• Emmask

BF December 2016

Hoppar in här. Plussade i dag. Hade fyra dagar sen ägglossning (hade bara sex den dagen, 11/4, så jag vet att det var just den dagen jag blev gravid), så baserat på den är BF 1/1 2017, men på senaste mens blir det kring 28-31/12. Min plan är att ställa in mig på ett sent decemberbarn (födde på bf förra gången). Har inte fattat detta ännu. Svårt att koncentrera mig på jobbet. Det blir, om detta håller sig, 2 år och 3 månader mellan våra barn. Någon fler som har det spannet? Känner att det blev väl tätt. Hade tänkt mig minst 2,5 år mellan. Men några månader kanske inte gör så stor stillnad?

• Emmask

Precis! Jag hade enormt ont i ligamenten vid nysningar förra gången.

• Emmask
    Ledilnaan skrev 2016-04-24 16:38:02 följande:

Jag väntar med att hoppa in i nån facebooktråd, vill inte riskera att någon av mina vänner ser mig där. :-/ Vill hålla den graviditet hemlig så länge jag kan, speciellt med tanke på att jag nu i april började min fasta anställning.
    Vår tanke var att vänta med bebis till början av nästa år, började försöka i oktober, och hade tänkt hoppa över denna månaden, men det gick visst som det gick.

Känner av en del illamående nu, men vet att det kommer bli mycket värre. Är i v 6, 5+1 enlig ÄL

Jag tänker likadant. Och de som är oroliga för att framträda som preggo på Fb bör nog undvika att skriva sina fulla namn här. Dessa trådar ligger kvar väldigt länge och kan sannolikt dyka upp om någon googlar ett namn. Jag har själv snurrat runt och följt diverse trådar utan att själv vara gravid i just den månaden.
  • Emmask
    GrönaDruvan skrev 2016-04-27 16:11:30 följande:

Är det bara jag som inte mår illa? Jag kan må lite skumt emellanåt, och må lite illa när jag blir hungrig, men annars inte. Inte avsmak för nåt och äter som vanligt...
    Med första sonen mådde jag sjukt illa mellan vecka 6-9 och med andra mådde jag också väldigt bra, spydde 2 ggr, men det gick över lika fort som det kom..
    Jag är så otroligt orolig just nu... Vet inte om jag klarar att vänta till ul 24 maj..

Jag mådde inte illa alls med min förra och räknat naivt nog med att slippa även denna gång. Har inte tid :-/
  • Emmask
    bells123 skrev 2016-04-29 10:18:46 följande:

V.7 och fick en liten blödning när jag gick upp imorse. Ringde gynmott. då jag vet att MVC på VC inte erbjuder VUL. men de gjorde tydligen inte gynmott. heller! Hon sa att de var helt normalt med blödning tidigt i graviditeten, och sålänge man inte har mensvärk, ont, störtblöder, och inte tappar symtom är de ingen fara. Man blöder från delen av livmodern som inte graviditeten är tillräckligt stor för att täcka. Och så sa hon att man inte vet säkert hur bra de är att göra VUL titt som tätt. 

Nu har jag blivit lite lugnare iallafall. Är de MF så kan man ändå inte stoppa de med ett VUL . Hoppas de går bra för mitt frö och er andras! 

Jag hade en blödning i v 7 och frös till is inombords. Bebisen mådde toppen och jag hade ytterligare en blödning längre fram, som inte heller var någon fara. Första gången blödde jag när jag skulle ha haft mens, och andra gången morgonen efter sex. Oroa dig inte i onödan! Du verkar ha is i magen, fortsätt med det. Lycka till!
  • Emmask

Hej allihop! Just nu handlar hela tråden om att samordna en Fb-grupp, vilket väldigt trist för oss som vill fortsätta hänga här. Finns möjlighet att ta det i direktmeddelanden istället?

• Emmask
    Y o L o skrev 2016-05-02 13:06:04 följande:

Det jag är sämst på av allt är att vänta. Känner att jag orkar inte vänta 2 veckor på ul. Vill göra NU! Är i vecka 6+1 så det kanske bara är dumt? Ghaaaa blir galen.

Kompromissa och gör det om en vecka?
  • Emmask
    Y o L o skrev 2016-05-02 14:48:51 följande:

Ja men då måste det bli vul eller? Är det skillnad på vad man ser med vul eller vanligt ul?

Hos oss gör de inte ul i v 8 heller. Bara vul. Det är väl bara en fråga om från vilket håll de ser? Jag är ingen expert :) Huvudsaken är väl att se hjärtat, eller vad uppfattar du vara skillnaden?
  • Emmask
    Friedan skrev 2016-05-04 20:12:16 följande:

Jag känner mig som en usel mamma. Är dödstrött, orkar ingenting och fräser till allt och alla just nu. Irriterar mig på barnen och de har ju ingen aning om vad det handlar om. Fler med ovanligt kort stubin?

Ohyggligt! Dottern är i trots (20 mån) och jag har noll tålamod. Sämst mamma.
  • Emmask
    Makintoch skrev 2016-05-05 23:35:01 följande:

Är det fler som sover dåligt om nätterna? Jag vaknar kring 04-05 och måste kissa. Därefter vaknar jag säkert en gång i timmen. Tillslut orkar jag inte mer så då går jag upp och då känner jag mig inte alls utvilad. Jag är osäker på ifall det beror på graviditeten eller att det är ljusare ute på morgonen. Brukar inte sömnsvårigheter komma senare in i graviditeten? Jag är bara i vecka 7 (6+4)

Ser i min dagbok från förra graviditeten att jag vid den tiden vaknade exakt samma tid tidig morgon varje dag, och dessutom bar uppe och åt varje natt pga tok mage. Inget sånt i år. Men svårt somna om, som nu.
Svar på tråden BF December 2016