• ciz

BF December 2016

Hej!

En till med bf i december:)

Har följt tråden sedan början men inte vågat mig med. Jag var tidigare medlem på familjeliv när jag var gravid med min son 2007 så nu slipper jag inte med längre pga min mailadress redan finns med men ändå inte...

• ciz

Fastän det är tredje barnet för mig känns allt helt nytt, min tjej är född 09 så det är ju faktist ett tag sedan:)

Känns otroligt, roligt och spännande att man redan kommit så långt att man börjat fundera kring förlossningen som komma skall.

Ni som fött tre barn eller flera när har er nr3 kommit i jämförelse med de andra barnen?

• ciz
    ciz skrev 2016-09-08 21:02:05 följande:

Kan ju tillägga att jag har en kille som är född 09.

Äh.. 07 är han ju såklart född..
  • ciz
    Cossi skrev 2016-09-09 08:19:55 följande:

Jag har 3 barn födda 03, 05 och 07. Alla har kommit mellan 6-7 dagar efter Bf. Förlossningarna har blivit lättare för varje gång men nu är det ju länge sedan sist....

Vad häftigt när de kommit så nästan på samma dag alla! Och det låter ju bra att det blev lättare för varje gång men även här är det ju länge sen sist.

För mig är första född i v37+3 och

andra v39+1 så känns som att jag kommer att gå över tiden denna gång men jag hoppas inte då jag har bf 19.12
  • ciz
    Friedan skrev 2016-09-09 08:31:41 följande:

Min första kom +5 dagar, andra +10 och tredje +12. (Och fjärde på bf-dagen!)

Och tredje förlossningen var den snabbaste och "enklaste" av dem. Ska bli spännande att se hur det blir den här gången!

Ja får se.. låter bra att tredje var enklaste men snabbare behöver det inte gå!:)
  • ciz
    mocha8676 skrev 2016-09-09 19:32:17 följande:

Välkommen till vår grupp! Kul med ett syskon! Har du mått bra hittills genom graviditeten?

Tack!! Har väntat i flera år känns det som då jag velat ha mina utbildningar klara först och nu äntligen. Helt annorlunda denna gång då storasyskonen kan vara med i planeringen o vi får vänta tillsammans.

Hade tänkt mig att jag denna gång skulle må bra o vara aktiv och jobba ända till slutet men tji fick jag när illamåendet slog till tidigt och det inte gick att träna pga det. Sen när det äntligen blev bättre slog foglossningen till och sammandragningarna ökar för varje dag känns det som vilket ju betyder att vikten bara ökar. Ingen påverkan på livmodertappen änsålänge iaf så det var skönt att få uppkollat!
  • ciz
    Y o L o skrev 2016-09-11 23:22:03 följande:

Tack för din lugnande kommentar, har bestämt mig för att åka och lämna prover i morgon. Måste ju tänka på barnet i magen och min dotter, så de båda har en frisk mamma :)

Hoppas allt är ok!!
    De5pojkarna skrev 2016-09-12 21:37:38 följande:

Dagens besök!

Min bm har inte mätt Sf-måttet ännu?!

Var det så att du väntade en kille? Vi har bestämt att det får bli en överaskning denna gång men kul att leta tecken som t.ex. jämföra hjärtljud????
  • ciz

Fina magar:)

Jag har gått upp massor redan o första tecknet på graviditet var att brösten blev 5kup storlekar större men bjuder ändå på en bild:(

Svar på tråden BF December 2016