BF December 2016
Hej. Hoppar in här om det går bra. Väntar mitt 3e barn. Bf 24 december. Fyller 38 och bor i Stockholm
Hej. Hoppar in här om det går bra. Väntar mitt 3e barn. Bf 24 december. Fyller 38 och bor i Stockholm
Å bf på självaste julafton :). Men det spelar ju ingen roll vilken dag egentligen en bra julklapp skulle det ju vara :).
Välkommen! Vad roligt, jag har också BF på julafton! :)
Mår inte toppen direkt. Har varit hemma i en vecka. Gravidillamående, pollenallergi ( första gången jag tagit medicin mot det ) samt en förkylning har helt däckat mig. Har inte sovit ordentligt på flera veckor. Kör nässpray och antihistaminer och kan förhoppningsvis jobba på måndag igen.
Jobbigt! Har du pratat med bm/läkare om medicin? För man får inte ta vissa under graviditet nämligen.
Hoppas du mår bättre snart!<3
Hej alla! Upptäckte nyss denna chatt. Jag har bf 21 dec men jag får inte föda vaginalt så om allt går bra blir det lite tidigare. Detta är mitt andra barn. Första föddes vaginalt men sen insjuknade jag i december 2014 så nu blir jag snittad. Är redan nu extremt nervös för snitt. Tur man har 6 månader på sig att vänja sig. Någon av er som har något bra tips till mig för att stilla oron?
Någon annan som berättat på jobbet? Och hur var reaktionerna?
Tänkte hoppa in i tråden :)
Första graviditeten för både mig och sambon, kom lite som en chock då vi inte hade planerat detta.. Men så kan det gå :)
Är i vecka 10 nu och har precis berättat för sambons familj och väntar till morsdag för att berätta för mina..
Har berättat för chefen för någon vecka sen då jag jobbar med utåtagerande så jag behövde förflyttas :) alla som vet om det är super positiva vilket känns bra för jag var lite orolig då jag och killen blev tillsammans (officiellt) i januari.. Har dock känt varandra i många år :)
Vad har ni gjort åt ert illamående? Håller på att bli tokig över att inget hjälper :/
Jag har valt att försöka med vaginal förlossning denna gång. Hade en inte så bra förlossning första gången och hade förlossningsskräck inför andra, eller mer gå över tiden skräck. Så när Bf kom och ingenting hade påbörjats så att jag kunde bli igångsatt så bröt jag ihop och blev erbjuden tid för snitt dagen efter.
Nu i efterhand ångrar jag det då min återhämtning efter snittet va betydligt värre än efter vaginal förlossning. Orkar inte gå igenom det en gång till. Chansar hellre på stor bebis :)
LyCKa55: så sa min BM hos mödravården med men när jag fick träffa en speciallistBM på SÖS så va det inga problem. Tror att de säger så mycket för att få kvinnor att välja vaginalt vilket är skonsammare för kroppen oftast.
Även jag lovordar epidural och lustgas. Man behöver inte ha mer ont än nödvändigt :)
Med sagt menar jag inte att det inte finns kvinnor vars upplevelser är bortom förberedelse, inställning, verktyg och stöd, men utifrån allt jag läst borde vi arbeta ännu mer med förberedelse och stöd.
Ang mat hur är det med färdiga sallader typ i delikatessen på Ica om jag köper en pastasallad med kyckling och curry (kall) är det ngn fara med tex den kalla kycklingen?
Och färdiga sallader från pizzerior?