Min syster dog. Jag känner "ingenting"
Får liksom andra här i tråden beklaga.
Det där låter precis som jag: att ifrågasätta varför man reagerar som man gör och undra om det är fel på ens tankar och känslor. Jag kan t.ex. reagera starkare när jag är hemma med mig själv när jag fått ett hemskt besked än när jag träffar andra personer. Då slår jag ibland på mig själv och tycker jag är okänslig för att jag inte reagerar starkare. Känner mig utanför också ibland.
Alldeles nyss fick jag reda på att en nära vän till en av mina bästa vänner har tagit livet av sig. Då det rör sig om en tjej på bara 24 år så reagerar jag geom att kura ihop mig i sängen och känna det som att jag gärna hade velat dö i hennes ställe. För jag älskar tjejer så mycket. Och då kan jag också börja slå på mig själv och fantisera om vad alla andra ska tycka om att jag känner så. Det kanske är något fel eller onormalt med att tänka och känna så? Men jag vet ju att det är totalt kontraproduktivt. Man är den man är med de reaktioner, tankar och känslor man får. Det är bara att acceptera. Men det är lätt att säga!