• Madeloo

BF December 2016

Har BF 8dec, men skall man gå efter KUB 2dec, och efter när ägglossningen va 30 november. Någon som också har BF senare än ÄL? Väntar andra barnet

• Madeloo

Har 15 dagar kvar, dock är det high life i magen, mycket rörelse och ingen fixering än... Undra när den kommer, gick över 12 dagar med första så får väl ställa in mig på det igen....

• Madeloo
    Cherry83 skrev 2016-11-24 23:24:04 följande:

Tänkte där med fixering min har inte fixerat sig men min barnmorska säger att den inte kommer att göra det heller tills förlossningen i och med att jag är omföderska!

Vad har din Bm sagt?

Min har bara sagt att om vattnet går ska vi ringa förlossningen och säga att bebisen inte va fixerad så dom vet det, det kan nämligen bli så att navelsträngen kan hamna i kläm när huvet faller ner som en kork. Men sen sa hon också att det är vanligt att den fixerar sig i och med förlossningen på andra som du också skriver.
  • Madeloo

Hur känner ni som har BF i slutet av december, vill ni gå över så barnet kommer i jan?

Har 10dagar kvar men vill parera 10dec då sonen är född då. Hade vart kul med varsin dag.

Inte helt ultimat att ha BF i dec tycker jag, ovisst inför jul/nyår med planering. Även om barnet kommer några dar innan så är jag inte jättesugen på att ta med bebisen till de stora släktkalasen och riskera sjukdomar osv ....hur resonerar ni andra?

• Madeloo
    Mariro skrev 2016-11-28 16:04:19 följande:

Jag känner såhär att vi kommer nog stanna hemma på både jul och nyår för att komma till ro och bara vara med varandra. Har bf 16/12, och det är första barnet, så om jag känner mig själv rätt så kommer jag inte vilja gå på släktkalas och verkligen inte utsätta bebis för möjlig smitta. Föräldrarna kommer troligtvis förbi hemma hos oss under jul (om det är så att bebis kikat ut) men nyår är vi garanterat hemma.

Så gjorde vi också med första, blir lite annat med bebis nr 2 då man har ett till barn man vill ska få en rolig jul. Men inför andra känns det mer avslappnat, med första blir allt så omvälvande. Vi hade en jättemysig nyår med vår förste som då bara va tre veckor. Skönt att inte hetsa ut . Stort lycka till och håller tummarna att du tillhör de procenten som inte går över.
  • Madeloo

Håller med om allt tjat "känner du nått än" " har den inte kommit än" tröttsamt,

Har massa förvärkar, molande typ " mensvärk" men inget mer....

Trots att man vet när det väl drar igång att det är igång så känner man ju efter hela tiden....hade hoppats att det drog igång idag men ingen risk känns det som, ....

• Madeloo

Är det ingen som är " orolig" att föda på tex julafton eller nyår? Har BF på torsdag men just nu känns det väldigt långt bort, kanske blir en julbebis

• Madeloo
    Anonym föräldraledig skrev 2016-12-08 08:14:52 följande:

BF idag och inte ens en liten känsla av att något kan vara på g.

Har en vän som är på förlossningen nu, är så spännande med rapporterna! Men nu vill jag också att det ska dra igång.

Har en tid på spec. mödravården imorgon, så får se vad de säger om de sätter igång eller låter det gå över tiden.

Har också BF idag, har värk i magen som drar ut i benen , dock inte molande längre.

Hur kommer det sig att du ska till spec mödrarvården imon? Eller är det samma som vanliga MVC? Har du haft en besvärlig graviditet? Har själv tid på vanliga MVC 14/12 och ska då diskutera ev igångsättning då jag blev flyttad vid RUL mer än 2veckor
  • Madeloo
    Felle91 skrev 2016-12-08 22:00:45 följande:

Hej! Väntar mitt första barn och har bf den 19 december. Ser fram emot att följa er allihopa ????

Känner endast en svag molande värk än så länge men vill bara att det ska dra igång ordentligt nu. Helst igår???? hur startade det för er och hur vet man att NU är det dax? Värkarna kan ju inte dra igång rejält direkt tänker jag...

Du bara vet när det drar igång, det börjar lite lätt sen inom kort så stegrar det...

Väntar andra barnet, BF idag men även om jag vet att när det väl drar igång så vet man så känner jag också efter hela tiden så fort man får de där molande värkarna så hoppas man...
  • Madeloo

Nu verkar det som mina värkar börjar.... Inte ihållande än men gör ont och stegrande, blir en spännande natt...

Svar på tråden BF December 2016