• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Vicktess
    sebbejonte skrev 2016-03-25 21:51:26 följande:

Hej jag fick också positivt idag :) bebis är beräknad till 6/12

Stort grattis!! :) är det första barnet? Har du några symtom än? :)
  • Vicktess
    Majmamma91 skrev 2016-03-26 09:12:56 följande:

Fick ett väldigt svagt + igår. Borde ha bf den 8 december. Ska testa igen på måndag på bim :) Hoppas hoppas. Fick ett missfall för två månader sedan :(

Vilket test använde du? :) jag fick också ett svaaaaagt test dagen efter BIM med clearblue. Tog ett digitalt morgonen efter som visade plus. Ett svagt streck brukar ju betyda att man är gravid, så jag håller tummarna!! :)

Vet hur tungt det är med missfall :( fick missfall förra månaden (mitt tredje) så nu hoppas vi att det går vägen för oss! :)
  • Vicktess

[quote=76475239][quote-nick]sebbejonte skrev 2016-03-26 09:17:43 följande:[/quote-nick]

Grattis till dig också :) nej detta är mitt tredje barn men min sambos första :) jag har två pojkar sen tidigare som fyller 9 och 13 i höst. Har du några barn innan? Vi är 33 år båda två.

Jag har bara väldigt ont i brösten men det har jag haft varje månad sen vi började försöka i september haha

Har du några symptom?

[/

Tack! :) jag har en dotter som är 14 månader. Så blir lite tätt mellan dom haha. Det tog så lång tid att få dottern så vi bestämde att vi skulle sluta skydda oss när hon fyllde ett år.

Har ganska mycket symtom faktiskt.....och visste att jag var gravid redan dagen efter ägglossningen :D kände av molvärk och ömmande bröst, och sa till min sambo att i slutet av månaden kommer jag att plusa på stickan haha. Har bara väntat på att bim ska komma så jag kunde testa.

• Vicktess
    Nyfiken90 skrev 2016-03-26 09:56:01 följande:

Plussade svagt igår (bf den 2 december) och tog digitalt nu som visade 2-3 v. Fick med missfall förra månaden, gör själv inseminationer med min sambo då jag inte får egen ägglossning.

Jag känner dock inget sådär nu, kanske är extra trött bara.. Hur har ni det som fått missfall? Jag är rädd för att när jag går på toa att där ska komma blod. Men försöker samtidigt tänka positivt men det är svårt..

Stort grattis!! :)

Efter mitt första missfall var jag helt förstörd. Det tog jätte hårt. Hade liksom inte räknat med att det kunde bli så. Hade precis berättat för mina föräldrar och jag kände mig sååå dum efteråt. När jag fick mitt andra missfall var jag mer beredd på det. Men började tro att jag aldrig skulle få ett barn, att nåt var fel på mig. Så när jag plussade för tredje gången (ett år efter sista missfallet) förväntade jag mig att det skulle gå åt skogen det också. Men att då får man ju hjälp sen med utredningar, så det var mitt hopp. Att det här kommer vara sista missfallet innan vi får hjälp. Men den gången gick det vägen och jag fick min dotter som idag är 14 månader :)

Förra månaden när jag fick missfall, blev min sambo orolig för mig för att jag inte verkade bry mig haha.. Såklart att man är ledsen, men vid det här laget förväntar man sig det värsta och hoppas på det bästa. Förstår att det är svårt att inte oroa sig, det gör man nog alltid :( men jag håller tummarna på att det går vägen för dig nu och att det kommer kännas bättre några veckor in :)
  • Vicktess
    NicsFlicka2014 skrev 2016-03-26 11:17:07 följande:

Plussade svagt men fullt synligt idag. BF 3 dec. Kissar ofta och har spänningar i brösten. Grattis till alla Decembermammor

Grattis och välkommen!! :) samma här....massa spänningar och stickningar i brösten!
  • Vicktess
    sebbejonte skrev 2016-03-26 13:45:24 följande:

Min sambo vågar inte riiiiktigt tro på det än :P han tror det kanske kan vara fel på testet. Han sa när din mens är en vecka sen då kan jag tro på det, det är nästa söndag haha

Haha :D jag var tvungen att köpa ett digitalt där det stod "Gravid" klart och tydligt. För tydligen såg min sambo inte alls det svaga plusset som jag såg och trodde inte på mig!
  • Vicktess
    sebbejonte skrev 2016-03-26 14:46:44 följande:

Men han tror ändå det kan vara fel på testet hehe. Vi fick ju beskedet förra månaden att sambons spermier var dåliga. Väldigt få rörliga o resten döda så klart det är svårt att fatta

Gud vad roligt för er! :) att ni lyckades trots dåliga odds. Förstår att din sambo har svårt att tro på det haha! Men är nog lite lättare att greppa med ett digitalt stort plus än att försöka tyda ett svagt streck :D
  • Vicktess
    Hannaberglund skrev 2016-03-27 07:52:18 följande:

Hej! Fick ett plus i förrgår! Helt chockerande för trodde inte de skulle gå så fort för vi bestämde oss att försöka oss på ett syskon för en månad sen. Enligt appen så har jag bf 8?dec. Våran son är född 12 dec 2013 :)

Åh stort grattis!! :) skönt ändå att det fick så fort haha. Här tog det också någon månad bara! Och roligt med så tätt bf datum till storebrors födelsedag :D
  • Vicktess
    Fian88 skrev 2016-03-27 07:54:22 följande:

Hej:)

Hoppar gärna in här:). Fick jättesvagt på gravidkollens sticka igår och nu på morgonen så var det inga tvivel längre!

Detta blir andra barnet, vi har en son på 2,5 sen innan och har försökt sen juli-14 att bli gravida med syskon. Känns overkligt och fattar ingenting imed att jag har haft världens pms i flera dagar. Men detta är så välkommet och efterlängtat:)

Bf blir runt 6/12:)

Grattis och välkommen hit! :) så roligt att det äntligen tog sig. Har du några symtom? :)
  • Vicktess
    MyL skrev 2016-03-27 08:01:47 följande:

Hej på er!

Jag plussade i torsdags den 24/3. Då det var första gången jag använde ägglossningstest är jag ganska säker på att BF är den 30/11. :) Försökt sedan i slutet av juli men haft problem med att få tillbaka mens efter ppiller-stoppet. Fick dock tydligt plus nu med både stickor och cb digitala samt att jag har flera symtom så visste nästan säkert bara några dagar efter ägglossningen.

Stort grattis och välkommen! :) precis så var det för mig också, visste att jag var gravid direkt efter ägglossningen haha. Lite sjukt egentligen att man kan känna sånt. Fick kraftiga symtom och sa till min sambo att i slutet av månaden kommer jag att plussa :)
  • Vicktess
    Majmamma91 skrev 2016-03-28 08:36:27 följande:

Nu testade jag igen. Testade fem dagar innan mens. Så troligtvis därför det blev svagt. Idag blev det ett tydligt plus på stickan :)Ja, jag fick mitt första missfall för två månader sedan. Väldigt tidigt men otroligt jobbigt ändå :( Hoppas det går vägen den här gången :)

Åh men vad roligt! :) jättegrattis!

Ja men verkligen, den här gången ska det gå vägen för oss :)
  • Vicktess

Stort grattis alla som precis har plussat och välkomna hit! :D vi börjar bli en del decembermammor nu :) jätteskoj!

Bra initiativ till en Facebookgrupp också! Har lagt till dig som vän Elin :)

• Vicktess
    Sophiarihm skrev 2016-03-28 22:35:56 följande:

Hej jag plussade igår och vet inte riktigt när jag är beräknad då jag har så dålig koll på min senaste mens det var runt den 25 . Tog ut min p stav den 5 januari så då blir det lite problem att veta hur min mens cykel är. Men är riktigt chockad att jag redan är gravid men underbart glad oxå ???? vad händer nu ? Det är min första graviditet så har noll koll ????

Stort grattis! :)

Nästa steg är att ringa till MVC och prata med en barnmorska och få tid för en inskrivning. Eftersom du inte vet vet vilken vecka du kan vara i , skulle jag ha ringt ganska snart :) på inskrivningen kommer dom hjälpa dig att räkna ut vilken vecka du kan vara i och ha ett hälsosamtal och lite information och sådär :)
  • Vicktess
    LisaDec skrev 2016-03-28 18:04:40 följande:

Bebis beräknad 1 dec! Fick missfall i dec så är nu nervös o nojig om det kommer att bli något denna gången :/ illamående redan...

Samma bf som jag :) grattis! Håller tummarna att det går vägen den här gången. Fick också missfall förra gången så förstår din oro.
  • Vicktess
    Josew skrev 2016-04-03 22:22:27 följande:

Jag hänger gärna på i en fb grupp, skulle man lägga till som vän eller hur va det?

Grattis och välkommen :) sök efter Elin Burström (svartvit profilbild) och lägg till henne så bjuder hon in dig i gruppen :)
Svar på tråden BF December 2016