet inte hur jag ska orka med 7 veckor till....har i alla fall ledigt höstlovet. Jag ville inte ta ut så mycket fl innan bebisen är född, och jag har inte mycket sparad semester, så jag har inget annat val än att kämpa på. Hur gör ni andra, när slutar ni jobba? Semester eller fl innan?
Det visade sig att mitt blodvärde inte alls gått upp när man kollade venöst prov, trots så mycket järn. Nu ska jag öka järnintaget ytterligare . Enl läkaren gör man inget annat eftersom det inte gått ner och ligger över 100 (102...). Vet inte hur mycket av tröttheten som kan skyllas järn/blodbrist eller om det är den eländiga sömnen. Vaknar hela tiden, drömmer mycket, gör ont när jag vänder mig, ska kissa mm. Någon annan? Usch vad gnälligt det här blev, känner mig bara lite nere för tillfället. Hoppas ni har överseende...
Viiiiiiiiiiiiiiii
Ska på föräldrarkurs imorgon
[quote=77039787][quote-nick]Y o L o skrev 2016-10-10 19:53:39 följande:[/quote-nick]
Kul. Minns att jag första graviditeten ville gå på allt sånt där.
Nu har jag inte ens tänkt tanken att gå på något sånt, kanske inte ens erbjuds när man är omföderska?
[/
I min kommun får man inte gå som omföderska. Men det gör inget då det känns så nyligen jag gick när ja väntade dottern. Dock hade det vart trevligt att träffa andra gravida par som ska ha barn nästan samtidigt då jag denna gång inte känner någon gravid!
Åh vår var meningslös. Blir väldigt nyfiken på vad som var givande, alltså hur en bra föräldrakurs ser ut? Hade varit kul om det varit kul :)
Vet inte om frågan har varit uppe, men vilken storlek har ni köpt/ ska köpa overall i? 50-56-62? Hur tänker ni, ska ni köpa i olika storlekar eller en större som bebisen får växa i? Tänker mest på er som ska ha teddyoverall eller fleeceoverall.
Tänker ni ha den hem från BB också, isf vilken storlek?
BIX, 2a barnet BF 08.12
Vasilisat 1:a barnet BF 11/12
Ciz, 3dje barnet BF 19.12
Sillencillasill första barnet via klinik 20/12
Marialia 1:a barnet BF 21/12
Ledilnaan 4:de barnet, BF 22/12
Mocha8676: 2:a barnet, ivf. BF 24/12
Tess1990, 2a barnet BF 2/12
BIX, 2a barnet BF 08.12
Vasilisat 1:a barnet BF 11/12
Mariro, 1a barnet BF 16/12
Ciz, 3dje barnet BF 19.12