Inlägg från: Räddmamma |Visa alla inlägg
  • Räddmamma

BF December 2016

Plussade för en vecka sen...och får inte riktigt ordning på datumen då jag har så dålig koll (skäms). Bf är någon gång mellan 19-26 december..bra planerat! (Jösses!) är alltså i vecka 5..trött o illamående, och dragningar i ligamenten sen igår.

• Räddmamma

Ps, hade en hemsk förlossning för sex år sedan, och en del efterföljande komplikationer, så kommer diskutera snitt denna gång. Frågan är när man brukar göra snitt i förhållande till datum för Bf..

• Räddmamma

Spännande! Ska också göra visiabilitetsscanning snart

Gabriella89 skrev 2016-04-26 17:16:29 följande:

Igår var jag på visibilitetsUL. Vi såg en liten böna med pickande hjärta och är beräknad till 1 dec. 8+5 idag alltså ?? Då detta var oerhört oplanerat så har det tagit tid för mig att förstå och smälta. Men nu känns det mer verkligt. Ser att ni skrivit lite om dryck... För mig är de godaste just nu mjölk, har varit så mina andra graviditeter med.

• Räddmamma
    Fian88 skrev 2016-04-26 17:34:24 följande:

Vad är det?:)

Det är som ett tidigt ultraljud, läs på Emma ultraljudsklinik
  • Räddmamma
    Elinl90 skrev 2016-12-31 07:25:44 följande:

Nu är jag inne i BF + 4 och börjar sakta men säkert bli galen...

Har mensvärk som kommer och går sedan några dagar, sammandragningar i princip hela tiden med 10 min mellanrum (Dock i princip smärtfria). Mensvärken håller i sig i några timmar, sen försvinner den osv... Barnet ligger och trycker sig mot utgången och känns som att hen vill ut.

Jag känner efter alldeles för mycket. längtar och hoppas och därför blir jag galen. Ibland gör det lite ondare och så tänker jag att nu kanske det är igång, men sen försvinner det och då sköljer den välbekanta vågen av besvikelse över mig. Senast i tisdags kollade barnmorskan min livmodertapp som då var helt stängd... Han menade dock att det kan gå fort när det väl sätter igång. Någon här med erfarenhet av stängd livmodertapp tills det satte igång på riktigt?

Är mitt första barn så vet ju inte hur värkar ska kännas, men har fått förklarat för mig många gånger nu att jag kommer märka när det är igång. Ska försöka sluta känna efter och bara vara, men väldigt svårt.

Puh, det kändes skönt att skriva av sig lite..

Bf plus fem idag...håller också på att bli galen..går verkligen inte att njuta av nyårsafton. Har ett barn sedan innan och min största oro är att gå igenom en förlossning till...att bara veta att det ska dra igång precis när som...
  • Räddmamma
    Elinl90 skrev 2016-12-31 14:05:14 följande:

Ju fortare det startar desto fortare är det över, så tänker jag. Bara att härda ut.

Var på rutinkontroll nyss på sjukhuset. Barnet mår bra och jag bad dom kolla om jag var öppen. Gjorde ont, varpå hon svarar "Ja ett finger fick jag in" - sen började jag blöda... Så nu blöder jag och har rätt ont. Men det har avtagit men om jag verkligen var öppen borde jag ju inte börja blöda? Och borde inte ha gjort så ont? Jag har iaf gjort dom medvetna om att jag blöder, och dom menar att det inte är någon fara.. och att det beror på undersökningen. Därefter gjordes även ett ultraljud och barnet mår strålande.

Nu lär jag väl iaf vara lite öppen...Tror slemproppen lossnade lite också.

Ok, aldrig hört om rutinkontroll på sjukhuset men du har kanske din bm där. Vet inte heller om blödningen men det hörs ju definitivt som det hänger ihop med undersökningen. Du för avvakta och ringa in om det inte ger sig?

Håller med. Ju fortare det börjar ju fortare över. Fast bra om det kan vänta till 2017 iaf, eller hur känner du? Dock alltid varit inställd på 2016!! Men nu är det ju så nära..Den 1 januari kanske inte heller är jättekul datum men men
  • Räddmamma
    Elinl90 skrev 2017-01-02 12:30:01 följande:

Nu BF + 6! Var precis hos min kvinnoläkare och jag är öppen 1-2 cm, han kunde känna huvudet och gjorde även en hinnsvepning.. inte så skönt.

På han lät det som att barnet kommer idag eller imorgon.. hoppashoppas! Nu blir det en långpromiss :)

Men va spännande!! Bf plus 7 här idag. Håller på att bli knäpp!!
  • Räddmamma
    Anonym föräldraledig skrev 2017-01-02 09:29:16 följande:

Vilken tuff förlossning! Men grattis till din lille pojk!

Grattis!

Förlossningsberättelsen hördes i många drag som min för 7 år sedan...inga krystvärkar...tredje bm fick till slut komma in och trycka på magen...chock...

Hoppas du mår bra!
Svar på tråden BF December 2016