Umgängessabotage?
Fick ett brev för en vecka sen, han har stämt mig på vårdnad, boende och umgänge. Hans advokat uppger inga direkta skäl varför han gör det. Stämningsansökan är väldigt mycket "mellanmjölk".
Jag har sen sist jag skrev här erbjudit flera olika umgängesförslag men som vanligt inte fått några svar på mina förslag, så vi har inte kommit överens om att det blir umgänge vid dessa tillfällen.
Fick däremot ett mail två dagar innan om att han kommer och hämtar barnen på fredag. Det var inget någon av oss var medveten om, inte ens barnen. Pappan anser att jag skulle ha vetat om att han ville ha barnen då, det utan att han sagt ja till det.
Efter det lämnade jag nya förslag som vi inte enats om, vilket jag anser att vi egentligen har. Vi har båda uppgett några tillfällen vi båda säger att umgänge kan/ska ske på. Men pappan anser att vi inte är överens om dessa det för att vi är oense om andra tillfällen.
Just nu känns det som att en stämning är välkommet så man kan få någon fason och ordning på saker och ting. Men jag kan tycka att det är tokigt att en förälder kan strunta i så många saker och sen ändå stämma den andra. Det utan att man tagit minsta lilla egenansvar.
I vårat fall ligger det ändå i pappans egna intresse att svara på saker som gäller umgänge.