• Rappakalja

Umgängessabotage?

Skit i UF. Har du skriftligt på att du erbjudit olika konstellationer? Isf har du inget att oroa dig för.

Om UF vill stämma dig, låt honom göra det då. barnen kommer att få säga sitt, du kommer att få säga ditt och han får säga sitt.
    Sedan kommer att utslag och jag tvivlar på att det kommer att bli som UF vill när barnen inte vill. Särskilt som UF inte vill åka de helgerna själv och träffa barnen, vilket du har erbjudit.

• Rappakalja
    Anonym (Bf) skrev 2016-03-22 16:11:08 följande:
    Alla umgängesförslag finns i skrift och förklaringar till varför vi måste tänka till angående varannan helg. Vore underbart om man slapp oroa sig! Men det är ändå en rätt allvarlig anklagelse kan jag tycka. Han får ju träffa dom i princip när han vill. Bara det att barnen inte ska behöva åka varannan helg, för att dom inte orkar det.

Jag tvivlar också på att det blir som UF vill, med tanke på barnens ålder och vilja.
    Mina barns pappa var en sån som kom som han ville trots överenskommelse hur umgänget skull se ut.
    Ibland kom han sent utan att meddela, ibland kom han inte alls utan att meddela att han inte skulle ha umgänge osv.
    Till slut meddelade jag att om han inte kom inom 30 min utan att meddela sen ankomst eller att han inte skulle komma alls så ansåg jag att han inte avsåg att komma alls så vi kommer då att hitta på något eget istället. Barnen blev ständigt besvikna och ville till slut inte mer, de ville inte packa och stå där och vänta.

Ramaskri från hans sida och han skulle stämma mig osv. Han talade med flera advokater och alla avrådde honom eftersom barnen inte ville mer och de var då yngre än dina, äldsta var 9 år.

Har en vän i liknande sits som du. Barnen vill inte mer, kompisarna är viktigare och de tycker det är drygt att åka. Resan tar ca 1½ timme enkel resa. Även här skulle pappan stämma, men vägrade åka själv eller gå med på mer tid men mer sällan osv.
    Inte heller här kom han någonvart med stämningen. Vet inte ens om de kom så långt eller om han fick rådet av advokat att ta någon av dealerna som mamman lagt fram eller att komma med eget förslag som fungerar för barnen.
  • Rappakalja

Ja men vad bra då eg som dur skriver. Ni får lite ordning på saker och ting. Du kan ju visa att du har erbjudit umgänge och att du vill ha svar i rimlig tid, dvs en v innan hur det ska bli.

Ni måste ju också kunna planera era liv.

Svar på tråden Umgängessabotage?