Inlägg från: Flygekorre |Visa alla inlägg
  • Flygekorre

BF December 2016

Hej!

Grattis alla! :) Och vad tråkigt att höra att det är flera som drababts av MF/MA

Jag fick också + med bf troligtvis 8 december. Är livrädd, har försökt 3 år och är gravid genom IVF, 2 mf och 1 MA i ryggen så känns inget bra alls, men ska försöka att denna gång njuta av tiden jag är gravid! Har tidigare varit så fruktansvärt negativ och inte vågat kännas vid att jag är gravid, så jag har alltså provat att inte jinxa men det har uppenbarligen inte fungerat ;)

Nu ska det gå hela vägen! <3 

Ska ringa kliniken på måndag och boka tid för ultraljud! :) 

• Flygekorre

Är det någon fara tro att jag har noll molvärk?Är i v.4+1 och har ju haft 3 mf innan, vill minnas att jag kände ganska mycket i början då men nu känner jag ingenting :/

• Flygekorre
    lilsis skrev 2016-04-14 13:32:00 följande:

Nehepp, missfall igen då.

Beklagar verkligen :( Jag vet hur det känns efter mina 3... Har du testat trombyl och Lutinus? Det är ju det vanligaste "att testa" till nästa gång... Kram <3
  • Flygekorre
    linnea91 skrev 2016-04-17 20:15:19 följande:

Jag behöver hjälp!! Om nån vecka framöver ska jag och min sambo upp till fjällen och vara där en hel vecka med ett gäng kompisar. De brukar vara mycket festande. Har ni några tips på vad jag kan säga när jag inte kommer dricka???

Efter alla år av IVF så är jag expert på bortförklaringar haha... Jag brukar alltid köra med att jag har fruktansvärd mensvärk och äter citodon (vilket är sant men en vit lögn under graviditet/ruvning) säger man mensvärk brukar iaf männen i sällskapet inte fråga mer hehe...
  • Flygekorre
    Jegs skrev 2016-04-17 20:26:25 följande:

Nu har jag oxå fått en blödning.. :(

Blir att inhandla några gravtest i morgon och frukta resultatet.. Ska detta bara sluta i missfall så kan man ju fråga sig varför vi för ett ögonblick fick känna lite hopp, nu blir besvikelsen ännu större än inget positivt grav.test alls känner jag.. :(

Forts följer..

Blödningar är ju väldigt vanligt i tidig graviditet - jag hoppas på det bästa!! <3
  • Flygekorre
    Lo22is skrev 2016-04-18 22:07:33 följande:

Är det ok att färga håret? Tänker på kemikalier som kan gå över i blodet.. *nojig*

Jag undviker både att bleka håret och göra nagelförlängning, just naglar finns ju inget bevisat men däremot hårfärg står ofta på förpackningen att man ska undvika vid graviditet. Jag tror att det finns någon hårfärg som inte är skadlig man kan göra hos frisör? Tror det är nån Olaplex-variant, har du en kunnig och bra frisör skulle du ju kunna fråga frisören men även dubbelkolla genom och att googla själv på det hon rekommenderar! :)

Jag är också supernojjig, iom min historik av missfall kommer jag ta det säkra före det osäkra!! Tipsa gärna om du får nån info! :)
  • Flygekorre

Någon mer som ska göra VUL snart? Är så obeskrivligt nervös och ändå är det 1v kvar...Hjälp! Även om det är osäkert då med så är det ju en liten bit på vägen om man ser ett litet hjärta! <3

Känner fortfarande ingenting verkligen :( Väldigt oroväckande...

• Flygekorre
    enieledam skrev 2016-04-20 13:57:49 följande:

Hur tidigt har ni fått gå på VUL?

Jag fick besked att det inte görs förrän tidigast v.12. Får ont i hela kroppen av att tänka på att jag ska behöva vänta så lång tid.

Någon som har knep på hur man kan få det tidigare?

Men det är ju helt orimligt!!! Jag gör IVF och då är det rutin att få VUL, jag har även haft 3 mf så därför är jag lite "specialfall" men boka tid på en privat gyn!! Det gjorde jag när jag var gravid på sommaren och kliniken hade stängt,då får du såklart betala själv men det tycker jag det är värt!!

Jag kommer vara i vecka 7+6 på onsdag, jag var i vecka 7+2 sist så det verkar vara däromkring klinikerna gör VUL! Gör man dör tidigt riskerar man ju att inte se någonting...

Men ring runt till olika gyn! Det beror ju lite på vart du bor,men närmsta större stad måste ju ha privata gyn!

Vilken vecka/dagar är du på nu?? :)
  • Flygekorre
    Fian88 skrev 2016-04-20 14:10:35 följande:

Ska om ca en timme, är så nervös så jag mår illa nu...

Åh!! Håller tummarna!! Hur långt gången är du nu? :)
  • Flygekorre
    Fian88 skrev 2016-04-20 20:42:20 följande:

Trodde jag var i v7+0 men blev flyttad till v6+4 idag. Både jag och gynekologen tyckte att vi såg hjärtat slå men osäkert:(. Fick i alla fall en ny tid 3/5 och ska då vara i v9+3 så då borde det verkligen synas bra om allt nu är ok! Anledningen till att jag fick vul var att jag var rädd för utomkveds, så det var jätteskönt att allt satt på rätt ställe!:)

Vad bra att det satt på rätt ställe! 6+4 är ju jättetidigt för VUL så känns ju väldigt positivt att hon tror att det var ett litet hjärta!! :)
Svar på tråden BF December 2016