• Anonym (...)

fostersäck men inget foster

Ja om man böjar från början så var jag gravid i v 12+1 när jag fick jag en blödning i måndags kväll. Jätte liten och bara lite rosa till färgen. Blev så klart orolig men väntade till tisdagen för att se om det gick över. Under natten blödde jag ingenting men på tisdagen så fick jag rosa på pappret varje gång jag torkade mig.

Kontaktade gyn där jag bor och fick då en tid halv 4 igår. När vi väl kom dit så gjordes ett vul och då fick dom de att det bara var en fostersäck men inget i den. De sa att med tanke på att jag var så långt gången skulle ett foster synas om det fanns något. Nu fick jag en tid på onsdag nästa vecka för vul igen och om dom inte ser något då så får jag tabletter som ska göra att den försvinner.

Är det någon som varit med om liknande och sedan blivit gravid kort där efter igen ? Längtade så efter detta barn.

• Svar på tråden fostersäck men inget foster
  • Anonym (3 MA)

Beklagar! Jag haft haft 3 MA så jag vet verkligen hur det känns. I v.13 finns tyvärr inget hopp om att nåt ska ta sig för det skulle synts mycket tydligt nu. Det är Cytotec de vill ge dig och jag hoppas det funkar för dig.

• Anonym (...)

Okej.. misstänkte detta.. har du någon erfarenhet av cytotek?

• Anonym (3 MA)

Ja,jag fick Cytotec första gången. Funkade inte förrän efter 2 omgångar, men sen satte det igång rejält. Om du gör det hemma så be om starka värktabletter och ladda med mängder med nattbindor. Det gör ont och man blöder mängder, men det går ju över till slut. Vid mitt senaste MA blödde jag 7 veckor.

• Anonym (...)

Okej tack för svaren! :)

• uandme9087

Jag var nästan i vecka 11 när vi var på ul i januari, samma för mig. Allt var där förutom fostret - aldrig känt mig så lurad i hela mitt liv. Fick vänta en vecka för att få det bekräftat återigen, sen vänta ytterligare 2 veckor för att få göra cytotecbehandlingen. 8 veckor efter konstant blödning, akutbesök och massa ultraljud som visade att allt såg bra ut efter min medicinska abort kommer de på att där nog är lite rester kvar trots allt. Mitt förtroende för svensk sjukvård är körd i botten, skrapades i tisdags och är nu livrädd för att även det har gått helt fel. Känns jätte olustigt att jag gjort den typen av ingrepp och inbillar mig att skrapningen säkert kommer påverka mina framtida chanser till ny graviditet. Vill inget annat än att bli gravid igen, hoppas att min skrapningn gick som den skulle och att det snart blir min tur att bli mamma för första gången. Cytotec funkar bra för många, mindre bra för andra! Om det känns som att något inte är rätt efter behandlingen. Stå på dig! Det är din kropp, din tid. Efter ca 10 veckor kan jag äntligen börja sörja mitt barn som aldrig blev.

• Anonym (...)

Förstår att du tappar förtroendet för vården men tappa inte förtroendet för dig själv och din kropp! Du kommer säkert få en lyckad graviditet snart :)

Jag behövde aldrig cytotec. Allt satte igång av sig själv i tisdags förra veckan och det slutade med ett traumatiskt besök på akuten då säcken och allt fastnat i livmodertappen.. men dom kunde dra ut det och ingenting var kvar sen. Nu hoppas jag på att få lite energi igen och komma tillbaka till det vanliga livet utan läkarkontakt hela tiden.

• lynx vox

Kom just från kvinnokliniken där hon hittade en fostersäck som såg tom ut...
    Och här har man trott att det fanns ett litet barn därinne:/
    Var i v.9+6 idag så snart var den värsta "missfallsrisken" borta... Och så fanns inget där alls!
    Jag fick en tid till nästa onsdag då dom ska se om kroppen fått ut allt själv! Annars var det mediciner eller skrapning som gäller...

Svar på tråden fostersäck men inget foster